Kan ikke logge på trådløs netværk

Diverse d.  28. april. 2009, skrevet af speed six
Vist: 1201 gange.

speed

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2009 10:58:46
Svar/Indlæg:
786/83
Som overskriften siger, kan jeg ikke længere logge på mit trådløse netværk.

Jeg kan sagtens se mit netværk i oversigten, når jeg søger efter netværk i området. Jeg kan bare ikke logge på. Forbindelsen er også helt i orden.

Jeg har en bærbar Dell XPS med indbygget trådløst netkort. Jeg kan ikke lige huske modelnummeret men det er noget med 3940ABG, tror jeg.

Jeg har internet gennem Cybercity og har derfra fået en trådløs Zyxel router (2602-DH. mener jeg den hedder).

Tidligere havde jeg internet via Tele2 og havde en D-link 4300 trådløs router.

Dengang jeg kørte XP sammen med min router fra D-link, var der ingen problemer med at logge på det trådløse internet.

Jeg er efterfølgende gået over til Vista og har siden haft problemer med at logge på. Jeg kunne kun få lokal adgang. Dengang mener jeg problemet var, at jeg ikke fik tildelt en IPV6 adresse eller noget i den dur. tildelt en IPV6 adresse eller noget i dne dur.

Jeg troede derfor, det var min router, den var gal med. Jeg brugte dog ikke min bærbar særligt meget, hvorfor jeg ikke gad gøre mere ved problemet.

I mellemtiden har jeg skiftet til Cybercity og har i den forbindelse fået en trådløs router fra Zyxel. Jeg er nu begyndt at bruge min bærbar meget mere, og har i den forbindelse brug for at kunne komme på netværket og internettet trådløst.

Jeg har derfor opsat min router til trådløs netværk. Det har til min store glæde virket upåklageligt de sidste 3 dage men så i går aftes mistede jeg forbindelse til netværket - både lokalt og internet og har siden ikke været i stand til at logge på det trådløse netværk.

Jeg kan sagtens se mit netværk i oversigten, når jeg søger efter netværk i området. Jeg kan bare ikke logge på. Forbindelsen er også helt i orden.

Jeg har kontrolleret indstillingerne i router og for trådløst netkort for så vidt angår sikkerhedsinstillinger og password og der er ingen problemer.

Har i nogen forslag til, hvad der er galt og nok så vigtigt, hvordan jeg får løst problemet.

Mvh.
Henrik
bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2009 14:43:20
Svar/Indlæg:
2145/218
Tjek om der er kommet flere trådløse netværk i nærheden og prøv at skifte din kanal som din router sender på har i nogle tilfælde været ude for at jeg ikke kunne logge på mit netværk pga. der var andre netværk i nærheden som kørte på samme kanal.

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
28-04-2009 14:44:21
Svar/Indlæg:
1142/59
Det er lidt mærkeligt. Jeg har på jobbet haft 4 bærbare med samme problem. 3 af dem kørte Vista, men en af dem kørte rent faktisk XP. XP maskinen der hjalp det at slette netværksdriveren og sætte den ind igen (bare fjern fra enhedshåndtering). Dette var dog ikke muligt på Vista maskinerne, så jeg undrer mig lidt over at der er så mange der rammes af det problem for tiden.

Jeg vil foreslå dig at prøve at fjerne netværkskortet fra enhedshåndtering og lade den installere det igen. Det er mit eneste bud pt.

Meethoo

Overclocker
Tilføjet:
28-04-2009 15:41:03
Svar/Indlæg:
62/15
Du kan også prøve at resette din router, det hjælper i mange tilfælde. 🙂

speed

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2009 17:20:22
Svar/Indlæg:
786/83
Hej alle

Tak for jeres svar. Dem vil jeg lige prøve af.

Kan det alternativt være en løsning at tildele min bærbar en fast ip adresse. Det har jeg i al fald mulighed for i min router.

Det løste i sin tid mit problem med, at jeg ikke kunne få en IPV6 adresse. Det virkede dog kun i nogle uger, så var problemet der igen.

Jeg har endvidere hørt på vandrørene, at nogle intel netkort skulle have nogle problemer. Er der nogen, der har hørt nogen lign.?

/Henrik

speed

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2009 22:32:09
Svar/Indlæg:
786/83
Prøvede at fjerne driveren via enhedshåndtering og herefter installere den igen.

Herefter skiftede jeg kanal i routeren.

Nu virker det igen 😀

Spændende at se, hvor lang tid det viker 🤣

/Henrik