Shit det brænder næsten ens nethinde (hvis det ovenstående ikke giver nogen mening for dig, er du fra en bedre og mere børnevenlig tid 😀 ).
Jeg har foldet stille og roligt for Team 13939 (vores Overclocking.dk Team), se evt. denne side hvis du trænger til en opfrisker på hvad jeg snakker om. http://folding.stanford.edu/ .
Jeg ser til min bedrøvelse at mange af medlemmerne på vores Folding team; http://fah-web.stanford.edu/te... er stoppet med at folde, nogle for flere år siden.
Jeg synes det kunne være fedt hvis vi fik sparket gang i noget folderi, hey, hvad skal vi ellers bruge vores overclockede monstre til?
Så kom ind i kampen, sæt jeres vilde quad SLI/Xfire GFX setups igang med at kurere kræft og alle verdens problemer (lidt overdrevet, men håber I forstår).
Til slut lige en hurtig opsummering fra hjemmesiden for de dovne: What is protein folding and how is folding linked to disease? Proteins are biology's workhorses -- its "nanomachines." Before proteins can carry out these important functions, they assemble themselves, or "fold." The process of protein folding, while critical and fundamental to virtually all of biology, in many ways remains a mystery. Moreover, when proteins do not fold correctly (i.e. "misfold"), there can be serious consequences, including many well known diseases, such as Alzheimer's, Mad Cow (BSE), CJD, ALS, Huntington's, Parkinson's disease, and many Cancers and cancer-related syndromes. You can help by simply running a piece of software. Folding@home is a distributed computing project -- people from throughout the world download and run software to band together to make one of the largest supercomputers in the world. Every computer takes the project closer to our goals. Folding@home uses novel computational methods coupled to distributed computing, to simulate problems millions of times more challenging than previously achieved
Det eneste det kræver for at køre er at du downloader den relevante klient der passer til ddit system dvs. hvis du har et nyere grafikkort kan du hente en klient der udnytter dit gfx til at beregne ting langt hurtigere end din CPU.
Men der er også brug for normale processorer i og med de beregning dit grafikkort kan lave er meget begrænsede og derfor ikke kan give det fulde billede.
Når du har hentet den ned skal du indsætte en meget overskuelig mængde data; brugernavn og teamnummer.
Brugernavn vælger du selv og kan være det samme på flere forskellige maskiner.
Teamnummer; her skal du indtaste enten HWT.dk's teamnummer: 13939 eller det relevante nummer hvis du ønsker at folde for et andet team.
Folding@Home klienten bruger kun den processorkraft eller GPUkraft som du ikke gør brug af og skalerer selv op og ned alt efter hvilke programmer du kører og hvor meget de stresser din computer.
F.eks. så kører jeg med en GPU klient og disabler den ikke inden jeg spiller spil, idet jeg aldrig har oplevet at den har påvirket dem.