#3: ja garantien ryger jo vis firmaet går konkurs. Dernæst har de fleste firmaer en udvidet garanti til DK-kunder. som garanti på pixelfejl, afhentning og garanti for reparation i Danmark.
Så er der oftest også support fra producenterne selv, hvilket bl.a. dækker hvis forhandleren dør. I teorien kan multimediaworld, midtdata og tidligere også SHG afvise reperationer, pga. at firmaerne har skiftet navn til f.eks. APS istedet for A/S afvise reperationer. og er de parralelimportede dækker producenten ikke. DEt gør så også at de kun behøver at leve efter de danske regler for garanti, og ikke dem så producenten udstikker.
Den næste er at fjernsynene ikke længere er ens på tværs af landende. Samsung var blandt de første til at dele om i henholdsvis Frankrig, EU, UK, nord, øst osv. Det gør de fleste producenter i dag, oftest på endnu dybere plan, da de nye digitale TV-standarder næsten er unik fra land til land. nogle bruger kun mpeg2, andre lægger lyden på specielle spor, og andre som i Danmark har valgt en nyere mpeg4-standard, der måske gør en hel del mpeg4-fjernsyn ubrugelige(on-air update er anderledes)
Det udnytter producenterne jo, og specificerer fjernsynene næsten på landsbasic.
Mange parallelimporteede fjernsyn har bl.a. hverken DVB-c(kabel-TV-baseret digital TV) eller måske heller ikke mpeg4(en komprimeringsalgoritme) Disse kan dog løses ved at købe en box. Især fjernsyn fra Tyskland mangler dette.
Til sidst er der mange fjernsynproducenter fra udlandet der ikke lægger en dansk menu ved. Det kan de fleste dog godt undvære, da der i langt de fleste tilfælde er en engelsk.
Der nogle skidte ting ved det. Hvad angår den med pixelfejl og reperationer så ved jeg personligt at det er ligemeget. pixelfejl eksisterer kun på meget billige fjernsynm og repeationer på fjernsyn tager ligeså mange uger i udlandet som her hjemme at få lavet. International transport er ret hurtigt idag.