-> #2
Tjek lige minimumskravene, inden du går helt amok. Ja ja. Ved godt, at der var nogle gutter som fik Win 7 til at køre på en PIII'er. Men alligevel.
Jeg ved det ærlig talt ikke. At Win 7 kræver mindre end Vista, er ikke det samme som at det er mindre eller lige så krævende som eks. Win XP.
Desværre har jeg kun 64 bit udgaven til at ligge, så jeg ved ikke hvordan 32 bit er i forhold til.
-> #3
Jeg kan ikke svare på alles vedkommende, kun mit eget. At 64 bit ikke gavner gamere, er ikke det samme som at det er ubrugeligt. Jeg bruger dele af CS4 pakken fra Adobe rigtig meget.
Selvom de ikke er "native" 64 bit, kan de(t) stadigvæk udnytte de +4 GB RAM der sidder i min stationære. Den opretter blot 'flere' tråde, der hver kan tage op til 3.2 GB RAM (hvorfor det lige er 3.2 GB og ikke 4 GB ved jeg faktisk ikke). Se dét er noget der trækker tænder ud, når man leger med HDR, panorama og stort set kun kører med RAW 🙂
32 bit miljøet i Vista og Win 7 er så godt lavet, at man ikke kan se/mærke forskel. Måske man kan benchmarke sig frem til et eller andet, men for mit vedkommende er 64 bit et spørgsmål om at udnytte +4 GB RAM og et mere komplekst skrevet program.
Det giver sig måske ikke udtryk i et ydelsesboost, men nok mere feel. Jeg ved ikke hvordan man skal beskrive det. Jeg kan heller ikke mærke forskel på 32- og 64 bit Vista.
Jeg ved bare, at Vista med 8 GB RAM er fucking sweet! ❤