Bærbar til damen, hvilken?

Diverse d.  16. maj. 2009, skrevet af Emillos
Vist: 689 gange.

Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
16-05-2009 12:29:27
Svar/Indlæg:
14079/622
Hey guys 🙂


Min kæreste skal have købt sig en bærbar computer, hvorfor undertegnede naturligvis er gået ind i sagen, og har researchet lidt.

Sagen er, at hun gerne vil have en bærbar, med et lækkert design, helst med lidt farve(mørk rød eller mørk lilla fx.), samt med et optisk drev.
Jeg har surfet EDBpriser tyndt, i store træk uden held. Macbook er klart en mulighed - men jeg synes ærlig talt, at den er for dyr, ift. hvad man får specifikationsmæssigt. Og hun vil alligevel køre Windows på dyret, hvilket majoriteten af Mac-fanboys nok vil begræde.

Derudover har jeg været inde hos Dell og kigge, som faktisk har ret interessante ting. Såsom denne her, man kan få i diverse farver og mønstre: http://www1.euro.dell.com/cont... .
Men ak, leveringstiden er på over EN MÅNED(?!) - og hun skal bruge den indenfor 2-3 ugers tid.


Har i gæve gutter nogle forslag? 🙂

Og god weekend i øvrigt!
Retro
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2009 12:47:31
Svar/Indlæg:
1643/172
Dell studio 15 er ganske udmærkede til prisen. Hvis du gerne vil prøve selve maskinen så har de fleste Telia butikker den stående for tiden. Så kan du lige prøve keyboard osv af for at se om kvaliteten lever op til din kærestes forventninger eller måske dine egne.

Af de udgaver der findes ville jeg tage den til 5440 kr udgaven og ændre CPU'en til en P8600 for kun 760 kr ekstra. Det er en langt mere strømsparende CPU. Da den bruger 25watt frem for de 35watt T6400 bruger. Plus at du får mindre varme udvikling i selve bærbaren, som kommer til at være med til at forlænge leve tiden på hardwaren. Med en P8600 CPU bliver det 6200 kr incl fragt, men så får du også 4GB ram, 320GB HDD, ATI 4570 GFX og 2.40GHz/1066MHz/3MB/P8600 CPU.


hks777
 
Overclocker
Tilføjet:
16-05-2009 12:58:48
Svar/Indlæg:
375/43
denne her har ikke optisk drev men er rød 🙂

http://www.komplett.dk/k/ki.as...


Szhweiker
 
Overclocker
Tilføjet:
16-05-2009 13:37:33
Svar/Indlæg:
461/10
jeg vil forslå macbook, men ja den er altså dyr iforhold til mange andre bærbare, men skriv lige hvad hun vil bruge den til 🙂

Fordi som du skriver det nu lyder det som om det ikke er det helt vilde hun har gang i, men bare vil have en "dame taske bærbar" så en macbook er jo det næstbedste efter en macbook air 😛 men skriv lige hvad hun laver på den fordi ellers er der jo netbooks 🙂


1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2009 13:48:05
Svar/Indlæg:
5750/124
#0 Hvis ikke jeg husker forkert så har Dell også en XPS Studio 13", men jeg kan ikke huske om den har optisk drev. Men jeg vil tro 13,3" er lige den rigtige størrelse til en dame der studere 😛 Ikke for stor, og ikke for lille, da man godt kan skrive på den.

Ellers så har zepto da nogle rigemelig "classy" klaptops.

Personligt synes jeg dog at HP Elite Books er ultroligt lækre (dog lidt pricy i forhold til pavilion), da de har en fed bygge kvalitet og man føler bare kvaliteten med det samme 😀


Encrazed
 
Overclocker
Tilføjet:
16-05-2009 14:07:20
Svar/Indlæg:
809/50
nevermind :)


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
16-05-2009 17:58:15
Svar/Indlæg:
14079/622
Hun skal bruge den som studiebærbar, så den skal helst være på en 13-15", med en rimelig batteritid, og optisk drev så hun kan installere ting fra CD/DVD, uden at skulle have et eksternt drev.


->#1

Som der står i #0, er der mere end 1 måneds leveringstid, hvilket hun ikke kan vente på. Derfor er Dell Studio udelukket. :'-(



->#2

Den er meget fed, men det skal ikke være en netbook. Skærmen skal være på 13-15 tommer. 🙂



->ALLE

Ellers nogle specifikke forslag?



->#3

Tak for input - ja, de er ret fede. 🙂



->#4

Hmm, ved ikke om leveringstiden også er lang på den. Men det vil jeg da lige undersøge.
Synes ikke godt om Zeptos designs, men jeg vil da lige give HP en kigger - de laver faktisk rimeligt fede designs. 🙂