Historien om min nye Dell maskine

Hyggehjørnet d.  15. maj. 2009, skrevet af bamselinen
Vist: 563 gange.

bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2009 09:11:46
Svar/Indlæg:
2145/218
Hej alle sammen

Her kommer en historie fra det virkelige liv og den har som så mange andre ting i det virkelige liv både en positiv side og en negativ side.

For ca 9 dage siden modtog jeg efter lang tids venten min nye Dell xps studio 13 tommer maskine. Jeg pakker dyret ud og tænder for den mmmmm lækkert design fyldt med masser af power til mig, jeg beslutter mig for at smide windows 7 i dyret bare for sjov. Efter at have fundet win 7 skiven frem og prøvet forgæves at sætte den i slot-in drevet flere gange må jeg konstatere at drevet er defekt, okay jeg ringer til dell support de arrangerer at der skal komme en tekniker og skifter drevet...!! to dage senere stopper PSUen med at virke jeg ringer til dell igen de lover at sende en ny PSU sammen med drevet som ham teknikeren skal komme. Dagen hvor teknikeren kommer oprinder og han skifter drevet dog har han ingen psu med, den modtager jeg dagen efter super service og support.

To dage efter begynder den nye psu at lave samme fejl som tidligere og jeg ringer igen til dell support vi bliver enige om at det nok er bundkortet der er defekt de lover at sende en tekniker endnu engang for at skifte bundkortet dette skulle ske idag.

Så for at opsummere Dell super support og service men sikke et lorte produkt jeg har fået her det må vist betegnes som en mandags model.
Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2009 09:14:02
Svar/Indlæg:
8762/174
Det er altid noget at de har en rigtig god garanti ordning dell 🙂

Men jep det er nok en mandags model du har fået 🤣


bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2009 09:18:26
Svar/Indlæg:
2145/218
Håber inderst inde at der opstår en fejl eller 2 mere så jeg kan få den ombyttet


Fluz
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2009 09:29:14
Svar/Indlæg:
525/68
Synes det er utroligt at de allerede nu orker at udskifte så mange dele - frem for blot at ombytte den og give dig en ny.

Men dejligt at høre, at der trods mange andre dårlige eksempler eksisterer god service.


bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2009 09:54:50
Svar/Indlæg:
2145/218
min erfaringer siger mig at generelt er producenter ikke meget for at ombytte en maskine for det meste af tiden har de investeret i en masse reservedele som deres værksteder ligger inde med og som de ikke har betalt synderligt meget for.

Så der skal virkelig skiftes meget før at det kan betale sig at samle og sende en hel ny maskine.


Fluz
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2009 10:02:15
Svar/Indlæg:
525/68
#4 Jeg har så erfaret engang det stik modsatte, men jeg er enig med dig i, at det ikke gælder alle tilfælde.

Men til tider kan ens produkt simpelthen været et såkaldt mandags-produkt og selvom alt stort set bliver udskiftet bliver der ved med at dukke fejl op. Håber selvfølgelig ikke dette er tilfældet for dig.



bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2009 11:20:01
Svar/Indlæg:
2145/218
#5 hvis der skal skiftes meget mere vil jeg også bede om at få maskinen ombyttet eller pengene retur, men indtil videre ser jeg hvad der sker efter mit bundkort skift.


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2009 11:52:31
Svar/Indlæg:
5421/53
Min ven havde også en del bærbar, der kom hele tiden en tekniker 😛


sjoestedt
 
Overclocker
Tilføjet:
15-05-2009 11:56:42
Svar/Indlæg:
504/116
#0 havde du valgt en speciel service aftale?


1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2009 11:57:38
Svar/Indlæg:
5750/124
#8 på xps serien er der som std. udvidet service 😛


bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2009 12:05:24
Svar/Indlæg:
2145/218
som #9 skriver der er udvidet service og med den produkt kvalitet hehe er de sgu nød til det hehe


sjoestedt
 
Overclocker
Tilføjet:
15-05-2009 12:25:57
Svar/Indlæg:
504/116
Har aldrig selv haft sådanne problemer m. de dell maskiner jeg har haft, men har nu altid frygtet at skulle til at sende skidtet afsted igen.


#12
Fluz
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2009 12:29:03
Svar/Indlæg:
525/68
#5 Vil lige understrege, at mit oplæg om, at jeg har oplevet det stik modsatte ikke er i forbindelse med producenten Dell. Bare lige for god ordens skyld.