At overreagere?

Hyggehjørnet d.  03. maj. 2009, skrevet af anru2007
Vist: 1980 gange.

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2009 22:42:08
Svar/Indlæg:
5891/423
Hey all..

I har sikkert læst det om den 16 årige der døde her i morges...

http://ekstrabladet.dk/112/art...
http://ekstrabladet.dk/112/art...

Hvad synes i om dette?

Jeg holder min holdning for mig selv, da det var en af mine bekendte. (LÆS: Bekendte, ikke ven (daværende skole)🤡 )
Sir

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2009 22:46:31
Svar/Indlæg:
608/89
Nu læste jeg noget om at der har været noget tyveri og sådan noget inden og at de stod ved hans maskine.

Nok skal folk straffes for at stjæle osv, men IKKE på den måde! 😕

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2009 22:51:01
Svar/Indlæg:
3162/326
Der er vel ikke så meget andet at sige end at manden der har kørt drengen over er en klovn, og han skal selvfølgelig straffes som alle andre - så kan han jo bare være heldig at sigtelsen går på uagtsom manddrab og ikke mord.

tatoo1956

Overclocker
Tilføjet:
03-05-2009 22:54:49
Svar/Indlæg:
1630/101
Jeg ville også reagere hvis nogen ville stjæle fra mig.. men det er sort uheld at sådan en knægt falder foran bilen, når jeg tænker tilbage på mange situationer ryster jeg lidt.. for pokker hvor kunne det let have været én selv som var blevet utilsigtet "morder" eller offer. Livet er sgu en underlig størrelse - tankerne går til drengens forældre 😩 .

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2009 23:13:51
Svar/Indlæg:
2516/381
Hvad jeg syntes..

Tja.. det er sku tragisk ☹

Men manden der kørte bilen, lavede en ikke gennem tænkt handling, som gik virkelig galt.

han skal da, straffes, men dog syntes jeg ikke for hårdt, for som jeg forstår det, ville han stoppe dem, fra at slippe væk, efter de havde forsøgt at stjæle hos ham.

at han så ikke helt gennem tænker situation, inden han handler, ja, det gik jo ikke så godt, men mener man skal tage hensyn til at han ikke ville kører hen over drengen, Bare stoppe dem. Og så straffe ham herefter.

Men trist er det da helt sikkert, ikke mindst for drengen forældre.. R.I.P

Nightcover

Overclocker
Tilføjet:
03-05-2009 23:32:27
Svar/Indlæg:
620/11
tsk. Så kan man sku lære ikke at stjæle.
Ikke at drengen fortjener at dø det klart. Det er meget uheldigt at drengen snubler med en bil i røven.

Til gengæld, hvis de ikke havde løbet til at starte med, og bare overgive sig havde det ikke været sket. Det var jo nok ikke mandens mening at køre drengen ned og som #4 siger så skal man ikke straffe manden for "mord"

Manden er blevet offer nok i forvejen han skal sku ikke straffes ydeligere det er ligså klart som at himlen er blå.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2009 23:41:54
Svar/Indlæg:
5750/124
Sur røv, for både dreng og manden som blev bestjålet. Jeg synes også man skal have lov til at handle i Danmark, dog ikke noget med døden til følge 😐

RIP, og tanker til forældrene, men jeg håber fanme lymlerne i det område har lært at lade være med at stjæle 😉

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2009 23:56:19
Svar/Indlæg:
3162/326

Man er godt nok ikke sen til at drage konklusioner hva´?

Der står ingen stedet at drengen(e) har noget med tyverier ne at gøre, kun at tyverierne var hvad der fik manden til at køre rundt og lege politibetjent på egen hånd.

Han skulle selvf. ha' tilkaldt politiet i stedet for - så var det her jo aldrig sket. Han skal som sagt bare være heldig han ikke sigtes for mord i stedet for uagtsom manddrab, da det jo er uvidst om han bevidst har kørt drengen over efter han var snublet, netop fordi omstændighederne jorde han rasende pga. et tyveri.

riska

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 00:07:23
Svar/Indlæg:
7241/274
Hvis du har set nyhedder så har du også set ham den anonyme dreng der siger at han var inde sammen med de andre drenge for at stjæle den ATV!

tjek op på dine fakts inden du hagler folk ned tak

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 00:11:44
Svar/Indlæg:
2516/381

Lige til info, om de var ved at stjæle eller ej.

Taget fra jp.dk

Citat:
Tidligt søndag morgen opdagede en 35-årig mand fra Sabro, at en gruppe drenge forsøgte af stjæle en crossmaskine fra hans garage.

Da drengene stak af, fulgte manden ifølge Østjyllands Politi efter i sin bil.

http://jp.dk/indland/aar/krimi...

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 00:46:17
Svar/Indlæg:
2958/84
EDIT
#0 Det er sku ikke at over reager

Lad os laje lidt med tanken manden ser at de er ved at stjæle hans maskine, han tænker nå ja lad dem ad more sig lidt med den en ½ timme senere påkøre de en uskyldeg der dør efter kvæstelserne, så ville der sku også blive et ramaskrig med hvorfor stoppede du dem ikke.

nu blive jeg sku lidt harm undskyld på for hånd

1. Der har været flere indbrud i området så mod ikke Pollitiet har været almeret, hvis de så forfanden bare havde sendt en patruljevong ud i området var det ikke sket, jeg tror at sådan noget sker hvis man føler sig magtesløs og at man ikke føler sig hørt nu man beder om hjælp fra Pollitiet.

2. Hvor er de (Undskyle udtrykket) fuking forælder til de fuking unger henne i denne historie har de ikke et ansvar for hvad deres møg unger rander rundt og laver.

Pisse uheldigt at det ender med døden til følge. Havde det været mig, ja jeg kunne måske også ha fundet på at køre efter dem og hvis jeg så havde fået fingren i dem, så havde de sku nok fået deres llivs støeste røvfuld de sendt ville glemme, jeg er sku lidt bange for at det er det eneste den typpe unger har respekt for. 😕

Jo mere, Politiet ud ad til agere ligeglade (ikke sagt, at de der det), jo mere selvtægt vil der også være i denne form.

dasjap

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2009 07:19:35
Svar/Indlæg:
2534/80
#5 Havde han ikke til hensigt at køre drengen over? Han må ihvertfald ha været meget tæt på siden det kunne gå så galt. Så helt uskyldig tror jeg sgu ikke at han er.

Men det ændrer ikke på det fact at manden tog sagen i egen hånd, og det gik grueligt galt, han skulle ha´ladet politiet gøre deres arbejde i stedet. Men nu har fjolset ødelagt to familiers liv pga af en atv. En skide atv som sikkert ikke har kostet mere end to skåle ris der hvor den kommer fra, og den kostede et menneskeliv.

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 07:27:52
Svar/Indlæg:
6181/270
Det er fint nok at han forhindrede dem at stjæle sin manskine, men at sætte sig ind i biler for at jage dem er sygt.

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 07:46:10
Svar/Indlæg:
5891/423
#10 Nogle gange må du indse at forældrene ikke kan gøre noget, og det er der problemmet ligger i, men at sige at du syntes at det er okay, er sku lidt, hmmm LAMT!

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 08:03:57
Svar/Indlæg:
4120/115
Det er for naivt at tro at man bare kan ringe efter politiet, og så tro at de tager sig af sagen... Hvis han havde gjort det, så havde de bare hemtet ATV'en i nat!

Manden har gjort det som (jeg vil tro) størstedelen af os ville have lyst til at gøre i samme situation. Ohg hvis de informationer der er sluppet ud, passer? Så har han ikke haft til hensigt at køre nogen ned, og drabet er derfor uagtsom!

Og hvis han havde fået fat i dem, så fortjente de i den grad en røvfuld! (selvtægt eller ej)
-De havde jo bare fået en slikkepind af de spciale myndigheder, hvis politiet var blevet blandet ind i det...

dasjap

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2009 08:12:43
Svar/Indlæg:
2534/80
#14 Så du er tlhænger af anarki? Og vil påstå et hvis han har været så tæt på som det jo tydeligvis må være tilfældet, så har han haft til hensigt, nok ikke at slå drengen ihjel, men ihvertfald at skade ham. Håber han bliver straffet hårdt, så folk kan lærer ikke at tage sagen i egen hånd, når de tydeligvis ikke kan håndtere situationen. Og det kan man jo roligt siger er tilfældet her.

Jeg fik min scooter nuppet for et stykke tid siden og ved hvem der gjorde det. Vil du så mene at jeg skal gå ned og gi ham en røvfuld.

Nightcover

Overclocker
Tilføjet:
04-05-2009 08:17:33
Svar/Indlæg:
620/11
#15 Håber han slet ikke bliver straffet. Så kan man sku lære ikke at stjæle andre folks ting hvis man ikke vil overgive sig og sige undskyld for, hvad man har gjort. Det kan ikke være rigtigt at folk skal have lov til at stjæle ens ting uden man må blande sig. I siger man skal ringe politiet. Så går der et kvarter og så ser man aldrig den ATV igen.

Igen. Jeg er ikke glad for at drengen er blevet kørt ihjel. Det er self. meget sørgeligt og super kedeligt for forældrene og alle de nærmere.

Pointen er at drengen gjorde noget forkert og i stedet for at sige undskyld prøvede han at flygte. Så jagter manden dem og det går alt for galt.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 08:20:03
Svar/Indlæg:
8762/174

Hvis du ved hvem der har nakket din scooter så ville jeg da melde dem til politiet og hvis de ikke kan lette deres fede røv så ville jeg tage en brian type med også ned og hente den!

Ulykken er tragisk entet andet det er uheldigt at drengen falder og bliver kørt over men jeg nægter at tro på at manden havde til hensigt at køre ham over med vilje.

Jeg havde gjort det samme i den situation med at falde efter dem og give dem en røvfuld som de sent vil glemme.

Og ligesom #10 ville jeg satme godt vide, hvor forældrene til de drenge befinder sig i den her situation for de har åbenbart ikke magtet at holde øje med deres afkom.

dasjap

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2009 08:38:22
Svar/Indlæg:
2534/80
#15 Jeg har skam fået den tilbage, han er 15 år og en lille splejs, jeg er 34 og ikke en splejs, så det var skam ikke noget problem 😉 ,problemet ligger i at det var en bekendt´s søn der havde nuppet den.

Min point er bare at det går sgu ikke at tage sagen i egen hånd, HVIS man ikke kan håndtere situationen. Selvtægt kan være ok i visse tilfælde, men syntes det er rimeligt at klart at han slet ikke kunne håndtere sagen her.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 08:41:22
Svar/Indlæg:
8762/174

Jeg tror da han havde rimelig kontrol over hvad han lavede men det var da bare sort uheld at drengen snubler og han har ikke for bremset i tide.

Han skal selvfølgelig have en straf manden men om den så skal være hård det mener jeg ikke.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 08:47:20
Svar/Indlæg:
5750/124
#15 den med at få taget sin scooter er pisse sur, men hvis man ved hvem der er spaden som har taget den, så skal du jo ikke forvente politiet gør noget. Og hvis du ikke vil ringe til politiet og fortælle dem det, så er du selv uden om det. Men jeg vil sige der er 95% sandsynelighed for politiet intet gør, så hvis du ringer 2 gange og sender dem en mail om du ved hvem der har den (og du kan bevise det ud fra stel nr.), så ville jeg fanme også selv gå ud og hente lortet 😉 Jeg ved sku ikke om jeg ville give idioten tæv, hvis ikke han gør noget, men hvis han gør noget, så skal han fanme også bare have. Så kan du til en senere politi anmeldelse fortælle om politiet var blevet bedt om at hente den flere gange, og du forsvarede dig selv.

Men her med den ATV, så skal de snotunger altså holde fingrene væk, og hvis de ikke kan det, så skal man sku gøre noget, for ellers tager de bare en ny ugen efter når de har kørt den anden i smader 😉 Nu går der jo nok lidt tid inden de prøver igen, og til den tid, kan det jo være de er gamle nok til at snuble over deres egne ben 🤣

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
04-05-2009 08:52:36
Svar/Indlæg:
5363/442
Kan godt forstå at han prøvede at fange dem - en civil anholdelse er jo som sådan tilladt (uden at bruge vold). Men at gøre det i bil er da lidt langt ude vil jeg mene - og når han så ved et uheld slår ham drengen ihjel er der da ingen anden konklution end at det er uagtssomt mandrab - og det bør derfor straffes som et sådant. Han bør da kunne regne ud at der er en risiko ved det han foretager sig.

Han har været til fare for andre - det gik galt - og han skal straffes for det..

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 08:58:38
Svar/Indlæg:
2823/238
#19 Hvor meget kontrol kan man have når man kører på et græsareal i en personbil?

Medmindre det er en 4 x 4 han kørte i, så kunne han have været 10 meter bag knægten, bremse og stadig ramme ham...

Afhængig af hvem der prøver at atjæle fra mig eller gøre andet ulovligt i mod mig, så ville jeg nok også skræmme vedkommende væk... og ringe til policen.

Hvis det er noget der sker på ugentlig basis, så bliver man nok træt til sidst ja...
Han ville nok bare følge efter dem, og tage en "snak" med dem, og så løb ham knægten ind på græsset, og så skete uheldet... Tror ikke manden havde planlagt det helt.

jeg tror at det kunne ske for mange der havde været i samme situation, man vil efter personen og så ændrer tingene sig undervejs.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 09:04:29
Svar/Indlæg:
8762/174

Han har da haft kontrol over situation lige indtil drengen snublede andet kan vi da ikke konkluderer.

Men han skal have sin straf det er klart han har begået uagtsomt mand drab også skal han jo dømmes efter loven.

Men jeg ville godt nok stadig lige vide hvor knægtens forældre befinder sig i den her situation de skulle da også have sådan et møgfald 😐

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 09:11:35
Svar/Indlæg:
5750/124
#23 vi er enige om at manden skal have en straf, men kan vi så også blive enige om den skal være mildere end for uagtsomt manddrab i bil når man kører spirituskørsel? 😐 Det her er sku bare uheldigt, slår man ihjel i en bil med sprit i blodet er man en idiot og fortjener virkelig en straf der siger "spar to". 😉

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 09:13:17
Svar/Indlæg:
23132/740
Det er meget simpelt. Folk skal lade være med at stjæle.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 09:20:08
Svar/Indlæg:
8762/174

Spirituskørsel mener jeg så er en hel hel anden sag.

Hvis der er en som slår flok personer ihjel på f.eks en motorvej og han har været påvirket så ville jeg da klart mene at han skal have fulde straf.

100% enig men det er hvis nemmere sagt ind gjort

ShArX

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2009 09:26:40
Svar/Indlæg:
664/68
lad mig som det første slå fast at denne hændelse er dybt tragisk, føler med dem der har mistet et barn, en ven 😩

Man kan godt mene at forældrene bærer en del af ansvaret, men det samme gælder samfundet, der er jo en grund til menneskers handlinger.

Revselsretten er jo som bekendt afskaffet, så der er juridiske grænser for hvor meget kontrol forældre må udøve over deres poder.

Der hvor jeg mener der er fejlet er fra de myndigheder som,

1: burde lave mere forebyggende arbejde, der stimulerer de unge, for kedsomhed er sgu roden til megen dårligdom.

2: hvis det kvarter selvtægteren lever i har været så plaget af indbrud (#10), burde de beboere så ikke danne et fællesskab, hvor man kunne patruljere sit kvarter om natten, eller på andre udsatte tidspunkter ??? Det ville helt sikkert ramme medierne hvis borgere føler sig så utrygge, at de selv holder opsyn.
Som bekendt elsker politikerne jo at gå ind i sager der har været oppe i medierne.

dasjap

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2009 12:07:03
Svar/Indlæg:
2534/80
#25 Du mener at hvis knægten prøver at stjæle min scooter igen, så er det ok hvis jeg i et øjebliks raseri kører ham ned? Fordi han kunne jo bare lade være med at stjæle.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 12:07:11
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #26

Nej nej. Det er slet ikke svært, overhovedet. Man skal bare pille nallerne fra andres ting 😀

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 12:25:41
Svar/Indlæg:
8555/439
kan ikke se noget galdt i det manden har gjordt,de skulle vil bare havde en gang klø,at det så går galdt,er jo noget skidt.

havde de aldrig pillet ved mandens ATV,ja så var det aldrig sket,så drenge har en stor del af skylden 😛

har selv fanget 1 til fods,hvor efter jeg har ringet til Politiet.

hvor meget skal man finde sig i ?????????????

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 12:35:47
Svar/Indlæg:
8762/174

Nej det er da ikke okay at køre ham ned bevist..
Tror jeg virkelig heller ikke manden i den her nyhed har gjort det er nok mere uheld ind en bevist påkørsel af drengen.

Nu er der jo så bare nogle personer som ikke kan holde fingerne for sig selv..

Jeg ville også løbe min vej hvis jeg så du kom efter en 🤣

CF

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 13:48:52
Svar/Indlæg:
4689/105
Jeg forstår godt at manden kørte efter dem. Han var gal, tænkte ikke helt klart og ville bare have fat i de forpulede møgunger.

Desværre så falder knægten jo, og det må man jo sige var ret uheldigt, ellers var der jo nok ikke sket noget.

Det var sikkert ikke mandens intention at køre drengen over, for ellers havde han nok gjort det før drengen snublede. Med mindre at drengen kunne løbe hurtigere end en bil, men det tvivler jeg nu på. Så det er jo ret tydeligt at manden bare ville have fat i drengen, og ikke køre ham ned.

I mine øjne er det et uheld. Manden skulle selvfølgelig ikke jagte drengene i hans bil, men jeg forstår ham godt et eller andet sted. Hvis man ringer til politiet ved man at der ikke sker en skid, så nogle gange føler folk at de er nødt til selv at klare det. Det vil jeg ikke sige er folkets skyld, nej det er politiets skyld at folket har mistet tiltroen til dem.

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 14:07:14
Svar/Indlæg:
3162/326
Hold da op en flok hadefulde mennesker der findes på det her forum. Det gør mig helt oprigtigt ked af det at læse det mange af jer skriver, at hvis drengen har stjålet, så er han nærmest selv uden om det?

Dvs. at tyveri er = dødsstraf det er i orden, specielt hvis ikke politiet gør noget, så må man selv gøre noget der er meget værre?

Vi snakker om et menneskeliv her, ikke en scooter, et hus, 100.000 kroner eller en hellig madonna-figur. Mennesker skal altid være SÅ meget mere værd end de ting, og det som ejeren af 4-hjuleren har gjort, det er noget han har gjort af egen fri vilje, præcist som dregnenes tyveri er med vilje.

Det er pisse hamrende uansvarligt at sætte sig bag rattet og køre rundt på græsplæner men en bremselænge på hvad ved jeg, og åbenlyst med høj nok fart til at køre en person helt i smadder så han dør af det. Det vil jo sige at kan ikke havde til hensigt at bremse op foran drengene, men har været arrig og ville påkøre dem.

Om så drengene har løbet deres vej, og han så er fortsat efter dem i høj fart, så er det lige præcist her manden skal straffes for drab, for en voksen mand må jo vide hvad der sker hvis man kører rundt i en ½ tons tung personbil efter en knægt på 65 kg. Der skal ikke mere end en hæl i kofangeren før man ligger under bilen ½ sekund efter.

Det er der ikke noget "desværre" eller "udheld" i, det er jo overlagt.

Men jeg kan jo kun gætte, ligesom alle andre kan.

Jeg håber de vidner der har været til episoden ikke kommer til at udtale sig med den hævntørst som manden har udvist, som om det jo reelt er hvad han fotjener efter øje-for-øje pricippet.

Jeg forholder mig til hvad der er i de links der er i tråden, jeg har ikke noget TV, så det må du da ved gud godt nok undskylde jeg ikke lige chekkede op på. Jesus Christus...

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 14:13:32
Svar/Indlæg:
5750/124
#33 Hvad så med Spiritus kørsel, det er hvad jeg ville sammenligne det med... Når du så har sprit i blodet reagere du ikke rigtigt, når du er arrig kører du lidt voldsommere end ellers, no big differens 😉 Det er ikke for at være hadfuld, men fordi jeg tænker over alle dem som er døde af en klovn har drukket for meget af vodkaen og for lidt af vandhanen, så synes jeg ikke man skal stille den her mand overfor en dommer hvor han bliver anklaget efter den hårdeste straf i DK, atlså = 16 år i spjældet. En spriter for 6-24 måneder, og det er oftest 6-12 måneder 😕

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 14:13:38
Svar/Indlæg:
8762/174

Undskyld mig men nu kan vi jo alle sammen sidde og lege kloge men vi ved jo reelt ikke en skid om hvad der er sket i gernings øjeblikket andet ind EB skriver..

Selvfølgelige er er det tragisk men direkte at kalde det er en hævn tørst synes jeg godt nok er langt ude 😐

Ja vist har han være vred og bitter og fulgt efter drengene men vi ved jo ikke hvad fanden der helt præcist er sket med mindre du ar en af de personer som så ulykken hvilket jeg ikke tror du er..

Jeg synes godt nok vi skulle slå koldt vand i blodet og lige vente på lidt mere info omkring hvad der er sket.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 15:22:24
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #33

Jeg har, med henblik på den sum penge jeg har fået stjålet cykler for, stærkt overvejet at lægge mig på lur med et boldtræ eller mit luftgevær. Det samme gælder for de to gange min kæreste har haft indbrud.

"Den slags" mennesker, fortjener ikke andet end fysisk godtgørelse for den tort de byder andre. Om så jeg selv skal stå i første række.

Hvis en eller anden stodder brød ind hos mig, og nakkede mine ting, ville jeg ikke et sekund føle kvaler ved at opsøge gutten og give ham huden fuld. Idioterne får alligevel ikke straf som fortjent, og de over samme omgang en byrde for samfundet.

Jeg ved godt, at det er en meget udemokratisk holdning at have, og nej, "sådan" er jeg jo heller ikke i virkeligheden. Men ikke desto mindre, så vil jeg gerne have lov til at lægge mine arme over kors og komme med den typiske dansker-bemærkning: "Enten må man indpasse sig, eller pisse af".

Oprigtig talt, er jeg stolt over, at Danmark er så givende et overskudssamfund, at vi kan rumme retfærdighed for den slags [indsæt ukvemsord efter eget valg] personer, der måske ikke har været lige heldige i tilværelsen.

Omvendt, kan jeg heller ikke forstå, at "vi andre" skal være så forbandet overbærende og tænke: "Arme stakler".

Har de knægte været ude på narrestreger, er de selv ude om det. Der er naturligvis ikke nogen som fortjener dødsstraf (måske med undtagelse af Hitler, Hussein og min gamle skoleinspektør - der blot skulle nakkeskydes ved daggry), men jeg ser heller ikke på sagens (uheldige) udfald, og vil i stedet koncentrere mig om hvorfor manden gør som han gjorde.

Man ser rødt i sådan en situation, og tro mig, det kan jeg sagtens sætte mig ind i.

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 17:03:36
Svar/Indlæg:
8555/439
luft bøsse 😀 NoNig,næ du ? en 12 eller en 16 med hav salt i,og så lige i røven 😀

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 18:01:56
Svar/Indlæg:
8762/174

Haha så du har købt luftgevær ind bare til at skyde tyve ned med? 🤣

CF

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 21:37:16
Svar/Indlæg:
4689/105
#36 Altså politiet får jo aldrig opklaret lortet, så hvis man vil være sikker på at der sker noget så må man sku selv gøre det.

Her i Fredericia har vi næsten intet politi mere. Jeg tror det er 2 vogne eller sådan noget vi har til at køre rundt, og det er bare ikke nok til en by med over 50.000 indbyggere. Så hvis man ser folk der køre gaderæs eller folk bryde ind, så kan der gå lang tid før de kommer.

For et par måneder siden brød to mænd ind i min onkels hus, og han vågnede ved det. Han ringede til politiet og derefter tog han et alubat i et skab og gik ud og bankede dem gule og blå. Bagefter bandt han dem med gaffa-tape.

Det endte så med at han selv røg i fængsel i en måneds tid, fordi tyvene meldte ham. Kan ikke lige huske hvad dommen han fik lød på.

Bagefter står man bare med en "WTF!?!?!?!?" - følelse. Så man må ikke engang stoppe tyve der bryder ind i ens hjem.

Det er noget jeg ikke fatter. Skal man bare kigge på at svinene tager ting i ens hjem? For det er jo lige før man ryger i fængsel, hvis man ikke hjælper dem med at slæbe tingene ud i deres varevogn.

Jeg er da også helt sikker på, at jeg ville gå helt amok hvis der var nogen der stjal noget af mit.

Tyvene kan vel ikke kalde det andet end en arbejdsskade? De må jo bare indse at det ikke er alle folk der finder sig i det, og så må de sku tage de klø der kommer, som rigtige mænd.

Selvfølgelig skal man ikke slå dem ihjel, men man skal fandme have ret til at give tilbageholde dem med de midler der er nødvendige synes jeg.

Det 2-stjernede hotel vi kalder "fængsel" her i Danmark er næppe noget man kan kalde en straf. Derimod hvis de får en ubehagelig overraskelse ved de folk de bryder ind hos, så kan det sku være de kommer på andre tanker. Jeg har boet på hoteller i udlandet der var være end de fængsler vi har.

majofl

Overclocker
Tilføjet:
04-05-2009 21:44:08
Svar/Indlæg:
321/56
Snak, snak, snak...

Hvorfor kan folk ikke bare lade være med at luske rundt og stjæle med arme og ben. Har selv haft indbrud for nogle år siden, og det er bare møg træls ☹

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 21:44:58
Svar/Indlæg:
5891/423
#39 du har siddet i fængsel eller hvad?

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 21:47:21
Svar/Indlæg:
8762/174

Det var hvis hans onkel 🙂

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 21:51:38
Svar/Indlæg:
5891/423
#42 ved det godt, men han siger at han selv har været på dårligere hoteller end det danske statsfængsel

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 21:59:06
Svar/Indlæg:
8947/160
NoNic,. Det havde jeg ikke set komme fra dig,. At selvtægt er i orden.!! De vidner der var på stedet siger at drengen ikke havde en chance. Når man ligefrem drøner op over græsset, og er så tæt på som han har været, ja så er det jo nærmest bare en henrettelse.!! Tjek de indslag der ligger hos DR.dk. Jeg er enig med mads i 33# Far er skuffet :'-( 😩

CF

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 22:05:10
Svar/Indlæg:
4689/105
#41 I et par uger, ja.

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 22:08:05
Svar/Indlæg:
5891/423
#45 men var det hyggeligt at sidde med de stjerne psykopater der sidder derinde?

CF

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 22:11:33
Svar/Indlæg:
4689/105
#46 Nææh, men bare man holder sig lidt for sig selv, så er det sku ikke så slemt. De fleste folk er sku egentlig flinke nok. Man finder hurtigt ud af hvem man holder sig fra og hvem der er til at snakke med.

Det er ikke ligesom man ser på amerikanske film, hvor folk konstant bliver stukket ned, og de små fyre ender med at bliver de store fyres bitches.

Det værste var kedsomheden. Der er alt for lidt at lave.

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 22:29:15
Svar/Indlæg:
8947/160
Hvis du har været inde et par uger,. Hvad må vi så gøre ved dig.? Hvis du selv syntes det er i orden at straffe tyve med vold.?

LarsL

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2009 22:30:40
Svar/Indlæg:
445/37
Nu bliver der spurgt hvad du syntes, virker til folk har ondt i røven over folks svar.

Ja uheldigt han får ham kørt over, har sikkert heller ikke været meningen, er også forskel fra at bremse ned på asfalt og græs, eller hvad der nu har været sket, ingen af os har set det anyway.

Og kan kun sige hvis jeg kommer hjem og der holder en scooter i min indkørsel med en på, på vej væk med noget fra mit hjem og han ikke selv ville stoppe ville jeg sku også køre ind i ham så han vælter og jeg kan få tilbageholdt ham til politiet engang får taget sig sammen til at komme og hente ham, ville ikke have til hensigt han skulle komme alvorligt tilskade.

Udover hvis ens eget liv kunne komme i fare i forbindelse med de hjemme røverier man hører om folk der bliver banket fra sans og samling ville jeg sku ikke tøve, og her bruges der kun 12' og har sku ikke nogen med salt i, kan få tungsten eller bly, kald det storvildts jagt.

Værsgo at flame

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 22:37:13
Svar/Indlæg:
5224/222
Hvis denne fortælling passer så er det overlagt mord
http://www.urban.dk/article/20...

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 22:55:29
Svar/Indlæg:
2353/24
At påstå, at samfundet har en del af skylden er for langt ude.. Samfundet er dig, mig og drengen, som blev kørt ned.. Desuden så er det ikke "samfundet" som skal opdrage børnene, det er forældrene! og kun deres ansvar..

Dybest set, føler jeg, at manden skal have en høj straf, kun for at fortælle alle os andre, at selvtægt ikke er vejen frem..
Der skal ikke være i tvivl om at, jeg ikke mener at tyveri er vejen frem - de skal også straffes hårdt!

Personligt vil jeg nok "nøjes" med at skræmme dem væk, ringe til politiet, samt evt følge efter dem.. uden at decideret at jagte dem i en bil - det er at gå over gevind (hævn).

Man kan jo på ingen måde snakke om, at det var selvforsvar, eller at han kun forsøgte at skræmme dem væk, når han direkte forfølger dem.. Faren var jo drevet over, i det øjeblik de flygter fra stedet.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2009 23:06:00
Svar/Indlæg:
5750/124
#51 jeg ville fanme tage nissanen og styrte efter de fnataber (hos os holder de bare ude på den lille landevej på den ene side af huset med en vare vogn, og tro mig, jeg skal nok indhente den bandit 😉 Og jeg skal også nok ringe til panserne, og sige hvor jeg kører, men hvis idioten kører vildt, og er til fare for andre, så skal jeg sku nok gøre mit for at stoppe spaden 😛 Men sådan er det at bo på landet, idioterne skal sku ikke starte med at komme op på 160-170 på en landevej hvor man ikke er lige sikker på hvad der er, der vil jeg sku nakke den pis vogn når den runder 140 😀 Det vil være endnu sjovere hvis den gamles toureq er hjemme 😲 Så kan jeg også fange dem efter de 170 😀 (nok op omkring de 220 stykker, og det er sku de færeste varevogne der kan køre så stærkt 🤣 )

CF

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2009 02:25:06
Svar/Indlæg:
4689/105
#48 Nu skulle du måske klappe hesten, og vente med de kommentarer indtil du faktisk kender grunden. Jeg var ikke skyldig, men det tog noget tid før pigen der anmeldte mig indrømte det.

Ikke en historie jeg gider at gå i detaljer med.

Min straffeattest er clean...

Det med at straffe tyve med vold er ikke i orden. Det jeg mener er at folk skal have lov til at tilbageholde tyve med de midler der er nødvendige. Dvs. at hvis de skal have et par hug før de forholder sig roligt, så er det sku det der skal til. Det skal ikke være sådan at man bagefter bliver anmeldt for vold, overfald og frihedsberøvelse. For det er jo typisk det der sker hvis folk holder tyvene indtil politiet kommer.

Det kan ikke være rigtigt at man bare skal lade dem gå, for så bliver de jo aldrig fanget.

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2009 07:19:03
Svar/Indlæg:
8947/160
Det var kun for at give et eksempel. For NEJ jeg aner ikke hvad du har været inde for.!

ShArX

Superbruger
Tilføjet:
05-05-2009 08:13:11
Svar/Indlæg:
664/68
# 51

Fedt at se de konservative, DF og venstre har haft så stor succes med deres indoktrinering gennem medierne........ hvad er det vi har prøvet de sidste 8 år ??? hårdere straffe og forbud i lange baner.

Har du hjulpet ??? NEJ tydeligvis ikke 😕
For mig at se er det utroligt naivt at tro på at vi kan straffe os til et bedre samfund, en bedre hverdag.

For mig er det simpel logik, ikke udelukkende at behandle problemet, men at behandle årsagen. Et eksempel http://politiken.dk/indland/ar...
Verden er ikke så sort/hvid som mange gerne vil gøre den til....

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2009 08:47:31
Svar/Indlæg:
8555/439
😀 arabiske land kan man kende en tyv,på hvor mange finger han har 😛 det må ikke være sjovt,med en arbejds skadet hånd 😀

syndes vi skal bytte fanger i et par år,så får det nok en ene,de har ikke tv på stuen 🤣

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
05-05-2009 08:58:07
Svar/Indlæg:
5363/442
#56 nej det kan man så ikke... Det er kun i ganske ganske få stater den slags praktiseres, og kun i meget begrænset omfang..

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2009 13:04:05
Svar/Indlæg:
8762/174
Nå så høre man lige i radioen at manden der kørte bilen var tidligere blevet dømt for vold faktisk to gange og han havde været inde på ferie i fængslet to gange.

Hmm det siger så også lige lidt mere om hvilken type han var 😕

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2009 16:01:00
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #55

For mig at se, er det ret sort/hvidt. Enten holder man nallerne fra andres ting, eller så tager man en håndmad, hvis man bryder ind hos de forkerte.

Det er sgu ret simpelt. Der er ingen definitioner på den slags.

De gange jeg har fået nakket (dyre) cykler, har jeg hver gang måttet høre på: "Arh men, du kunne jo også lade være med at købe så dyr en cykel" - Nej??? Idioterne kan da for helvede lade mine cykler stå i fred.

Hvorfor pokker er det, at alle vi andre skal indrette os efter deres cowboy-regler, når de samtidig kan sidde og fede den i Hotel Tremmely med bordtennis og kabel-TV? Når nu eks. CF skriver, at han sad og kedede sig... Fedt! Omstændighederne ved hans sag er mig flintrende ligemeget (ikke fordi at CF er mig ligemeget), men pointen er, at man skal i fængsel for at tænke sig om og lære af sine fejl.

Ikke for at man skal sidde og hygge sig på det offentliges (altså vores) vegne.

Det er skam ikke for sjov, at jeg siger den slags.

Der har været to eksempler på selvtægt, hvor den ene måske er liiige over stregen - i min bog. Den ene, var guldsmeden fra Århus (så vidt jeg husker), der smed noget video ud på nettet, for at give sagen lidt glidecreme. Det fik HAN på næbbet over.

Fail!

Den anden, var en guldsmed som skød efter et par røvere. En ting er, at han har fået nok, og derfor tyer til den slags midler (jeg er generelt imod skydevåben). Men det andet er, at han til sidst har fået nok.

Er det dér hvor vi skal hen?

At gode og rare folk til sidst ser sig nødsaget til at hive jagtgeværet frem og skyde omkring sig i vildskab?

Nej fandme nej. Så har dette samfund spillet fallit.

Idioterne der plyndrer, røver, voldtager og slår ned skulle - for at bruge dén retorik - fandenfløjtemig have af samme skuffe.

Hvis en eller anden pyskopat voldtog min kæreste, ville jeg ikke ønske ham en bedre skæbne end analrundfart i fængslet, af Store John & Co. - Og det måtte meget gerne være med strandsand og metalspåner.

"Den slags mennesker", uanset hvor fucked deres barndom har været, er et produkt af et eller andet. Det giver ar på karakteren den slags ting, om det så er dét der driver dem til de løsninger de udvælger sig eller om det er samfundet der ikke levner dem bedre chancer er mig fuldstændig ligemeget.

Står idioten, i mit hjem, med min laptop i hænderne, skulle jeg ikke være sen til at finde det første og det bedste tunge, stumpe objekt og kyle det lige i skalden på ham!

ShArX

Superbruger
Tilføjet:
05-05-2009 16:19:41
Svar/Indlæg:
664/68

Jeg er enig i at man skal have lov til at forsvare sig selv, sine kære og sine ejendele.

Men har personen ikke også opnået det, i og med hans tilstedeværelse fik drengene til at tage flugten ???

der hvor det efter min mening tager overhånd er at han dømmer og udøver en straf som han ser passende.

Personligt mener jeg at straffen skal stå mål med forbrydelsen, ligesom du jo pointerer i dit eksempel med fiktiv voldtægt af kærester.

For lige at lave et ekstremt eksempel :

Lad os sige at postbudet ikke respekterer mit "nej tak til reklamer" skilt, er dette jo også en overtrædelse af de regler der foreskriver, at jeg har valgt ikke at modtage disse typer materiale.
Skulle jeg så også udmåle en efter mit hoved passende straf, eller klage til de instanser der nu engang varetager sådanne sager ?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2009 16:21:24
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #60

Now you're just talkin' with your ass... 😐

ShArX

Superbruger
Tilføjet:
05-05-2009 17:10:58
Svar/Indlæg:
664/68
# 61

Uddyb venligst din kommetar, så vi kan holde det sagligt 😕

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2009 17:16:13
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #62

Det har jo intet med saglighed at gøre. Det er ren og skær hævntørst fra min side. På samme måde, som skabs-DF'ere eller ikke kan snakkes til fornuft.

Selvfølgelig har jeg ikke lyst til at skyde mit postbud, blot fordi spasseren smider rekvalmer i min postkasse. Selvfølgelig sympatiserer jeg heller ikke med fjolser der kører sagesløse (?!) unge ned.

Det jeg snakker om er, at folk der raner og voldtager, kan forvente at få igen af samme skuffe, hvis de besøger min adresse.

Jeg snakker ikke om at forfølge folk eller gå over hovedet på folk der er underlagt bureaukrati. Det er folk der lever efter cowboy-reglerne, som kan forvente hængning ved daggry.

Læser du overhovedet hvad jeg skriver, eller er det for mærkeligt formuleret?

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2009 17:22:25
Svar/Indlæg:
5891/423
#61 Allan en røv kan ikke tale 😛

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2009 17:23:56
Svar/Indlæg:
8762/174

Jo det kan den faktisk 😛 🤣

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2009 17:24:20
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #64

Det må du jo så være det levende bevis på 😎

🤣 😛

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2009 17:24:36
Svar/Indlæg:
20170/383

du kæmper en håbløs kamp mod folk der bare ikke vil forstå. Men jeg er sgu 100% enig med dig. Vil folk lave indbrud i andre folks hjem, og/eller voldtage, så må de sgu også få kærligheden at føle.

Men noget der undrer mig i det #39 skriver.. Hvorfor har man lige et Alubat stående ?? Er det til selvforsvar, i tilfælde af Hvad-nu-hvis ??

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2009 17:25:47
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #67

Han er vel glad for rundbold og har haft metalsløjd i 8. klasse? 😴 😛

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2009 17:27:13
Svar/Indlæg:
8762/174

hvem har ikke et alu bat til at ligge? 😛

Jeg har dog ikke jeg er mere til næverne

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2009 17:29:42
Svar/Indlæg:
5891/423
#69 jaja svans 🤣 😀
#66 Nej da, det har skæg, så du passer bedst 😛 (gæt selv hvorfor 😲 🤣 )

cineman

Superbruger
Tilføjet:
05-05-2009 17:30:28
Svar/Indlæg:
1297/50
Kender ikke den konkret sag til bunds, men tror noget selvtægt skyldes at man er mangtesløs, og ikke har haft kunne stole på politiet, og det kan få folk til at sige stop, nok er nok.
Ja det er lige voldsomt nok at køre en ned. Hvis jeg selv blev forsøgt bestjålet i mit eget hjem, ville jeg nok gå langt over stregen hvis det var nødvendig i den givne situation.
En lille sitiuation. et kølle hold kommer til at gå ind til mig ved en fejl og jeg åbner døren og bliver angrebet, og var heldig at få fat i en køkkenkniv, så kunne jeg meget nemt gå hend og blive masse morder alt efter hvor mange jeg kunne nå at knife. Vil satme ikke finde mig i særligt meget i mit eget hjem.
Det skal være lovligt at dræbe et køllehold da det kan koste en livet ikke at forsvaret sig.
Vi er nået til et punkt hvor der findes steder politiet intet kan stille op mod uheldige elementer(unger der ikke er blevet opdraget eller svigtet) Boede jeg sådan et sted og fik min bil stjålet eller smadret gang på gang. Så ville jeg også gå grassat.
Hvis manden ikke var voldsforbryder men en stille og venlig familie far, så kunne jeg måske sympatisere en smule!, med det han har gjort. Altså hvis det var gjort i afmagt og efter gentagende tyveri og chikane.

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2009 17:32:44
Svar/Indlæg:
5891/423
#71 det er derfor man lige kigger gennem det hul der i døren, eller sidevinduet, hvis man skal åbne en dør 😛

cineman

Superbruger
Tilføjet:
05-05-2009 17:34:53
Svar/Indlæg:
1297/50
#72 Jep hvis man altså har sådan forhold 😛

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2009 17:36:27
Svar/Indlæg:
5891/423
#73 ellers vvirker det gamle, hav altid et alu bat tæt ved døren tricket altid 😀

CF

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2009 17:47:45
Svar/Indlæg:
4689/105
#67 Det er hans søns. Ved ikke lige hvad knægten har det for. Vel bare for at have det vil jeg tro? Teenagere har jo en irrationel tankegang nogengange.

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2009 18:11:28
Svar/Indlæg:
5891/423
#75 teenagere? Se lige din alder en gang til 😛

cineman

Superbruger
Tilføjet:
05-05-2009 18:16:06
Svar/Indlæg:
1297/50
#74 Ellers skal man bare hive en fra tæskeholdet inden for og låse døre og give ham tæsk 🤣 😛

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2009 18:19:39
Svar/Indlæg:
5891/423
#77 endnu bedre idé. Hvis der kommer mange steriode dyr hen til din/dit lejlighed/hus, så inviter dem på kaffe og kage!, så tror jeg de tænker: " øhhhhhhh? 😲 " - Drenge er vi gået forkert? 😛 😀 🤣

cineman

Superbruger
Tilføjet:
05-05-2009 19:32:12
Svar/Indlæg:
1297/50
#78 Kaffe og kage, no way man!! de skal da have et par hurtige håndmadder, og ud af vagten igen 🤣

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2009 19:41:59
Svar/Indlæg:
8555/439
jeg mener i korte træk,at holde de sig på måtten,så kan der ikke ske dem noget.
gør de ikke det,ber de vil selv om det 😛

CF

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2009 19:48:25
Svar/Indlæg:
4689/105
#76 Jeg ved godt jeg ikke er så gammel, men jeg er længe over det værste teenage-pladder.

Man behøver ikke være 50 år gammel for at vide at teenageres hjerner nogle gange fucker up.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2009 19:50:46
Svar/Indlæg:
20170/383

okay.. 🤣 🤣

CF

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2009 19:52:06
Svar/Indlæg:
4689/105
#82 Øhh, hehe...

Hvordan skal det så forstås? 😛

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2009 19:56:37
Svar/Indlæg:
20170/383

at du er ligeså meget 18 årig teenager som alle andre 18 årige teenagers... Har travlt med at bevise omverdenen at de snart er voksne og bestemt ikke som alle andre unge dumme teenagers 🙂 hehe

CF

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2009 19:59:48
Svar/Indlæg:
4689/105
#84 Jeg har aldrig sagt at jeg er voksen, for det er jeg bestemt ikke 😛

Jeg må sku også indrømme at det ville være trist hvis jeg allerede nu begyndt at opføre mig som en 40 årig.

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2009 20:02:04
Svar/Indlæg:
5891/423
#85 🤣 😀

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2009 21:19:31
Svar/Indlæg:
2353/24
Forstil jer, hvis selvtægt går hen og bliver normal procedure.. Så ender vi i en tilstand mellem USA og nedsmeltning af samfundet, da den lovgivende, udøvende og dømmene magt, bliver til én og samme person (eller faktisk ca 5,5 mio personer!)

Uanset hvor meget man har lyst til at give dem "håndmadder" og "jern tilskud", skal man lade være.. Selvforsvar og brug af nødvendige magt, for at holde tyveknægte, røvere, voldtægtsforbrydere tilbage, indtil politiet dukker op, er iorden.