HJÆLP !!!!
Hele missæren kommer sig af at jeg har et A-socket system med et Asus MB hvor jeg har et A6600GT kort; For nogle måneder siden begyndte det system ikke at ville starte hver gang jeg tænder. Her på det sidste botede det kun hver 10 til 15 gang jeg tænder.
Jeg har frikendt PSU da mønsteret er det samme med en anden PSU i systemet (samme model).
De 2 RAM stænger tæller fint op, både samlet og når de prøves hver for sig.
Jeg troede faktisk at det var Asus MB som var blevet defekt, så jeg har nu købte et AOPEN MB med nVidia chipset. Det har slet ikke løst mit problem !
Med det kan jeg slet ikke bote ind på en harddisk med windows XP præinstalleret uanset hvilken jeg prøver (har 3 ekstra stk EIDE som alle virker i eksterne drev) !! Systemet stopper der hvor HD skal til at tage over i bot sekvensen. Hvis jeg prøver at installere en windows XP går det fint med indlæsning fra CD-ROM, indtil disken skal tage over og bote. Jeg tror controlleren er defekt på AOPEN ☹
Det betyder ikke noget for fejlforløbet om jeg sætter et andet AGP kort i (der har jeg adgang til et TI-4200 samt et TNT2/64) - helt samme mønster.
Der er ingen eksterne enheder sat på - kun mus, keyboard, grafikkort og skærm.
Min søn har et Asus - AGP basert system med et TI4200 kort som funker fint og i dette system kan Windows XP (SP3) ikke genkende A6600GT kortet, uanset hvilken driver jeg indlæser; Den køre kun med den windows indbyggede VGA-driver op til 768x1024 og ikke højere og det er med væsentlig nedsat hastighed, musen hakker.
Jeg har ladet nVidia website chekke mit system udefra for at få den korrekt driver til A6600GT !!
Jeg har en mistanke om at begger MB'er er defekte på hver sin måde samt at A6600GT også er defekt.
Problemet er naturligvis at få fejlene ordentlig skilt ad når man har begrænsede afprøvningsmuligheder.
Hvis både A6600GT og MB AOPEN er defekt så orker jeg næsten ikke at smide flere penge efter systemet. Jeg kan måske få min penge tilbage for MB AOPEN, men det er sansynligt at forretningen kun vil bytte det med et tilsvarende andet. Jeg står derfor mest sansynligt og mangle en afløser for A6600GT.
Kan man få en butik til at teste mit A6600GT mod en lille betaling ? Er der noget sted i Storkøbenhavn i kan anbefale ?
Har i et bud på hvad det næste jeg bør gør skal være ?
Takker for ethvert indput fra jer ;o)......suk ! Spør løs !!