-> #55
For mig at se, er det ret sort/hvidt. Enten holder man nallerne fra andres ting, eller så tager man en håndmad, hvis man bryder ind hos de forkerte.
Det er sgu ret simpelt. Der er ingen definitioner på den slags.
De gange jeg har fået nakket (dyre) cykler, har jeg hver gang måttet høre på: "Arh men, du kunne jo også lade være med at købe så dyr en cykel" - Nej??? Idioterne kan da for helvede lade mine cykler stå i fred.
Hvorfor pokker er det, at alle vi andre skal indrette os efter deres cowboy-regler, når de samtidig kan sidde og fede den i Hotel Tremmely med bordtennis og kabel-TV? Når nu eks. CF skriver, at han sad og kedede sig... Fedt! Omstændighederne ved hans sag er mig flintrende ligemeget (ikke fordi at CF er mig ligemeget), men pointen er, at man skal i fængsel for at tænke sig om og lære af sine fejl.
Ikke for at man skal sidde og hygge sig på det offentliges (altså vores) vegne.
Det er skam ikke for sjov, at jeg siger den slags.
Der har været to eksempler på selvtægt, hvor den ene måske er liiige over stregen - i min bog. Den ene, var guldsmeden fra Århus (så vidt jeg husker), der smed noget video ud på nettet, for at give sagen lidt glidecreme. Det fik HAN på næbbet over.
Fail!
Den anden, var en guldsmed som skød efter et par røvere. En ting er, at han har fået nok, og derfor tyer til den slags midler (jeg er generelt imod skydevåben). Men det andet er, at han til sidst har fået nok.
Er det dér hvor vi skal hen?
At gode og rare folk til sidst ser sig nødsaget til at hive jagtgeværet frem og skyde omkring sig i vildskab?
Nej fandme nej. Så har dette samfund spillet fallit.
Idioterne der plyndrer, røver, voldtager og slår ned skulle - for at bruge dén retorik - fandenfløjtemig have af samme skuffe.
Hvis en eller anden pyskopat voldtog min kæreste, ville jeg ikke ønske ham en bedre skæbne end analrundfart i fængslet, af Store John & Co. - Og det måtte meget gerne være med strandsand og metalspåner.
"Den slags mennesker", uanset hvor fucked deres barndom har været, er et produkt af et eller andet. Det giver ar på karakteren den slags ting, om det så er dét der driver dem til de løsninger de udvælger sig eller om det er samfundet der ikke levner dem bedre chancer er mig fuldstændig ligemeget.
Står idioten, i mit hjem, med min laptop i hænderne, skulle jeg ikke være sen til at finde det første og det bedste tunge, stumpe objekt og kyle det lige i skalden på ham!