Hjælp, slået af min far.

Hyggehjørnet d.  06. maj. 2009, skrevet af Spagme
Vist: 1308 gange.

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
06-05-2009 22:27:37
Svar/Indlæg:
792/52
Hej derude

Ved godt dette slet slet ikke hører hjemme på sådan et forum.
Men har bare brug for at høre andres mening/ erfaringer mht. mit problem.

Det er således at jeg er blevet slået af min far da jeg var knægt. helt præcis stoppede det da jeg var 13 og stak af hjemmefra.

Idag er jeg 21 og har det fint. Har også snakket med min far sidenhen, endda boet hos ham i hele 2008.
Men vi kom op og toppes igen, dog uden vold, og jeg flyttede derefter. Nu har vi så et mellemværende der omhandler at han mener jeg skylder ham penge. Og det mener jeg ikke jeg gør.
Han vil så føre det hele videre hos hans advokat, hvilket han ved jeg ikke har råd til, og bliver derfor nødt til at aflevere de penge jeg ik mener jeg skylder ham.

Men så vil jeg høre, om hvor meget der skal til før jeg kan melde ham for vold dengang jeg var barn? ved odt det slet ikke har nogen relevans i den konflikt vi har nu, men når han tyr til feje metoder, hvor han har magten (penge) så gør jeg også der hvor jeg kan ty til det.

Det er jo efterhånden 8 år siden jeg blev slået for sidste gang. Og vi snakker ikke om en lille flad. Vi snakker lidt mere alvorlige ting som blive lagt ned og sparket i maven (dog kun een gang) ellers nogle seriøse kindheste.

Håber i vil give jeres ærlige mening, for det er sgu ikke rart at have i hovedet.

Mvh. Spagme
tom81

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2009 22:30:53
Svar/Indlæg:
20170/383

du er sgu nok noget bedre stillet ved at søge hjælp hos noget gratis advokathjælp.

Undskyld mig, men kan virkelig ikke se hvad det har at gøre her på hwt.dk

http://www.advokatsamfundet.dk...

eller
http://www.tvangogmagt.dk/2035...

Ellers, så gå til kommunen og få en snak.

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
06-05-2009 22:34:51
Svar/Indlæg:
792/52
Kan heller ikke se hvad det har at gøre her.
Men vil bar høre andre folks mening. ikke fordi jeres mening kan gavne min sag, men den kan gavne min holdning til sagen.

Takker fordi du gav din mening #1

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2009 22:38:04
Svar/Indlæg:
20170/383

nu er vi alligevel igang.

Min holdning er. Hvis din far vil true dig med advokat og hvad ved jeg pga penge.. så er han jo ikke din far.

hvad angår volden, så er der jo en forældelsesfrist. Dog ved jeg ikke om det ser anderledes ud når der var børn (dig) involveret, tror måske nok det forholder sig således.

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
06-05-2009 22:41:14
Svar/Indlæg:
792/52
Må så ærligt erkende at han er min far, med 99.9 % sikkerhed.
Han er bare en mand med $ tegn i øjnene.

Har osse tænkt på den forældelsesfrist. Men ved ikke helt hvem jeg skal henvende mig til. Kommunen eller politiet. ?

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2009 22:43:45
Svar/Indlæg:
20170/383

Det er ikke for at så tvivlstegn om hvorvidt han er din biologiske far eller ej. Blot for at påpege, at hvis en mand vil hive fat i en advokat pga hans søn skylder penge. Så er der jo ikke meget far over ham.

Men tag da en snak med politiet, eller kommunen.

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
06-05-2009 22:51:33
Svar/Indlæg:
792/52
Takker for dit råd.
Vil prøve at høre om det kan lade sig gøre..
Ik misforstå mig, jeg vil under ingen omstændigheder kører den sag mod ham, vil bare bruge det som trussel så han trækker sit tilbage fra advokaten.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2009 22:58:37
Svar/Indlæg:
5750/124
#0 Smut på gården, tag en snak med dem, og forklar din sag. Jeg tror at forældningsfristen på en sådan sag enten er 10 eller 25 år 😉 Grunden til de evt. 25 er fordi det indkludere dig under myndighedsalder, og du derfor ikke skal regnes for du kunne gå til politiet den gang. Du har i dag fået modet på det, og derfor går du på gården. De skal med glæde hjælpe dig, hvis du kommer til dem. Du kan evt. have skrevet ned om det på papir og have med 😉

Den med pengene, så tag gratis advokat hjælp som #1 også siger 😳 Synes virkelig det er syndt for dig, at have oplevet et sådan svigt, men godt du er kommet nogenlunde over det, thumbs up! 😳

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2009 22:59:59
Svar/Indlæg:
20170/383
Enten så gør man, eller også gør man ikke. Det med kun at gøre noget halvt tror jeg ikke på. Jeg tror heller ikke du får politiet til være med til en lille skræmmekampagne. Det er enten eller.

gården ??
Hvordan skulle grise og køer kunne hjælpe ham?? 😳 🤡

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2009 23:04:11
Svar/Indlæg:
5750/124
#8 Politigården (her u' på bøh landet hedder det bare "gården)... Og du bor ende længere ude end mig 😲

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
06-05-2009 23:04:29
Svar/Indlæg:
792/52
Hehe, tak fordi du gav din mening #7
Vil hvertfald lige prøve at true ham til at stoppe med hans advokat inden jeg blander advokater ind i det.

#8 aaaargh, man glemmer da alt andet når man er ude på en gård og ride på grise, og trampe i kokasser.

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
06-05-2009 23:09:20
Svar/Indlæg:
792/52
Jaah tænkte nok den ville komme, men han er jo alligevel min far, men på den anden side er jeg jo alligevel osse hans søn. Mest af alt vil jeg ikke skabe splid i familien. Og det kan undgås hvis jeg hører hos politiet om jeg har en sag. Og så ikke anmelde ham eller noget. Bar selv sige til min far, at jeg har kontaktet politiet, og det du gjorde dengang var ikke iorden, og det kan du stadig betale for, hvis du ikke trækker dig tilbage,

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2009 23:11:24
Svar/Indlæg:
5750/124
#11 præcist... du er ikke tvunget til at anmelde, men det er godt hvis du er klar over hvem der er klar over at det virkelig har foregået, da de er vidner (en god ting for politiet at vide 😉 ).

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
06-05-2009 23:14:30
Svar/Indlæg:
792/52
Jaah, har jo self, min mor og min lillebror der kan bekræfte nogle af tilfældene.
Men det er jo igen det der med splid i familien og såen. Så håber ikke jeg skal gå så langt. Der er jo osse folkeskole lærer og ham der streetwalkeren der holder øje med de unge i min hjemby.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2009 23:15:05
Svar/Indlæg:
20170/383

ja okay, det kan du have ret i.. Der kan jeg godt følge dig. Men tag en snak med nogle folk, og se hvad der sker 🙂

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
06-05-2009 23:17:07
Svar/Indlæg:
792/52
Prøver at kontakte lidt af hvert.
1000 tak fordi i lige gad og give jeres mening, den var sgu mere end velkomme hos mig.
Lækkert at der er nogen der lige gider tage sig lidt tid engang imellem 🙂

Mvh. Spagme

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
06-05-2009 23:17:12
Svar/Indlæg:
15982/637
Bagefter ville jeg nok anbefale at din far og dig fik en snak med en psykolog, fordi der er ingen garanti for, at det ikke sker igen, men en snak kan dæmpe sandsynligheden for det og samtidig med, kan der måske heles lidt op på nogle gamle sår.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2009 23:20:34
Svar/Indlæg:
5750/124
#16 virkelig god idé... det kan også være Spagme kan få sin far til at indrømme han har gjort noget dumt, også over for andre (han ved det nok godt inderst inde). Den med politiet og retten er jo "last resort". Men kan være han fanger alvoren hvis du kommer og fortæller om hvad politiet har sagt om det, samt evt en af de "gratis" advokater som hjælper 😳

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2009 23:21:48
Svar/Indlæg:
2516/381
Tænkte lidt på hvor mange penge det drejer sig om, siden han truer med advokat..

og hvis det er penge du har lånt af ham, så står du jo knap så godt, hvis sagen kommer ind i retsvæsnet,, men håber da i finder ud af det inden det kommer så vidt

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
06-05-2009 23:25:26
Svar/Indlæg:
792/52
#16 og #17
Tager imod jeres råd. Vil selv se tiden an og så bedømme om der er grundlag for det, overvejer nemlig selv ret kraftigt at tage til psykolog, ikke for min far og mit forholds skyld, men mere for at få en til at vurdere om jeg nu osse har det fint, og om jeg måske sku få noget professionel hjælp så jeg ik selv en dag kommer til at slå mine børn. Det kan jo umuligt være sundt at gå med det had inde i sig selv i 8 år.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
06-05-2009 23:25:41
Svar/Indlæg:
15982/637
Trusler bringer aldrig noget godt med sig, også selv om man ikke har startet "konflikten" selv - det kan meget hurtigt skade mere end det gavner, jeg kender det fra en af mine gamle nære kammerater, og der gik det virkelig galt (også et familie anliggende). Så jeg vil kraftigt anbefale noget professionel rådgivning/vejledning og evt bruge det som "blødt pressions middel".

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2009 23:30:36
Svar/Indlæg:
5750/124
#20 også derfor jeg (lidt dårligt) har prøvet at sige jeg mener han skal snakke med sin far først, evt. lokke ham med til psykolog og få en ordentlig snak med ham. Det virker mindre "voldsomt" at få ham lokket med til psykolog end det er at true med en politianmeldelse 😉 Derfor mener jeg Spagme meget kraftigt skal overveje hvilke midler han bruger og i hvilken rækkefølge, den med politiet er en god idé at have i baghånden, men man skal være meget varsom. Så jeg mener stadig du skal gå til politiet og forhøre dig, eller til advokatvagten, uden at nævne det før du ikke mener du har andre muligheder.

En lille bonus (tag det med et lille glimt i øjet 😳 ), hvis du ender i retten for voldeligeovergreb og vinder, samt din far vinder den med pengene, så er det stadig dig der vinder mest, for det ender nok med en kæmpe erstatning for ham (du skylder vel ikke milioner væk 😳 ), og du kan dæmpe din hævnlyst med han er i spjældet 1-6 år 😐

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
06-05-2009 23:31:13
Svar/Indlæg:
792/52
Det drejer sig om lige knap 5000 kr,
Dels lidt husleje han mener ikke at ha modtaget, dels for en taxa tur, han kører taxa. Min storebror skulle ik betale for samme tur, samme aften.
Noget benzin på hans tankkort som han måneden inden sagde at jeg godt måtte tanke lidt på af.

Udover det har jeg lavet service på hans bil, 2 gange samt gjort den klar til syn, uden at se en rød reje, ik engang et afslag i husleje. Og der mener jeg, at hvis han kan tage penge for at jeg kører med i hans taxa, kan jeg osse tage penge for at ha lavet hans bil.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2009 23:33:33
Svar/Indlæg:
20170/383

5000,- ... 😲

Det er jo småpenge...

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2009 23:33:59
Svar/Indlæg:
5750/124
#22 ok, med den på, så skal du bare kunne bevise du har lavet hans bil (du kan jo passende tage mla priser 🤣 ).

En lille teaser til at beslutte sig på: Søs Fenger Inderst inde http://www.youtube.com/watch?v...

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
06-05-2009 23:35:17
Svar/Indlæg:
792/52
#20 og #21
Jeg vil osse så nødig få det hele til at lyde som en trussel overfor ham, men det med at allerførst prøve at løse det hele ved bar at snakke om det, overfor en psykolog eller lign. lyder virkelig som en god idè.

Desuden ser jeg heller ikke at min far skal give mig erstatning for noget som helst, ej heller i spjældet. Tager kommentaren med et glimt i øjet, men svarer lidt seriøst.
Vil bare ha ham til at droppe de penge og så færdig.

kasperg

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2009 23:37:02
Svar/Indlæg:
1436/25
Hvis du virkelig ikke mener at have lånt penge af ham og der ikke findes dokumentation for det modsatte eller at det på anden måde kan sandsynliggøres at du skylder ham penge ville jeg ignorere det fuldstændigt.

Det kommer ikke til at koste dig noget før du rent faktisk tager fat i en advokat og der kan gå lang tid før det bliver nødvendigt hvis det overhovedt gør det.

Hvis han gør alvor af det og får skrivelser fra en advokat svare du bare at du ikke skylder din far noget.

Lad i samme omgang være med at blande følelser ind i det og fasthold din påstand om at du ikke skylder ham noget.

Kort sagt så ville jeg tage det helt roligt og afvente situationen.

Ovenstående er et udtryk for min mening og hvordan jeg ville håndtere det hvis nogen sagde at jeg skyldte dem penge og jeg ikke gjorde det.

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
06-05-2009 23:37:57
Svar/Indlæg:
792/52
Ehm, der er self. de andre på mit værksted der kan bekræfte jeg har lavet hans bil. Samt kan jeg sikkert osse få de gamle reservedels fakturaer udskrevet, hvor der står de reservedele jeg har udskiftet.

Et eller andet sted kan jeg godt høre at 5000 er småpenge. Men pt for mig er det meget. Ved godt jeg altid vil kunne låne pengene i banken og så er det bar sur røv i den tid jeg skal betale dem tilbage.

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2009 23:38:46
Svar/Indlæg:
3233/128
Du her fuldstændig ret! Det er vandvittigt du skriver om sådan noget herinde. Du mangler virkelig venner/familie der kan hjælpe dig....

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2009 23:40:00
Svar/Indlæg:
5750/124
#26 tror jeg også #0 vil gøre, han virker forholdsvis fornuftig der... og du kan altid snakke med advokatvagten, det er hvad de er til for, og de skal nok hjælpe dig med om du skal foretage dig yderligere 😉 Det er hvad de laver, og jeg mener også staten betaler noget for det 😳

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2009 23:41:01
Svar/Indlæg:
4657/53
Der er sku da ingen advokat der vil tage sådan en sag og han skal også kunne bevise at du skylder ham penge.

Så glem det . og du kan heller ikke bevise at du har fået tæsk som lille .

Din far skal lave et civilsøgsmål og taber skal han betale sagsomkostninger.
Du har ikke brug for en advokat i sådan en sag ,da du selv skal svare på de spørgsmål du for.
Det er ingen straffe sag 🙂

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
06-05-2009 23:42:55
Svar/Indlæg:
792/52
Jeg mener ikke jeg har lånt penge af ham. De penge han mener jeg skylder ham, har jeg sagt til ham at dem sys jeg går lige op med de reparationer jeg har lavet på hans bil. Jeg gjorde det jo af venlighed da jeg aldrig nogensinde havde forestillet mig at han ville være så grisk overfor sin søn.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2009 23:43:49
Svar/Indlæg:
5750/124
#30 Self har #0 en sag hvis han lyster med vold som barn, den sag er ikke forældet. Hvordan beviser man det ellers i dag, hvis ikke det er på vidner og børn som er voksne nu og mener deres forældre skal stå til ansvar (for de ikke kommer til at føle afsavn og derved komme til at gøre det på egne børn 😕 ). Gade slagsmål og indbrud er forældet efter 5 år, ikke en sag som denne 😉

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2009 23:45:25
Svar/Indlæg:
20170/383

tror du misforstår temmelig meget. Det #30 mener at om advokater til tage faderens sag, ang de penge.

Edit: ja okay, det med prygl som barn. Det vil der måske kunne komme en sag ud af.

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
06-05-2009 23:47:09
Svar/Indlæg:
792/52
#28 tak fordi du giver din mening. 🙂

#30 hmm tror du ik nogen advokater bar vil tjene penge?
Og hvad mener du med jeg ik kan bevise jeg har fået tæsk?

Men tak for oplysningerne.

Og tak til alle, har fået en masse råd og tips til midler jeg kan bruge for at få en nogenlunde fornuftig løsning på det hele.

phgn99

Superbruger
Tilføjet:
06-05-2009 23:47:24
Svar/Indlæg:
722/67

Det kan da være det er lettere at kome ud med det her inde.

Jeg synes det er helt okay du skriver om det her inde det kunne jo være nogle var rigtig kloge på det område.
Der ryger afligevel så mange forskellige ting op på soap-box ^^

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
06-05-2009 23:51:40
Svar/Indlæg:
792/52
Præcis.
Jeg snakker da godt nok med min og brødre og min kæreste om det.
Men lynhurtigt går der følelser i det´, og man får nogle desperate svar.

Herinde kan man føre en dialog og så alligevel holde en hvis afstand. Ved godt der findes mange andre langt mere velegnede forums til sådan noget her, men nu er det nu engang herinde jeg bruger det meste af min tid. altså online tid.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2009 23:55:10
Svar/Indlæg:
5750/124
#35 det er bedre at få afvikling her inde (hvis folk er lige glade skal jeg nok tage den på mine skuldre frem over), end man laver noget lort. Min gamle lære fortalte om han på et tidspunkt var blevet ringet op en aften af en tidligere elev, som intet sagde. Min lære afsluttede med, "Jamen, X nu må du ha dig et godt liv, ikk'?". Dagen efter ringede politiet, grundet min læres nr. var det sidste der var blevet ringet op, og manden havde begået selvmord. Kan jeg / vi være med til at afværge noget der ligner, selvom det slet ikke er lige så alvorligt, så skal vi gøre det (står rent faktisk i loven, any who). jeg tror dog langt fra #0 er ude på den kant 😉 Hvis nogle mener vi skal lade de sølle begå selvmord / selvtægt / voldtægt / vold / mord osv, så skal de bare tage diskussionen med mig. Jeg skal nok tage skylden for der er nogle som skriver herinde om noget der ikke har med HW at gøre, hvis det har reddet menneskeliv, eller andres livskvalitet, i stedet for vi ikke har været åbne overfor det, og der derfor er et menneskeliv som er blevet ødelagt 😕

#0, den er ikke myntet på du kunne finde på sådan noget, men på min holdning om at en tråd som din også er velkommen hvis den kan hjælpe din livskvalitet en smule i den rigtige retning :yes:

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
07-05-2009 00:00:07
Svar/Indlæg:
792/52
Hold da op.. 🙂

Det sgu næsten som at blive født påny at læse sådan noget, lækkert der er nogen, i det mindste een der har sådan en holdning til at hjælpe sine medmennesker.
Har det på samme måde, man skal passe på med at lukke klappen for nogen man ikke kender. Altså ignorere et lille eller stort råb om hjælp. Jeg har fået hjælp herinde i aften. Og det er jeg dybt taknemmelig for at i gider.
Dog vidste jeg også godt inden jeg postede at der måske kunne være nogen der hellere så tråden slettet.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2009 00:04:41
Svar/Indlæg:
5750/124
#38 jamen tråden er jo ikke inden for topic, men når vi kan høre om en kat der råber "jeg slår dig ihjel" i søvne til turi, så kan man fanme også godt få noget hjælp på rette køl igen. Og det varmer virkeligt når der er en som tager i mod, og ved det er noget som hjælper (har rent faktisk være oppe i 45 min kun for lige at sikre mig der ikke går ged i den her, da det ville være syndt) 😳

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
07-05-2009 00:07:18
Svar/Indlæg:
15982/637
Nu er tråden jo i "soap-box" og hvis man skulle sætte OT-tråde efter prioritet og vigtighed, så ringer den her jo, så nej, det synes jeg ikke du skal spekulere på overhovedet.

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
07-05-2009 00:15:25
Svar/Indlæg:
792/52
#?
Jamen det endte alligevel med en vellykket tråd. Vil tænke lidt over det hele, og nu har jeg jo nogle fornuftige midler til evt. at fortsætte sagen.

Tak til alle endnu en gang.
I må gerne smutte i seng nu, gør nemlig selv.
Og har fået svar på mine spørgsmål, og behøver ikke tråden mere. Så admin må gerne slette den. Tror ikke der er nogen der søger under den alligevel. Hehe.

Mvh. Spagme

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2009 00:18:45
Svar/Indlæg:
5750/124
#41 den vil da være god som reference senere hen, hvis en anden kommer i nød 😛 Men godt du kom godt fra det (indtil videre)

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2009 00:19:22
Svar/Indlæg:
4657/53
Det jeg mener er at ( der var flere) Hvis i kan finde en advokat der vil tage sådan en sag om 5k i et familie spil . så skal i lede længe .

Det er da dømt til døden fra starten af :yes:

Så mit råd er. vendt og se om du bliver stævnet ,hvilket jeg ikke tror du bliver nogen sinde.
Din far truer dig bare,han må da virklig mangle penge hvis han skal ned på sådan et lavt plan.

Lad være med og synke ned på det samme plan som din far er på , det får du aldrig noget godt ud af.
Og anmelde din far for tæsk som er sket for så langt tid siden, får du sikkert ikke noget ud af.
Politiet vil sikkert ikke tage sagen,der er jo ikke nogen beviser, og du kan jo ikke huske dato og tidspunkt / eller har været ved en læge bagefter.

Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
07-05-2009 00:51:56
Svar/Indlæg:
905/100

De vil dog alligevel behandle det seriøst.
Da min søster og jeg anmeldte vores far for at være "lidt for kærlig", fik vi at vide at der nok ikke var nogen sag.. Men de kontaktede dog vores far og fortalte ham, at de nu havde fået den anmeldelse og ville høre hans version.

Dét alene kan godt få folk til at ryste i bukserne, og indse at de nok skal holde en meget lav profil...

Jeg forstår dig på en måde godt, at du ikke vil så splid i familien.. Men er det ikke din far der startede ? Og din mor og søskende der accepterede ?

Jeg er ikke dig. Og jeg ved ikke præcist hvordan du har det.. Men hvis det var mig, havde jeg opsøgt idioten med et par venner bag mig, og lært ham at holde sin kæft - én gang for alle.

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2009 00:53:02
Svar/Indlæg:
4156/111

Det løser så bare ingen ting. Det forværre derimod situationen 400% 🤡

Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
07-05-2009 00:56:57
Svar/Indlæg:
905/100

Det kan du have ret i..

svedel77

Grafiker
Tilføjet:
07-05-2009 08:26:51
Svar/Indlæg:
2263/307
Bare rolig, hvis din far sagsøger dig, får du stillet en gratis advokat til rådighed. En god ting ved at bo her til lands.

kasperg

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2009 08:40:29
Svar/Indlæg:
1436/25
??? 😲 Følger der en begrundelse/forklaring med på det udsagn? For mig bekendt er det ikke noget man bare får fordi man bor i DK.

Desyncer

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2009 08:49:24
Svar/Indlæg:
825/76
Hvis du virkelig ikke skyldte ham penge kan det vel kaldes afpresning at blive truet med at få en advokat på nakken?
BTW vold mod børn er noget svineri, så hvis noget ender i retten kan det være det ville være et es at have i ærmet.

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
07-05-2009 10:31:30
Svar/Indlæg:
5679/460
Sagsøg ham for Svige og Smerte og Fysisk og psykisk overgreb ...eller tag et alu bat og slå igen

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2009 11:14:31
Svar/Indlæg:
5750/124
#50 + andre, vold løser intet, andet end måske en lille effekt i 20 sek 😐

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
07-05-2009 11:17:31
Svar/Indlæg:
5679/460
#51 ...jo vold løser noget ...du har da ik set en bokser ved en kamp ved at gå hen og bede den anden bokser om at ligge sig ned ...

men tilbage til sagen ...jeg er den type vis nogen slår på mig så slår jeg igen ...gerne hårdere så lære folk de ik skal slå

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2009 11:20:07
Svar/Indlæg:
20170/383

Så hvis der kommer 3 gutter og tæver dig, så tæver du selvfølgelig dem alle tre, det er klart.

Hvad er det nu for noget ævl med en boksekamp ??

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2009 12:47:23
Svar/Indlæg:
5750/124
#52 bland nu ikke sport ind i det, da det ikke er at "slås", men at slå på hinanden og være enige om det er sport, ikke andet, man kæmper ikke for at skade, men bare for at vinde 😉

Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
07-05-2009 18:53:12
Svar/Indlæg:
905/100

Du har krav på advokat-bistand. Og hvis du ikke selv kan skaffe det, så får du bevilget en gratis.

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2009 19:14:08
Svar/Indlæg:
6181/270
#55 er det det man kalder for fri process?

Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
07-05-2009 21:00:28
Svar/Indlæg:
905/100

Nej.. Fri process er, hvis du får en dommers godkendelse til at gennemføre en retssag uden omkostninger.
Fri advokat er noget alle har ret til.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2009 21:24:24
Svar/Indlæg:
7765/230
Helt ærligt så syntes jeg fanme du skal tage dig sammen, bliv voksen og glem den idiot. Kan godt være at det er din far af navn, men fanme ikke af gavn..Som barn var du nødt til at omgås klovnen, men det er du ikke nu og hvad penge angår så mener i jo begge at have noget til godt så hvad med at i hver især slog en streg i sandet og holdt jer på hver sin side i fremtiden.Ingen skylder nogen noget ud over at lade hinanden i fred..kom over det og kom vidrer med jeres liv..

Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
07-05-2009 22:20:39
Svar/Indlæg:
905/100

Hvad med at du giver samme svada til hans far.. 😉

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
07-05-2009 23:10:49
Svar/Indlæg:
2127/11
Jeg undres altid over at der, hver eneste gang der er en der har et personligt spørgsmål i et it fora, er nogen der har brug for at mene, at vedkommende må mangle venner. Der er sgu ikke noget sært i gerne at ville høre fleres mening, og ej heller - hvis det er tilfældet - at ville holde nogle tunge ting fra de mere personlige forbindelser. Grow up folks.

On topic: Familieproblemer har det med at løbe gevaldigt af sporet, og det er hvad du lægger op til i #0 Spagme. Hvis du har noget at sige din far omkring at han var så fucked at han slog dig, er det fair nok. Men at blande penge og vold sammen på den måde du var ved at rode dig ud i, holder ganske enkelt ikke. Det handler om at være "the bigger man", og holde tingene adskilt.

Hvis han skulle finde på at rive dig i en retssal, må du forholde dig til sagen det drejer sig om, ikke alt mulig andet. Som mange allerede har skrevet, skulle du nok kunne gafle dig en fri proces. MEN; lad os nu lige se ham gøre det først. Jeg er lige så tvivlende som mange andre her i tråden.

Noget andet er: du er imo på glatis her. Husleje lyder som noget man har en klar aftale om, og dermed også noget du ikke sådan lige kan løbe fra. Mht taxiregningen og benzinkortet, skal jeg ikke kloge mig. Men ser du: aftaler, hvadend de er indgået på papir eller mundtligt, er bindende. Jeg synes i grunden det er rimeligt nok at du får noget for dit arbejde på hans bil, men hvis i ikke havde aftalt det, er det dit problem. Du kan ikke efterfølgende undlade at betale husleje, fordi du synes at du skal have løn. Så skulle du fra start have sikret dig klare linjer på området.

Sådan som sagen er lagt ud, ser det for mig ud som om, din far har ret. At det så stinker at han forventer at du skal arbejde gratis, er en anden sag. Det skal du lære af, og sikre dig ikke sker i fremtiden. Når han selv er nøjeregnende med penge, står du dig nok også godt ved selv at være det.

Mht volden: Som allerede foreslået; fat i en psykolog. Prøv at få din far med, hvis muligt. Hvis han stiller sig på bagbenene, må du forholde dig til det. Jeg siger ikke at du skal bryde kontakten til ham, for det er sgu sin sag og langt fra altid det bedste. Men det er imo klart, at du kunne have godt af at få dig en snak om tingene. Om ikke andet så, som du selv skriver, som en form for afklaring. Det kan jo være at du er kommet fint over din opvækst, men for dælen man kan fotrænge meget. I know. Har dels selv mine ar på sjælen, men er også psykologiinteresseret og -studerende 😉

Best of luck. Jeg håber at i finder en god måde at komme videre på.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2009 23:14:56
Svar/Indlæg:
5750/124
#60 du har ret i #0 ikke kan løbe fra huslejen, men hvis han MUNDTLIGT har fået en aftale om at det ikke kostede, så er den også bindende 😉

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
08-05-2009 10:34:10
Svar/Indlæg:
2127/11
#61 Helt sikkert. Men hvor læser du det?

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2009 16:14:15
Svar/Indlæg:
7765/230
#59.
Det skal du skam heller ik være i tvivl om jeg ville gøre, hvis det altså var ham der havde skrevet...Men få da endelig hans far til at skrive her, så skal jeg gerne give ham min ærlige mening også. 😛