Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2009 22:09:02
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all
Ok, jeg er komplet på bar bund lige nu og ret nervøs for om jeg har ødelagt et eller andet.
Jeg modtog i går en Quad Core Xeon E5420 som jeg fro smed i bundkortet. Og tændte op. Ingen reaktion. Jeg tænkte, at jeg nok var kommet til at placere RAM i de forkerte sokler (jeg har haft tingene skilt ad), så flyttede dem. Stadigvæk ingenting.
Tjekkede om alting var sat til og opdagede at jeg ikke havde sat strøm til grafikkortet. Slukkede ned, og tændte op igen.
Nu hyler den så bare som ind i pokker.
Ok, måske jeg havde placeret RAM rigtigt første gang, så jeg flytter dem tilbage.
Nu kommer der en anden bip-kode.
Efter at have flyttet rundt på tingene, opgiver jeg og tænker at bundkortet nok ikke kan køre med CPU'en alligevel. Jeg var ellers ret sikker på, at bundkortets BIOS var opdateret.
Så jeg piller CPU'en (E5420) ud og smider den anden i, som jeg ved virker.
Nu får jeg to reaktioner:
a) Den bipper, som tegn på RAM-fejl.
b) Den siger ingenting, men står bare og kører på blæserne (ingen POST).
Det kan virke lidt åndssvagt, eftersom jeg mange gange har haft en CPU i et bundkort der skulle BIOS-flashes uden at der skete noget ved dét.
Jeg har også cleared CMOS.
Men, nu er jeg for alvor bange for, at jeg måske har ødelagt et eller andet.
Mit "håb" er lidt, at det er grafikkortet der tér sig og forhindrer computeren i at tænde op. Men jeg har desværre ikke et ekstra til at ligge.
Det hele virkede upåklageligt for nogle dage/uger siden, med et GTX280.
Spec.:
Intel S5000XVN
Quad Core Xeon E5420
4x 1 GB PC2-5300 (Hynix og FB's)
XFX Geforce 8600GT
EDIT:
Jeg prøvede at pille grafikkortet ud. Nu starter den op som den "plejer", men uden klar-bip fra højttaleren på bundkortet. Jeg kan aktivere "Num", "Caps" og "Scroll". Trykker jeg "Ctrl + Alt + Del" lader det til at computeren genstarter.
Kan der være en mulighed for, at grafikkortet nægter computeren i at starte op?
EDIT2:
Nå. Satte grafikkortet i bundkortet igen, og tendensen er den samme. Computeren lader til at starte op, men der er intet billede på skærmen. Jeg tror at jeg hermed vil konkludere, at det er grafikkortet der fucker det hele op.