Eksternt lydkort, forslag søges.

Diverse d.  12. maj. 2009, skrevet af NoNig
Vist: 465 gange.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2009 18:19:28
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all

Ud over X-mod, hvad kan så anbefales? Interface (USB, FireWire, Express34) er ligemeget. Det skal blot have en god lyd og må maks. koste kr. 2.000,-

Kan man tilslutte jack/XLR, gør det heller ikke noget. Men det er ikke et krav.
tewic

Overclocker
Tilføjet:
12-05-2009 18:44:32
Svar/Indlæg:
113/10
En Audiotrak Prodigy Cube ville være et godt bud.

http://www.xs-sound.dk/data/pr...

Jeg har selv købt sådan en som erstatning for mig Audigy 2 ZS - og hvilken forskel der var.

Pt. driver den en Cayin 153B forstærker som har smækket et par DLS R60 efter sig.

Grunden til jeg købte denne DAC var så jeg kunne lave mit kabeltræk digitalt for at bibeholde lydkvaliteten. Så nu har jeg flg. setup:

PC -> 5m USB kabel -> USB hub -> 5m USB kabel -> Audiotrak Prodigy Cube

Den er også ganske lille så den er meget handy og nem at få plads til og derudover er der jo en del udgange hvilket ikke er at kimse af.

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2009 18:54:12
Svar/Indlæg:
5891/423
Hvis det haster har jeg sådan et eksternt standard lydkort, som du kan låne? 🙂

det tilsluttes via USB, og har en mic og højtaler udgang 🙂

ZnarF

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2009 20:21:55
Svar/Indlæg:
1058/59
Jeg har et externt x-fi: http://www.edbpriser.dk/Produc...

Det spiller rigtig godt - lydet er 2000x bedre end mit onboard (som om det er en god reference...)

Da jeg købte mit overvejede jeg også kraftigt det som #1 henviser til, men de lidt bedre spilegenskaber, og bedre udseende (læs: Wife Aproval Factor) gjorde udslaget

tewic

Overclocker
Tilføjet:
13-05-2009 07:45:32
Svar/Indlæg:
113/10
Vil hurtigt nævne at jeg primært bruger mit til musik og film - men synes selv den gjorde det rigtig godt i spil... (dog var det bare racerspil vha. tv-out... intet seriøs gaming).

Men den gør det som jeg skal bruge den til, nemlig at gengive den originale lydkilde så godt som muligt, uden re-sampling osv (har sat enheden til at få streamet alt dataen uden windows begynder at resample det.

Uden at have prøvet lydkortet som #3 henviser til, så kan jeg hurtigt blive bange for at creative har lavet en masse fancy effekter ind over som skal få lyden til at blive bedre... men som i sidste ende bare ændre den originale lydkilde (eax, cmss, x-fi crystalizer osv... alt der forvrænger lydkilden... og imo kun gør det værre, ihvertfald hvis man er musik entusiast)

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2009 16:42:27
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #1 + #4

Det var noget i dén retning jeg var ude efter, ja.

Jeg vil lige prøve at finde et par anmeldelser af den. Tak for indslaget 🙂

-> #2

Det haster skam ikke. Koncentrér du dig blot om dine eksaminer 😉 😛

-> #3

Mjaeh. Jeg har selv haft et Audigy 2 ZS Platinum Pro. Dejlig lyd. Kunne dog godt tænke mig noget over i den mere "proffe" ende af lydspektret, uden at det bliver noget DAC til kr. 8.000,-

Årsagen er, at jeg gerne vil kunne koble min computer til udelukkende strøm og USB når jeg kommer hjem, og derigennem trække; tastatur, mus, lyd og andre enheder. Derfor ville en USB-løsning være fin.

Det skyldes også, at jeg af og til sidder og indspiller lidt musik. På hyggebasis. Det er ikke noget professionelt eller specielt prangende. Mere for at øve mig lidt.