Jeg er ganske enig i, at det primært må være et filosofisk spørgsmål, men ser egentlig stadig ikke værdien af det. Uden at have læst llinket i #0, eller artikler om det i øvrigt, må jeg jo isikere at gøre mig totalt til grin.
Umiddelbar logik dikterer, at ægget nødvendigvis må være kommet først. Et dyr forandrer sig ikke pludselig til en høne, så meget ved en ikke biologikyndig som jeg da. Hvordan fik vi så et hønseæg? Parring ml to arter, hvis mutation gav hønen som enderesultat. Med tanke på dens udseende og intellekt, må forældrene have været ualmindelige stolte 🤡
..og nu over og læse linket.
-edit-
Jeg er forundret. I artiklen beskæftiger de sig mest med ægget som ide, og hønen som samme. I det spørgsmål er svaret da endnu mere indlysende og ligegyldigt. Man skal ikke have sumpet mange sekunders discovery, eller for den sags skyld haft mange minutters biologiundervisning, før man ved, at dinoerne også lagde æg, og at fugle stammer fra dem. At de var med hård skal kunne jeg dog ikke huske. Men princippet er vel for faen stort set det samme. Selv hårde æg kommer til verden som bløde. Ligesom med os andre, er det de barske realiteter der siden hærder dem 😛
...og i øvrigt: at diskutere med kvinder er umuligt. Nonig kalder dem hjerne ninjaer, jeg vil nærmere kalde dem inkonsekvente og følelses- ikke sagorienterede. Men resultatet er det samme. Som mand bliver man taget hårdt bagfra, og ender sikkert med at måtte stikke en undskyldning. Om man så kender årsagen eller ej, er for så vidt irrelevant.