nogen der kan anbefale køb ved Dustin Home

Diverse d.  08. maj. 2009, skrevet af allan_84
Vist: 1445 gange.

allan_84
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2009 20:49:35
Svar/Indlæg:
765/82
jeg ville høre om nogen kender til denne netbutik www.dustinhome.dk
jeg har fundet en ny skærm som er billigst ved dem, men synes ikk jeg har hørt om dem, er det ok at handle der?
nogen der har prøvet RMA ved dem eller kan anbefale, elelr sige noget skidt om dem?


alt har interresse, så bare fyr løs hvad i ved.
da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
08-05-2009 21:03:58
Svar/Indlæg:
4437/91
Jeg har både købt skærm og kamerataske der. Fik god service - hurtig respons på mail - og god ordre info. Generelt tilfreds.


red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
08-05-2009 21:08:38
Svar/Indlæg:
7881/1165
#1: Alt andet end fjernsyn derfra... Fjernsynene er højst sandsynligt parralelimport. Ellers tror jeg ikke jeg vil have de største skrupler ved det.

Er nok af den gamle skole så holder nok lidt for godt fat i de gamle.. især i de her tider, hvor at de dør som fluer.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2009 21:10:41
Svar/Indlæg:
20170/383
#2

Altså eneste anke ved parallelimport er vel egentlig at man ikke nyder godt at firmaernes bedre reparationsmuligheder, mulighed for låneTV osv..


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2009 21:11:25
Svar/Indlæg:
7111/480
3# der kan også være forskel på pixel fjal toleranse 🙂


red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
08-05-2009 21:22:44
Svar/Indlæg:
7881/1165
#3: ja garantien ryger jo vis firmaet går konkurs. Dernæst har de fleste firmaer en udvidet garanti til DK-kunder. som garanti på pixelfejl, afhentning og garanti for reparation i Danmark.
Så er der oftest også support fra producenterne selv, hvilket bl.a. dækker hvis forhandleren dør. I teorien kan multimediaworld, midtdata og tidligere også SHG afvise reperationer, pga. at firmaerne har skiftet navn til f.eks. APS istedet for A/S afvise reperationer. og er de parralelimportede dækker producenten ikke. DEt gør så også at de kun behøver at leve efter de danske regler for garanti, og ikke dem så producenten udstikker.

Den næste er at fjernsynene ikke længere er ens på tværs af landende. Samsung var blandt de første til at dele om i henholdsvis Frankrig, EU, UK, nord, øst osv. Det gør de fleste producenter i dag, oftest på endnu dybere plan, da de nye digitale TV-standarder næsten er unik fra land til land. nogle bruger kun mpeg2, andre lægger lyden på specielle spor, og andre som i Danmark har valgt en nyere mpeg4-standard, der måske gør en hel del mpeg4-fjernsyn ubrugelige(on-air update er anderledes)

Det udnytter producenterne jo, og specificerer fjernsynene næsten på landsbasic.
Mange parallelimporteede fjernsyn har bl.a. hverken DVB-c(kabel-TV-baseret digital TV) eller måske heller ikke mpeg4(en komprimeringsalgoritme) Disse kan dog løses ved at købe en box. Især fjernsyn fra Tyskland mangler dette.
Til sidst er der mange fjernsynproducenter fra udlandet der ikke lægger en dansk menu ved. Det kan de fleste dog godt undvære, da der i langt de fleste tilfælde er en engelsk.

Der nogle skidte ting ved det. Hvad angår den med pixelfejl og reperationer så ved jeg personligt at det er ligemeget. pixelfejl eksisterer kun på meget billige fjernsynm og repeationer på fjernsyn tager ligeså mange uger i udlandet som her hjemme at få lavet. International transport er ret hurtigt idag.


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2009 23:47:23
Svar/Indlæg:
3332/33
Jeg tør godt sige god for dem :yes:


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
09-05-2009 17:57:26
Svar/Indlæg:
4033/364
har købt hos dem uden problemer - dunno med RMA dog.

Dustinhome er svensk såvidt huskes..


Erroneus
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2009 21:49:47
Svar/Indlæg:
673/19
Stort svensk firma og de sender også fra Sverige af, så påregn 2 dages levering. Men de er skam fine nok og de har nogle gode priser på en del.