Hjælp til at boot fra Dvd drev

Diverse d.  06. maj. 2009, skrevet af Molo
Vist: 1432 gange.

Molo
 
Superbruger
Tilføjet:
06-05-2009 20:35:47
Svar/Indlæg:
445/105
Jeg er er igang med at ordne en computer og jeg skal geninstaller Windows, men den nægter at boote fra Dvd drevet, jeg har prøvet at gå ind på boot menu og sat den til at boote fra Dvd drev, men det gider den ikke og det irritere mig 😐 og jeg kan ikke komme ind på Windows ,den kommer med en pop up meddelse hvor der står "Computeren genstartede uventet eller stødte på en uventet fejl. Windows Installation kan ikke forsætte. Hvis du vil installere Windows, skal du klikke på "OK" for at genstarte computeren og derefter genstarte installationen." og jeg trykker så på ok knappen også genstarter den, men den gør ikke det som der står som den vil gøre, så jeg forstår ikke. Jeg har os prøvet Fejl sikret tilstand men den kommer med den samme pop up og jeg ved helt præcis ikke hvad der er sket med computeren, min onkel sagde bare at den ikke virket.
Og det skal siges det er Windows Vista Home Premium som der er installeret på den computer

Jeg håber der er nogle som kan hjælpe med denne her problem

Hilsen Morten
saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2009 20:54:13
Svar/Indlæg:
7111/480
jeg er lidt forviret du skriver du ikke kan bote fra dvd dravet men du kan jo ikke instelere windows uden af gøre det eller er det noget jeg har miset der ?


Molo
 
Superbruger
Tilføjet:
06-05-2009 20:59:11
Svar/Indlæg:
445/105
#1
jeg sætter den til at boote fra dvd drevet hvor jeg har lagt en Windows cd/dvd rom i, men den vil ikke boote fra Dvd drevet, den hopper bare videre til at loade den Windows som der ligger på harddisken i forvejen også når den har loadet Windows som er på harddisken også kommer den med den pop up meddelse som jeg skrev i #0 også får jeg ikke lov til at komme videre


doit
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2009 21:05:46
Svar/Indlæg:
998/134
check kabler, prøv tage det ud af bundkortet og dvddrevet og sæt det igen
er der liv i dvd drevet, dvs det lyser lampen ,når sætter cd i drevet.
nu skriver du ikke hvad bundkort, mærke og model kunne forstille du prøver,
at kikke bios igennem en gang til, der en funktion i bios du har overset, boot option
der måske i opstarten af pc d,er er man kan få boot option ved trykke f9 eller f12


Molo
 
Superbruger
Tilføjet:
06-05-2009 21:12:30
Svar/Indlæg:
445/105
#3 jeg ved ikke hvilken bundkort der sidder i den, men det er Fujitsu Siemens som har lavet denne computer og Dvd/Cd drevet virker og den lyser når jeg putter cden i. Når jeg er inde i Biosen, så er der en menu hvor man kan vælge mellem og jeg vælger Boot og når jeg er kommet ind i Boot menu, så er der noget som hedder "Boot priority order" og i den kan man vælge hvor den skal boote fra og jeg vælger den til at boote fra Dvd drevet og ikke Harddisken, men den booter alligevel fra Harddisken og jeg husker at trykke på F10 for at gemme, så jeg syns det er ret mærkeligt 😐


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2009 21:17:12
Svar/Indlæg:
7111/480
har selv haft lidt problmer med instalesion af min windows 7 og jeg skal trøke på enter med det samme når den spøre om jeg vil starte fra dvd eller kan den god fine på af gå i stå måske hjælper det dig har du sat dit dvd drav til master ?


Molo
 
Superbruger
Tilføjet:
06-05-2009 21:20:18
Svar/Indlæg:
445/105
#5 den kommer slet ikke med at man skal trykke på enter for at starte fra dvd og det gjorde den heller ikke før jeg ændret den til at bote fra Dvd drevet og jeg har os prøvet at tage cden ud men den kommer alligevel med den meddelse 😲