Søster mail misbrugt

Diverse d.  16. maj. 2009, skrevet af 1EaR
Vist: 765 gange.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2009 20:43:35
Svar/Indlæg:
5750/124
Hey ya all.

Min søster har opdaget at hendes mail er blevet misbrugt bl.a. inde på betxpert.com (hvor jeg har sendt mail, og hun har selv også sendt med at få bruger slettet). Mit spørgsmål er, at jeg mener der findes en side i DK hvor man kan registrere en mail som misbrugt med i et bestemt navn (det er nemlig ikke hendes navn der er registreret). Jeg kan dog ikke huske hvad siden hedder.

I mailen jeg har sendt til betxpert.com har jeg lavet en forespørgsel på den benyttede IP, og skrev også hvis de finder det upassende at udlevere IP kan jeg godt forstå det, men vil så opfordre dem til at skride til handling med at meddele misbrugers ISP at der bliver begået ulovligheder og det er således.

Håber på lidt hjælp her guys (hvis altså en af de omtalte sider findes, så man kan få blacklistet registrering i et bestemt navn på en bestemt mail 😳 )
Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2009 21:02:52
Svar/Indlæg:
8555/439
er der en e-mail fra jers egen internet udbyder,så tag fat i dem.
eller må det være noget for Politiet

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2009 21:18:10
Svar/Indlæg:
5750/124
#1 Det er one.com der er mail-udbyder... Vi starter dog lige med at se om det passer sammen med den funde adresse... Ellers må min søster afgøre om hun vil gå til politiet 😉

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2009 21:28:01
Svar/Indlæg:
8555/439
kan i selv finde ham,så finde ud af hans ip/udbyder,og kontagt dem 😉

Det her har jeg prøvet
har fanget en med han ip,mens han var på min PC,og der efter kontagte jeg hans udbyder ,de skrev så tilbage til mig 🙂 at de ville holde øje med ham,2 dage efter fik jeg en email fra dem,at de havde taget ham i det,og han ville komme for en dommer,det er så 6år siden,og gutten var fra USA.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2009 22:08:02
Svar/Indlæg:
5750/124
#3 det er "kun" et mail misbrug, men jeg har skrevet til en af de sider hvor mailen er misbrugt om de vil finde den anvendte IP 😉 Hvis ikke de vil udlevere den, så kan de selv få lov til at skrive til den tilhørende ISP 😉 ... Så jeg vilmene det er hvad jeg er i gang med... efter profil oplysningerne findes der kun 1 af med det anvendte navn i Svendborg, hvor den er registreret til at høre til 😳

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2009 14:10:08
Svar/Indlæg:
5750/124
Lige lidt status (i må gerne komme med forslag til hvad der kan gøres).

Jeg har så i dag (sidder på min søster com lige nu) fundet ud af at der er en person som har hacket hendes computer, ved at administrator brugeren har en adgangskode (og jeg har ikke sat den), samt Norton kan ikke åbnes. Hendes messenger er også blokeret pga. en firewall hvor jeg tror det er norton der har skylden

For fanden hvor det altså bare træls (indsæt en meget sur smiley).

Når min søster kommer tilbage fra jordemor skolen i esbjerg d. 31 maj formatere jeg hendes computer, og håber på vi slipper fri der. Hendes Netbank data bliver flyttet til eksternt medie så når hun skal bruge denne skal hun sætte enten en CD eller et Flash drev i computeren.

Mvh

1EaR