Tastatur og touchpad død på Acer bærbar.

Diverse d.  11. maj. 2009, skrevet af Reload
Vist: 2446 gange.

Reload

Overclocker
Tilføjet:
11-05-2009 21:11:50
Svar/Indlæg:
28/10
Jeg sidder med en Acer Travelmate 2450 bærbar som er ca. 3 år gammel og problemet er at tastaturet og touchpad'en er helt og aldeles døde!

Det skete fra det ene øjeblik til det andet uden overhovedet at have rørt ved den eller noget.

Windows starter normalt uden fejl og kan også slukkes igen hvis man trykker på "tænd/sluk-knappen".

Jeg kan ikke en gang komme ind i BIOS ved at trykke F2 og "Caps lock" knappen virker heller ikke da lampen slet ik reagerer når jeg trykker på den.

Jeg har forsøgt at slukke den helt og tage batteriet ud og tage strømmen fra den i længere tid af gangen uden dette har hjulpet.

Det er som om at strømmen er gået fra tastaturet og touchpad'en men alle dioder lyser som de skal (power, hard disk og wifi).

Er der nogle herinde som på en eller anden måde kan hjælpe mig med dette problem ville jeg blive meget glad!
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2009 21:13:14
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Det kan være flere ting. Lige fra en pilfinger til en løs forbindelse.

Virker det fint nok med et eksternt (USB el. PS/2) tastatur?

Kasseren

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2009 21:30:15
Svar/Indlæg:
1814/48
Har for cirka 14 dage siden løst det samme problem på min stedfars computer, en Acer Aspire 3000 series. Tastaturet reagerede ikke og hvis det endelig gjorde var det med en ordentlig forsinkelse.

Min oprindelige søgning på lignende problemer, med Acer bærbare, viste at det var et problem med bundkortet der kunne skyldes overspænding.

Da jeg endelig fik fingre i computeren lavede jeg tricket med at aflade maskinen.
- Fjern Strømkabel
- Fjern Batteri
- Hold Power inde i 30 sekunder
- Tilslut og start
Det afhjalp i kort tid problemet men det vendte hurtigt tilbage.

Jeg prøvede derefter det samme trick uden at tilslutte batteriet og jeg har ikke hørt at der skulle have været problemer med tastaturet siden.

Reload

Overclocker
Tilføjet:
11-05-2009 21:54:32
Svar/Indlæg:
28/10
Jeg har forsøgt at tilslutte en usb-mus og der kom lys i men den virkede ikke.

Jeg har også forsøgt at pille batteriet ud og holde on/off-knappen nede i længere tid for derefter at starte den uden batteri kun tilsluttet ekstern strøm men uden held.

Efter den er gået i stykker har jeg kun oplevet én gang at den har virket igen men i 30 sekunder cirka så var den gal igen, så det er lidt mystisk.

PeRan

Superbruger
Tilføjet:
11-05-2009 22:10:18
Svar/Indlæg:
102/19
Ja det virker som om der er en fejl på bundkortet, har du prøvet at gøre som der bliver foreslået i #2?

Kasseren

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2009 01:34:07
Svar/Indlæg:
1814/48
#3 hvis det er batteriet, som det kan være, bør du prøve at genstarte den bærbare uden batteri og kun køre med strøm fra stikkontakten. Hvis du starter op på batteriet og et er der problemet er, er det jo klart det ikke virker.