Vista > W7 ,.. m.m.

Software d.  08. maj. 2009, skrevet af HM
Vist: 711 gange.

HM
HM

Superbruger
Tilføjet:
08-05-2009 17:56:31
Svar/Indlæg:
213/53
Skal bygge noget 64 bit til video-editering

Hvis jeg køber/registrerer vista nu vil der så være en rabat på W7 senere ?

Og kræver det at jeg køber i butik ? eller er det betinget af registrering ?

(vil se om jeg kan finde en ubrugt udgave billigt privat)

Jeg er ude efter den fulde udgave med support, ikke oem, og i engelsk,.

vil jeg have fuld support hos MS i danmark også på den engelske version ?

tak for enhver hjælp 🙂
Nightcover

Overclocker
Tilføjet:
08-05-2009 19:10:03
Svar/Indlæg:
620/11
Køb OEM, Hvorfor dog ikke?

Hvad mener du med support? Hvad har vi google til?

Hvorfor Engelsk? Køb OEM Ultimate og installere engelsk sprogpakke på.

Hvis du køber Vista nu , så får du ikke rabat til win7

FSP

Superbruger
Tilføjet:
08-05-2009 19:52:19
Svar/Indlæg:
423/28
Du skal evt. vente med at købe vista til efter 1. juli. Mener nemlig at man så kan opgradere til Win 7 gratis 🙂

Ellers download win7 RC,. Den kan bruges til den 1. Marts :yes:

HM

Superbruger
Tilføjet:
08-05-2009 20:08:29
Svar/Indlæg:
213/53
Tak for svarene, ønsker engelsk fordi det falder mig mest naturligt og i materiale
til det software jeg bruger refereres der udelukkende til de engelske navne,.. det
irriterer mig på min danske xp lige nu ,..

Ønsker ikke OEM da den følger computeren, men køber man den fulde version
skulle man kunne ringe til MS danmark og få en ny aktivering når der skiftes
hardware, hvilket der vil blive mange gange,..

Tør ikke springe på pre-udgave af W7, jeg ved godt det er ærgeligt, men skal ikke
være forsøgskanin, eller skulle til at re-installere senere, og så er den software jeg
skal bruge ikke 100 pct testet med det nye W7 (Vegas, Premiere, Cubase, etc), det
samme gælder mit hardware, det skal være en absolut stabil arbejdsmaskine, med
kun 100 pct gennem-prøvede ting

Men vil måske downloade W7 på en forsøgsmaskine ved siden af :yes:

Jeg havde kik på en brugt ultimate 64 fuld udgave til under 1000 kr, den vil så
ikke give gratis opgradering, men trods alt være 5-600 billigere end i en butik,
det lyder som om det er "kvitteringen" der kikkes på ifølge dit indlæg FSP

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2009 21:00:40
Svar/Indlæg:
2958/84
Hvis jeg var dig ville jeg da prøve win7 og teste lidt, hvis det så ikke køre optmalt for dig så kan du gå ud og invester i Vista, jeg syntes at Win7 køre fornuftigt, bøvler lit med mit lylkort, det skal lige siges at jeg kommer lige fra xp pro. og har lidt svært ved at finde rundt i det forskællige, men sådan vil det nok også være i Vista's for en xp bruger.

Win7 indtalere og køre en heldel hurtigere en xp, om det skyldes at xp var et 32 bit og win7 er 64bit skal jeg ikke kunne sige, men det tror jeg, du kan se i min profil hvilket setup den køre på og den bruger kun omkring 50% af mine ram 2Gb. 😀

Der er smæk på 😲

FSP

Superbruger
Tilføjet:
08-05-2009 21:06:37
Svar/Indlæg:
423/28

Tror det er den product key der følger med vista der kan bruges igen ved opgradering

HM

Superbruger
Tilføjet:
08-05-2009 21:24:14
Svar/Indlæg:
213/53
#5 hvis det er productkey så er det vel den dag hvor denne registreres første gang
der evt skal være efter 1 juli, det må jeg prøve at få klarhed over, det ville unæteligte gøre det hele noget nemmere

#4 Ud over bøvlet med operativsystemet selv, samt hardware-drivere, så er der en
bunke original-software der skal installeres med challenge-reponce og maskin-id
etc etc ,.. autorisationer der opbruges og tid der spildes, den chance kan jeg ikke
tage, hverken i tid eller penge, jeg havde nærmere tænkt mig at hoppe på W7 om
et års tid, når SSD´erne også er ordentligt implimenteret og mere gennemprøvet,
en ny i7 maskine, med SSD, of W7,.. lige nu virker f.eks adobe premiere end ikke
med SSD diske, ifølge Adobe selv, Sonys vegas pro halter også bagefter, og ingen af dem er testet ordentligt med W7 og slet ikke verificeret

Selv om W7 lover til at bliver det bedste nogensinde, så skal vi også nok igennem
nogen service-releases EFTER udgivelsen, før det er solidt nok til en arbejds-computer, sådan har det vist altid været

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2009 00:06:35
Svar/Indlæg:
5474/39

Tja eller også kunne Adobe og resten af software få lavet en ny version til windows 7.
Da W7 pt er meget stabil, gå et par års tid inden service pack 1.

Generalt Adobe er langsomtil lave updates.

Det kan ikke passe at windows 7, skal kunne køre alle ældre programer. Burde man have dual boot med xp/vista.

SoundWave

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2009 06:35:03
Svar/Indlæg:
3011/103
Så burde Adobe få fingeren ud og lave noget software der følger med hardwaren. Win7 og SSD kører rigtig godt, og det kan ikke passe, at man er nødsaget til at køre med et gammelt operativsystem fordi ens software ikke virker til det nye. Så burde man i stedet vise, at man ikke vil bruge deres produkter, hvis de ikke kan finde ud af at lave software der virker.