BSOD ved install af xp (Acer Aspire One) + Finde ram dertil

Software d.  13. maj. 2009, skrevet af Lundgrenm
Vist: 697 gange.

Lundgrenm

Nørd
Tilføjet:
13-05-2009 12:08:40
Svar/Indlæg:
6/2
Hej alle.

OBS! Kig mit nederste indlæg, eftersom jeg har installeret Ubuntu Netbook Remix og bare mangler ram til min Acer Aspire One nu og ved ikke hvilke der er deri :)

Det drejer sig om en Acer Aspire One med Linpus Linux og 8GB SSD harddisk!

Jeg har fået lavet mig en bootable usb stick med Windows XP på. Jeg slipstreamede mit XP i et program der hedder Nlite, kørte det efter en guide jeg havde fundet. Det er denne guide. http://www.i64x.com/eeexp.php

Men da jeg så booter op fra min USB får jeg nogen valg, og vælger så valg nummer 1, som jeg har set man skal gøre i en guide og link til guiden er: http://www.car-pc.dk/forum_ind... Det er et eller andet med at starte installation af xp via texture mode, men kan ikke helt huske, for er på arbejde lige nu. Efter jeg trykker det, kommer den derind hvor den begynder at indlæse driver, altså lige før man kan vælge hvilken install man vil tage, altså om det er clean install, eller reparation og alt det der. Der kommer der sårn en boks, hvori man skal vælge om det er standart PC og nogle andre valg. Har prøvet dem alle og efter jeg har taget mit valg, begynder den at indlæse driver filer, ligesom ved normal installation, men går så i Blue Screen Of Death, hvor der står noget om at den har stoppet installationen, pga beskyttelse af mit hardware eller noget i den stil.

Nogen der ved hvad problemet er?

Brugte forresten et program der USB_multiboot til at gøre usb-stick bootbar og lægge XP på.

Håber nogen kan hjælpe og skriv hvis i ikke forstår hvad jeg skriver, så kan jeg lige forklarer det lidt bedre :)
bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2009 12:28:10
Svar/Indlæg:
2958/84
Hvis du indstalere på en 8Gb disk kan jeg godt forrestille mig at den brokker sig over for lidt plads, hvis det er linux er den så indsatleret på NTFS eller Fat?

Lundgrenm

Nørd
Tilføjet:
13-05-2009 12:35:06
Svar/Indlæg:
6/2
Det ved jeg faktisk ikke noget om bornholm, ved bare der er mange som har installeret det på sådanne en bette en og på samme måde som mig. Og så ville jeg bare hører om nogen havde prøvet det samme eller vidste hvad der kunne være galt. Det kan sagtens være på en 8GB SSD disk, da det ikke fylder mere end 156 mb, da det er slipstreamet.

Kan det evt. være pga at man skal installere nogen drivere i den version af XP jeg selv laver i NLite, eller nogen der kan kigge på den guide jeg har linket til og fortælle mig om der er noget jeg skal lave om af det der står, for har fulgt den punkt til prikke. Det er forresten Windows XP Service Pack 3.

ELBO

Superbruger
Tilføjet:
13-05-2009 16:54:02
Svar/Indlæg:
363/26
hvis du har en stationærså tag ubuntu derpå . det er hurtigere, nemmere og så er der ingen BSOD. 🙂

Lundgrenm

Nørd
Tilføjet:
13-05-2009 20:53:06
Svar/Indlæg:
6/2
#3 Ja men gider ikke alt det linux fis mere, kan ikke finde ud af det, kan ikke engang finde ud af at installere noget deri, så derfor vil jeg have XP på. Men ellers gad jeg godt prøve Ubuntu :) . Men ved ikke hvordan man laver linux usb?

Lundgrenm

Nørd
Tilføjet:
14-05-2009 07:30:15
Svar/Indlæg:
6/2
Nå jeg prøvede det der Ubuntu, hentede det som hed Netbook remix og må sige at jeg er meget positiv omkring det alligevel. Kanon fedt styresystem. Men det er bare sårn at jeg kun har 512 mb ram i min Acer Aspire One og ved ikke hvilke ram jeg skal købe som kan sættes deri. Så hvis nogen ville hjælpe med hvor man kan købe dem, gerne et link og skal være 1GB så der alt i alt er 1,5 GB ram deri ;)