Popup vinduer fra helvedet

Software d.  08. maj. 2009, skrevet af Tobi
Vist: 689 gange.

Tobi

Superbruger
Tilføjet:
08-05-2009 20:50:11
Svar/Indlæg:
84/31
Jeg har problemer med popup-vinduer med alle mulige reklamer i - det er mega irriterende. Når jeg tidligere har haft problemer med den slags, har jeg blot kørt ad-aware, men denne gang hjælper det ikke. Jeg har downloaded Hijackthis og prøvet at slette de ting, der ikke umiddelbart sagde mig noget - det hjalp heller ikke. Jeg tør ikke være for aggressiv, når jeg sletter ting med hijackthis, så mine spørgsmål er:

Kender I et godt forum til hijackthis log-filer? Eller er der evt. et sted her på sitet, som jeg bare ikke lige kan finde, hvor man kan gøre det? Er der andre anti-spy-/malware programmer I kan anbefale?

På forhånd tak for hjælpen.
da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
08-05-2009 21:02:17
Svar/Indlæg:
4438/91
SpyBot og SuperANTISpyware er ret ok ifht. de er gratis. Har aldrig gjort så meget i HijackThis, så der kan jeg ikke hjælpe.

js9600

Overclocker
Tilføjet:
08-05-2009 21:11:14
Svar/Indlæg:
235/0
Malwarebytes http://www.malwarebytes.org/mb...
SuperAntiSpyware http://www.superantispyware.co...

Kan installeres og køres uanset hvad du ellers bruger.

Prøv at finde ud af hvad der gik galt eller rettere hvad der trænger til forbedring.

Din HJT aktion lyder ikke for overbevisende 😛

Der er http://www.spywarefri.dk og http://malwarecheck.dk/ i DK til at kigge på HJT logs - men ellers bare post dem her. Jeg ville nok prøve malwarecheck først, har dog mere med Spywarefri end dem at gøre. Det finder du ud af... Men kør de 2 skannere først og se hvad der sker. Begge vil lave logs så post også dem om det kommer dertil. En del HJT steder forlanger du først kører Malwarebytes inden log = stort set 100% sikkert. Den anden er noget tungere i det og gafler cookies etc. Men også ret sikker. Du kan have brug for dem begge.

Spybot&Destroy er også ok men pas på du ikke aktiverer "TeaTimer" og den residente IE ting. Det "immunize" pjat skal du heller ikke røre ved. Bortset fra det kan den også installeres.

da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
08-05-2009 21:17:55
Svar/Indlæg:
4438/91
#2 .. hvad er der galt med 'immunize' ? har altid syntes det var en vildt go idé.

Sdammads

Superbruger
Tilføjet:
08-05-2009 21:20:34
Svar/Indlæg:
1037/59
SpyBot er lavet til computere som kører MS Win 95 og 98... vil nok heller anbefale AVG frem for SpyBot. 🙂

Hvis du gerne vil give penge for et antivirus program, så er Kaspersky og McAfee helt klart valget.
Har selv haft Kaspersky 8 og har i dag McAfee Total Protection. 🙂

js9600

Overclocker
Tilføjet:
08-05-2009 21:24:58
Svar/Indlæg:
235/0
#3 Det var det også dengang verden var overskuelig. At blackliste sig ud af trusler i 2009 med ugentlige små-opdateringer virker ikke en pind. Desuden kan det give visse problemer med browsere. Spybot&Destroy burde ikke være så populær i dag.

Ideen om blacklisting er udført 2500 gange mere effektivt med WOT http://www.mywot.com/ Virker faktisk - hvis man ellers har behovet. Blokerer malware-domæner på samme måde som Firefox/IE8. Også dem der poppede op for 2 timer siden. S&D er ligegyldig i den sammenhæng.

da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
08-05-2009 21:25:02
Svar/Indlæg:
4438/91
#4 .. Hvad er der specielt win9x ved SpyBot? og det er da et anti malware / spyware prog og ikke antivirus?!

#5 .. tak 🙂

da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
08-05-2009 21:25:55
Svar/Indlæg:
4438/91
oops!

js9600

Overclocker
Tilføjet:
08-05-2009 21:27:10
Svar/Indlæg:
235/0
S&D er ok, bare ikke nok eller en fuldfed løsning på ret meget. Er sikkert pænt solid med det den fanger, altså god til at fjerne det. Hvad man ikke altid kan sige om betalt beskyttelse - derfor Malwarebytes osv.

S&D kører fint på Vista x64 og sandsynligvis også nyere. Bare brug den som "on-demand" skanner og lad være med at aktivere noget der kører i baggrunden, inklusiv "immunize"

da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
08-05-2009 21:38:19
Svar/Indlæg:
4438/91
#8 .. endnu en gang tak. har bare brugt den i mange år, samt forskelligt andet - man har en tendens til at være konservativ med ens setup 😛

js9600

Overclocker
Tilføjet:
08-05-2009 21:57:21
Svar/Indlæg:
235/0
Der findes ikke 1 vidunderprogram, betalt eller gratis - S&D kan snildt være i blandt dem du bruger.

da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
08-05-2009 22:05:28
Svar/Indlæg:
4438/91
#10 .. det er det også stadig og så længe han bliver ved med at arbejde aktivt på det støtter jeg gerne op om projektet.
Men havde bare ikke hørt om den vinkel på immunize før.

js9600

Overclocker
Tilføjet:
08-05-2009 22:22:14
Svar/Indlæg:
235/0
Gælder også Spywareblaster i øvrigt. Eneste jeg kender til der kan have en betydning via simpel blokering er Firefox/Googles filtre, IE8 som nu også hapser malware og WOT. OpenDNS måske også men de fokuserer på phishing.

Værdien kommer lidt an på hvad man ellers bruger. Men er setup i orden bør S&D blokering være unødvendig. Svarer lidt til en gammel hosts-fil.

Der er mange meninger om sikkerhed, her er en om TeaTimer og hvorfor den ikke bør bruges af hvem som helst http://forums.spybot.info/show... Jeg hører til dem der mener idiotsikkert er eneste vej fremad.

Sdammads

Superbruger
Tilføjet:
08-05-2009 23:01:09
Svar/Indlæg:
1037/59
Læs lige #1... lader ikke til at du har læst det, men #1 skrev at du kunne bruge SpyBot. Så skrev jeg at SpyBot er lavet til MS Win 95 og 98, da systemer med 95 og 98, som regl ikke har en særlig kraftig CPU.
SpyBot kan ikke udnytte nutidens CPU fuldt ud, så derfor er SpyBot et dumt valg. 😉

Idc hvilket form for anti-spy/malware/virus halløj SpyBot er... det var #1 som skrev at SpyBot skulle være okay. Så jeg gik ud fra at SpyBot var et anti-spy/malware program. Jeg ville bare sige at SpyBot måske ikke var det bedste valg.
Prøver bare at hjælpe. :no:

da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
09-05-2009 10:06:46
Svar/Indlæg:
4438/91
#13 .. ofc 🙂 no offence! Jeg mener S&D nupper det den nu engang kan. Om det så er Win9x, XP, Vista og Win7(?) .. Jeg er helt med på den ikke er den bedste på markedet, da den bl.a. ikke har nogen form for rela-time beskyttelse, udover 'immunize'-funktionen - som så alligevel ikke er det store hit 😛 . Men den gør da et godt supplement.

js9600

Overclocker
Tilføjet:
09-05-2009 10:38:38
Svar/Indlæg:
235/0
Spybot er blevet hurtigere og bliver stadig udviklet. Måske stadig det mest downloadede program af den her type. De (han?) er i gang med en version 2. Der er mange gode grunde til at have den installeret - herunder en lille protest imod de "store" hvoraf en del har floppet gevaldigt. Hvorfor er det nødvendigt med ekstraskannere når man nu har betalt for/blevet lovet total-beskyttelse? Nogle af dem blokerer endda for S&D. Stort set det samme kan siges ang. Malwarebytes/SuperAntiSpyware.

Hvis jeg havde mistanke om infektion ville jeg ikke nøjes med en skanner men 3-4 stykker, herunder sikkert en online-skanner eller 2. Når man ved der er noget galt er paranoia på sin plads 🙂 Skal passe på at få det hele med, helst kende infektion i detaljer/via Google om ikke andet - og altid holde øje med falske positiver. Derfor ingen god ide at skanne med alt, trykke knapper i blinde - skanner skal være "godkendt" og sikker. Spywarefri osv. eksisterer af samme grund, de fortæller dig helt nøjagtig hvad du skal gøre.

Sikkert ikke nogle større opgave at fjerne lidt popups selv om det kan være toppen af isbjerget. Men husk at finde ud af hvor sikkerheden halter. Et eller andet må jo være gået galt.

da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
09-05-2009 11:39:03
Svar/Indlæg:
4438/91
#15 .. Han - arbejdede solo på det i lang tid. Vist et projekt til hans daværrende kæreste i et forsøg på at holde hendes comp. spywarefri.