-> #3
Kapacitet er helt op til dig selv. For mit vedkommende er de 120 GB alt rigeligt til mit behov. Mine data ligger på andre diske, og det er derfor kun Windows, programmer og småfiler jeg har liggende.
Pt. arbejder jeg med noget 1080p-content, der altsammen ligger på min SSD'er.
Hvilken der er bedst, kan kun din økonomi svare på. Jeg har kigget mere på de tekniske forskelle (controllere, cache osv.), frem for hvad benchmarks har kunnet vise.
Hva' nytter det, at SSD'eren overfører med 3.000.000 MB/s, hvis den 'staller' med 30 sekunderes mellemrum. Det dutter bare ikke.
Vertex'en kom jeg til via Mathis77 som satte sin egen til salg. Efter hvad jeg læste mig til (også sammenlignet med de to Intel'er) var OCZ's lille ny et rigtig godt bud på en "entry-level" SSD'er.
Den koster ikke alverden, har en fornuftig kapacitet og ydelsen er bare top-dollar.
Min erfaring med SSD er meget begrænset og kan vel bedst beskrives som "mangelfuld". Men min læselyst og analfikserede perfektionisme gør jo, at jeg læser hvad jeg kan og holder emnerne op imod lyset.
For at sige det kort, ville jeg mene at Vertex'en burde være "alles" første SSD'er. Det er ikke en hurtigløber (sammenligne med andre modeller), men til prisen finder du ikke noget vildere. Du skal op i kr. +4.000,- for at kunne retfærdiggøre den minimale merydelse der måtte være.
Jeg har desværre ikke fået smidt SSD'eren over i min MacBook endnu, men det er helt klart planen.
Vil du køre Windows (7?) eller Mac OS X på den?