antivirus blokere for internet

Software d.  06. maj. 2009, skrevet af Rommer
Vist: 1280 gange.

Rommer
 
Superbruger
Tilføjet:
06-05-2009 20:09:56
Svar/Indlæg:
130/73
Hej Har slettet mit norton som jeg fik med windows.Og har installeret avast og avg.Begge blokere for internettet efter de er blevet installeret.Hvordan kan det være?
Jeg har vista 64bit.
Har ikke installeret begge to samtidig.
anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2009 20:14:11
Svar/Indlæg:
5891/423
slet avast, genstar computeren, installere avast, genstart, så skulle den være der 🙂


Rommer
 
Superbruger
Tilføjet:
06-05-2009 20:16:55
Svar/Indlæg:
130/73
ja men det er den ikke...Har gjort sådan med begge


Rommer
 
Superbruger
Tilføjet:
06-05-2009 20:27:05
Svar/Indlæg:
130/73
i avast under tjenester hvis jeg feks stopper internet skjoldet kan jeg godt gå på nettet.og det samme gælder for de andre tjenster.


mp_3
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2009 20:38:14
Svar/Indlæg:
3588/418
Disable AVG Web Shield... Hvis det ikke virker, så prøv Resident Shield.


micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2009 21:06:50
Svar/Indlæg:
4120/115
Det er fordi at producenterne antager at alle deres kunder er rablene idioter, og ikke kan røre en computer uden at total udslette alt dens indhold. Så derfor blokkere de for brugen af den... (De beskytter den så godt de kan) 🤡


Problemet ligger i, hvad jeg generelt vil kalde for internet security pakkerne, som kombinere antivirus, firewall og adfærs overvågning osv.
Det som du i princippet skal nøjedes med, hvis du har en smule intelligens og har bare lidt styr på hvad du klikker på med musen, så har du nemlig kun brug for antivirus delen.
Og desværre... Du kan normaltvis ikke nøjedes med kun at installere antivirus, med ovenstående pakke løsninger 😕

Så du skal til at starte med at erhverve dig en REN antivirus løsning! Ikke noget kombi produkt, eller andet smart ass løsning.


Problemerne ligger flere steder, og især i de forskelliges "intelligente" adfærs overvågning, har du absolut intet at skulle have sagt over, hvad programmet skal blokkere og hvad den ikke skal, og hvornår de skal.
(og en lille historie: Havde installeret norton internet security hos en kunde med omkring 10 pc'er. Alt virker efter hensigten når jeg forlader stedet.
30 min.senere finder norton ud af, at windows fildeling er en pisse ringe ide, og lukker for lortet på en af maskinerne.
Tilbage til kunden og retter fejlen.
- Dagen efter finder norton fandme også ud af at pop3 forbindelser er fandens eget værk, og lukker for det også.

Altså helt almindelige ting som ALTID skal virke, men programmernes "intelligens" er vist ikke altid helt enig :no: )

Desuden er en masse af programmernes mere avancerede indstillinger skjult for de totalt dumme kunder som ikke kan finde ud af en skid, så man kan ikke engang ændre på de idiotiske default indstillinger.


js9600
 
Overclocker
Tilføjet:
07-05-2009 07:31:29
Svar/Indlæg:
235/0
Har du kørt Norton Removal Tool http://service1.symantec.com/S... ?

Tvivler lidt på Avast giver problemer med mindre du roder det sammen med andet sikkerhedssoftware. Eller andet der scanner på port 80 hvor Web Shield kører. Som regel Firewall. Er Web Shield aktiveret men ikke godkendt af firewall kommer du ingen vegne. Check/søg deres forum http://forum.avast.com/index.p... Der har været visse problemer med f.eks Zonealarm, derfor er der "ZoneAlarmCompatibility" indstilling i en ini-fil. Løsning kommer helt an på hvad du bruger.

Der kan gå ged i en installation - Avast har også et removal tool http://avast.com/eng/avast-uni... ellers prøv en "repair" under add/remove efter du har fjernet rester af Norton/AVG.


Jens-And
 
Overclocker
Tilføjet:
07-05-2009 07:34:11
Svar/Indlæg:
293/69
ehmmm det er altså ikk godt at kører med 2 antivirus programmer ?
de tror bare begge 2 at de er en virus :S


js9600
 
Overclocker
Tilføjet:
07-05-2009 07:46:55
Svar/Indlæg:
235/0
Han kører kun med 1 ad gangen, men når 3 AV produkter nævnes og internet ikke virker, så falder mistanken på rod.

Du kan og bør lade Windows Defender køre. Check at den er aktiveret. Norton kan have slået den fra - og Vistas egen firewall. Nogle AV´er siger WD skal/bør slåes fra, andre som Avast er ligeglade. WD er en del af Vista så lad den endelig være. Mange mener ikke den beskytter overhovedet = kan lige så godt slå den fra - men mange har ikke testet ordentligt 😛 Uanset AV vil der være ide i at bruge WD, hvis ellers AV tillader det. Om du så har brug for den beskyttelse er noget andet.