Superbruger
Tilføjet:
04-05-2009 01:23:29
Svar/Indlæg:
905/100
Så har jeg skiftet kortet. Et MSI P35 Neo, præcis som det andet kort der sad i maskinen.
Og den laver nøjagtig det samme: Konstaterer at alt hardware er ok, og finder usb-devices. Giver 2 korte bip fra sig, og står stille... ☹
CPU'en er en Core2Duo E7400 2.80GHz :yes:
Så det er nok, som #3 siger, at der skal en bios-opdatering til før det virker.
Men det er sgu lidt svært at opdatere bios, når den ikke kan køre..
Så er der nogen der kan anbefale et forholdsvis billigt bundkort der bare virker ?
Jeg bruger DDR2 PC2-6400 Kingston HyperX 2x2GB ram, GeForce et-eller-andet billigt fis, til PCI-Express x16. Og så selv. mindst 2 SATA/SATAII.
Den skal hverken kunne overclocke eller være specielt god til gaming. Den skal bare virke, og være "til fri brug" på et kollektiv...
--- ORIGINAL BESKED ---
Hey,
Jeg har lige samlet en "ny" pc for en ven..
Bundkort: MSI P35 Neo
CPU: Core2Duo E9450 (tror jeg nok) 😕
RAM: Kingston HyperX 2x1GB.
PSU: Antec EarthWatts 500W.
Når jeg tænder maskinen, så starter den op med POST-screen og viser at alt hardware er ok. Hvorefter den genstarter...
Enkelte gange har den brokket sig over BIOS-settings, og jeg beder den loade default - hvorefter den genstarter...
Lige inden hver genstart kommer der 1½ bip fra maskinen: 1 hurtigt bip, efterfulgt af noget der lyder som et halvt bip.
Jeg har også clearet CMOS, samme resultat.
Min diagnose er bundkortet.. Jeg har et ekstra P35 Neo liggende, som jeg vil prøve at sætte i i næste weekend.
Er der nogen med tilpas viden til evt. at korrigere mig og spare mig for en masse tid ?