Laptop til "de gamle".

Diverse d.  11. maj. 2009, skrevet af NoNig
Vist: 688 gange.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2009 17:23:02
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all

Jeg har fået til opgave at finde en laptop til mine forældre. Prisen er omtrendt de kr. 8.500,- Og jeg er en anelse blank.

Krav:
"Stor" skærm (mindst 15.4")
Stabil computer
"Foruftig" ydelse.

Det er jo ikke det vilde at gå efter. Men som du/I jo sikkert ved, får man jo enormt meget laptop for pengene, så snart man kommer over de kr. 6.000,-

Mit problem er lidt, der hvor den skal bruges. Deres krav er meget løse, ud over at den naturligvis bare skal virke. De er ikke så tekniske og kan kun computer til husbehov.

De skal bruge den derhjemme (desktop-replacement) og når de er på camping. Så jeg tænkte med det samme, at de skulle have en mediecenter-laptop. Det er nemmere sagt end gjort.

Selvfølgelig er der meget processorkraft dér, grafikkort osv. Men det er som om, at alle computerne med store skærme er sådan nogle "Bilka"-laptops, med middelmådig grafik (hvilket heller ikke gør det store) og en 'ringe' CPU.

Min tanke var noget alá:
Core 2 Duo 2.4 GHZ (penryn) - god til Encoding
4 GB (gerne opgradérbar til 8 GB)
min. 15.4" skærm

Evt. et TV-kort i PCMCIA eller USB-form.

Nu kommer det fede så: Jeg har fundet et par laptops der fint kunne passe deres behov. Men med Vista Business eller XP Pro downgrade.

Selvfølgelig kunne jeg vente til Windows 7, men det må også gerne være inden for nærmere fremtid. Sidder du/I med et genialt forslag derude, så er jeg lydhør. Alternativt må jeg jo så finde på noget "byg-selv".
Encrazed

Overclocker
Tilføjet:
11-05-2009 18:01:45
Svar/Indlæg:
809/50
http://www.mm-vision.dk/produk...

- der kan du også få tv-tuner indbygget, og så har den tilmed en kanon batteritid (5 timer iflg. siden)

kasperg

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2009 23:18:26
Svar/Indlæg:
1436/25
Mit bud vil være den her (P8600):
http://www1.euro.dell.com/cont...

Encrazed

Overclocker
Tilføjet:
11-05-2009 23:43:43