Det er fordi at producenterne antager at alle deres kunder er rablene idioter, og ikke kan røre en computer uden at total udslette alt dens indhold. Så derfor blokkere de for brugen af den... (De beskytter den så godt de kan) 🤡
Problemet ligger i, hvad jeg generelt vil kalde for internet security pakkerne, som kombinere antivirus, firewall og adfærs overvågning osv.
Det som du i princippet skal nøjedes med, hvis du har en smule intelligens og har bare lidt styr på hvad du klikker på med musen, så har du nemlig kun brug for antivirus delen.
Og desværre... Du kan normaltvis ikke nøjedes med kun at installere antivirus, med ovenstående pakke løsninger 😕
Så du skal til at starte med at erhverve dig en REN antivirus løsning! Ikke noget kombi produkt, eller andet smart ass løsning.
Problemerne ligger flere steder, og især i de forskelliges "intelligente" adfærs overvågning, har du absolut intet at skulle have sagt over, hvad programmet skal blokkere og hvad den ikke skal, og hvornår de skal.
(og en lille historie: Havde installeret norton internet security hos en kunde med omkring 10 pc'er. Alt virker efter hensigten når jeg forlader stedet.
30 min.senere finder norton ud af, at windows fildeling er en pisse ringe ide, og lukker for lortet på en af maskinerne.
Tilbage til kunden og retter fejlen.
- Dagen efter finder norton fandme også ud af at pop3 forbindelser er fandens eget værk, og lukker for det også.
Altså helt almindelige ting som ALTID skal virke, men programmernes "intelligens" er vist ikke altid helt enig :no: )
Desuden er en masse af programmernes mere avancerede indstillinger skjult for de totalt dumme kunder som ikke kan finde ud af en skid, så man kan ikke engang ændre på de idiotiske default indstillinger.