Dårlig hastighed på netværksdrev. (?)

Media Center d.  03. maj. 2009, skrevet af -=egghead=-
Vist: 1147 gange.

-=egghead=-

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2009 20:27:19
Svar/Indlæg:
91/18
Mine forældre købte sidste sommer sådan en her:
http://www.pricerunner.dk/pl/3...

Den bliver brugt til at streame musik og film over netværket. (100 mbit kablet)
Jeg kan ikke huske hvilke hastigheder den havde da den var ny, men de sidste par gange jeg har været hjemme hos dem har jeg været chokeret over at jeg kun kan læse og skrive til den med ca. 600 KB/sek.. Jeg forventer altså noget i nærheden af 6MB/sek, så det er noget af en forskel..

Alle de tilsluttede computere har været Vista-powered.. Jeg har prøvet at disable windows firewall, og det der differential compression, men det hjælper ingenting. Derudover kører avast antivirus, men jeg regner ikke med at det ødelægger noget..

Ved I hvad jeg kan gøre ved det?
BeoWulf_Beo

Superbruger
Tilføjet:
03-05-2009 21:14:11
Svar/Indlæg:
1186/81
Da det jo egentlig bare er en harddisk med netværks stik, er det jo stadig begrænset af hvor hurtigt harddisken / det andet hardware&software arbejder i den.

Men det er vel stadig i bund og grund en "standard mekanisk harddisk", så prøv at defragmentere den engang..

PS.

Ved INTET om harddiske som denne.. så kan godt være jeg har ramt helt ved siden af.. har aldrig haft en netværks harddisk. 😉

-=egghead=-

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 08:04:25
Svar/Indlæg:
91/18
Heh.. Tak for svaret. Jeg har også selv overvejet det samme, men besluttede mig for at lade være, da det er en 500gb disk som kun er fyldt halvt op, og der er næsten aldrig blevet slettet noget fra den endnu. Så kan data'en sgu ikke være særligt fragmenteret, tror I?

Håber lidt at der er nogen der har erfaring med det, for så slow en disk kan man jo næsten ikke bruge til noget..

tomasjensen

Overclocker
Tilføjet:
04-05-2009 14:11:42
Svar/Indlæg:
3/1
Tjek for half duplex i netværket.

TCP window resize kan og spænde ben. Jeg formoder kassen kører en form for embedded Linux og det kan give problemer med førnævnte.

Du kan jo også prøve, hvor hurtig/langsom den er på USB porten.

Happy hunting 😉