Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2009 23:00:47
Svar/Indlæg:
4107/224
Hejsa.
Jeg har netop fået købt mig et mATX kabinet, og i den anledning ville jeg bruge mit mATX bundkort, et MSI G43M2.
Jeg havde et Foxconn MARS bundkort før, hvor både Q9650, 285GTX, og alt andet virkede glimrende. Nu er jeg så stødt på et meget mærkeligt fænomen mht. mATX bundkortet.
Da jeg endelig havde fået samlet alt skidtet og trykket på power-knappen, sker der det at computeren tænder, og dør efter blot 10 sek. Herefter tænder den af sig selv igen, og gør det samme nummer igen og igen og igen, lige indtil man kapper strømmen.
Jeg fik sporet mig frem til at prøve at pille batteriet ud af maskinen for at se om det skulle have nogen virkning. Og det havde det skam. Systemet bootede fint op, og jeg fik installeret Windows.
Efter dette skulle jeg en tur i bad, og havde i mellemtiden slukket for maskinen helt, dvs. på kontakten på væggen. Da jeg så skal tænde for den igen, gør den det samme trick igen. Sluk tænd sluk tænd.............
Det skal siges at jeg har haft et HD4550 grafikkort i bundkortet før, og der var der ingen problemer overhovedet. GTX 285 kortet fejler heller ikke noget.
Hvad er det lige jeg har overset?
I BIOS står ''graphic adaptor'' til ''PCI-E'', hvilket jeg formoder at den skal gøre.
Hvad kan være galt?