Et RAID-setup vs. to systemdiske

Bundkort / CPU d.  02. maj. 2009, skrevet af Tobi
Vist: 601 gange.

Tobi

Superbruger
Tilføjet:
02-05-2009 14:06:03
Svar/Indlæg:
84/31
Jeg er ved at samle et system til audio mixing og indspilning - jeg ville gerne køre med RAID 0 på to 7500rpm diske og derudover have en 10000rpm system/prog-disk.

Humlen er at systemet også skal kunne fungere som en "familie-PC" med hvad det ellers indebærer af 3D-spil, filmkiggeri, internetsurfing, kontorprogrammer etc. Jeg har tidligere oplevet hvordan mine DAW-systemer er blevet langsommere og langsommere efterhånden som PC'en er blevet fyldt op med andre programmer og spil - jeg tænkte jeg kunne løse dette problem ved at købe en HD-skuffe (http://www.edbpriser.dk/Produc... ) så jeg kunne have to forskellige systemdiske og skifte imellem; én jeg kan sætte i når jeg skal lave musik og én der kan bruges til alt det andet skrammel 😉

Giver skiftet fra den ene systemdisk til den anden anledning til problemer ift. RAID-setup'et? (de vil komme til at sidde i kabinettet som normale interne diske - ikke noget med HD-skuffer til dem)
cyph3r_smurf

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2009 14:45:27
Svar/Indlæg:
825/30

Jeg ville nok bare køre et dualboot system hvor hvert styresystem ligger på sin egen disk.

Det giver det samme, men der er ikke muligheden for at du ødelægger noget HW ved hele tiden at skulle tage det ind og ud.

LeetDonkey

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2009 14:46:35
Svar/Indlæg:
699/41
Du behøver ikke en skuffe, du kan bare dual boote mellem 2 operativsystemer :)

Det burde ikke give anledning til problemer hvis system disken er 'for sig' dvs. ikke en del af raid setup'et.