Spørgsmål vedr. PS3 og mediedeling.

Media Center d.  13. maj. 2009, skrevet af Stonedizzy
Vist: 994 gange.

Stonedizzy

Superbruger
Tilføjet:
13-05-2009 22:14:50
Svar/Indlæg:
3/3
Godaften (:

Jeg har en PS3 60gb hvor jeg ofte ser film og lytter til en del musik.

Før i tiden har jeg overført mit medie til min Ipod, for så at skulle overføre det til PS3´eren. Men det kan godt blive en del irretenrende i længden hvis det skal gøre tit, og hvis PC´en er i den anden ende af huset (:

Så derfor har jeg kigget lidt rundt omkring forskellige steder på internettet for at finde en nemmere løsning. Faldt over at man kunne dele sine filer via. Windows Media Player, og det har jeg så fået til at virke, hvilket er skønt.

Men så tænkte jeg, er det muligt at købe en form for ekstern harddisk til at koble på netværket så man kan dele via. den?

Kan man så lægge alle sine film osv. på den eksterne harddisk via. den lokale lan forbindelse i huset og derved sparer diskplads på sin pc, og samtidig kunne åbne de film eller det musik der nu lå på denne eksterne harddisk?

Altså en netværkslagerdisk.

har 2 PC´er. Det ville være fedt hvis mine 2 pc´er begge kunne se disken i "denne Computer" eller sådan noget, og begge se, slette og overføre filer frem og tilbage fra denne disk. Samt at min PS3 kan se de film, musik eller andet medie den nu understøtter at afspille på disken via. netværket?

Hvis jeg nu købte denne:

http://www.amitech.dk/includes...

Ville det så kunne lade sig gøre? så man havde et fælles drev man kunne åbne på begge PC´er og PS3´eren ?

Hvis dette kan lade sig gøre, hvilken stykke hardware kræver det?

Håber i vil hjælpe mig (:

Stonedizzy

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2009 22:25:59
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Det korte svar er et; ja. Det kan sagtens lade sig gøre.

Det lange svar er; ja. Det kan sagtens lade sig gøre, men du skal nok installere det som netværksdrev på de to stationære. På PS3'eren kan man vist nøjes med at gå til IP'en.

Jeg gør noget lign. med min NAS i tiden. I regelen har jeg tre computere, der deles om de samme filer. Til formålet har jeg oprettet min NAS som en række netværksdrev (foldere), jeg kan se i "Stifinder" og "Denne computer".

Dvs. jeg kan tilgå den på samme måde, som var diskene koblet til direkte på computerne. Jeg kan endda tilgå filerne udefra, så jeg kan arbejde "på farten" eller hjemme hos familie/venner.

Jeg kan ikke, umiddelbart, se hvordan den løsning du snakker om, ikke kunne fungere på samme måde 🙂

Stonedizzy

Superbruger
Tilføjet:
13-05-2009 22:28:33
Svar/Indlæg:
3/3
#1 -> Tusind tak ! Det lyder som det jeg leder efter ! (:

Hvilken netværksdisk ville du anbefale til dette? og hvordan sættes det op, så jeg netop kan tilgå den fra begge PC´er og på samme tid se filerne på PS3 via Mediaserver funktionen?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2009 22:41:28
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

Typisk vil man gå ind i "Denne computer", og vælge: "Tilføj netværksdrev", indtaste IP'en og et drevbogstav. Så dukker den op i Stifinder.

Jeg kan desværre ikke anbefale dig en specifik disk/løsning, da jeg har en kedelig tendens til at tænke: "Den der ser dyr ud, er dyr og har en masse god omtale, den køber jeg". Selv kører jeg med en QNAP 409'er (ikke købt som ny dog), der har plads til 4 diske og endnu flere hvis man gør brug af USB-stikkene.

Hvis du blot skal bruge et "fjernlager" på netværket til opbevaring af dokumenter, musik, film osv. Kan en USB-harddisk-ting med LAN-stik anbefales. Det er en fin løsning der i 9 ud af 10 tilfælde kan det som folk oftest bruger et netværkslager til.

Du kan sagtens streame til flere computere, fra det samme drev, så længe hardwaren tillader det. Jeg kan i hvert fald streame 1080p til min ene laptop, mens den anden laptop kører DVD-kval. film og den stationære kører backup.

Men igen, det er jo så også en lidt anden løsning jeg kører med, og jeg bilder mig selv ind at have behøvet der retfærdiggør et sådanne køb 😳