Jeg har lige fået mit nye, brugte kabinet CM Cosmos 1000 🙂 så jeg kan få plads til alt mit vand, inde i kabinettet.
Mit spørgsmål går så på, hvilket bundkort jeg skal montere deri, jeg har et Gigabyte p35 ds3r, som jeg kender ud og ind, m.h.t OC. Har haft min Q6600 clocket nemt til 3.8 efter jeg fik vand, kan nok komme lidt højere, hvis jeg lige bruger lidt mere tid på det.
Min sekundære pc har jeg et ASUS P5E AiLifestyle, som jeg ikke har clocket så meget på, syntes der er så meget der skal stilles på i BIOS 😛
Men vil jeg kunne komme højere op med ASUS kortet, hvad er jeres erfaringer.
Og så er der jo et lydkort til ASUS kortet, giver det hørbart bedre lyd, end det onboard kort på Gigabyte kortet.
Jeg gider nemlig ikke skille begge pc´er ad, hvis jeg ikke får noget ud af det 😴
Asus har et lidt bedre chipset og kan sikkert køre crossfire. og så har den pci e 2.0 . Om du kommer meget over de 3.8ghz kommer jo an på cpu og hvad den kan klare. Og det finder du ud af ved og prøve :yes:
men begge kort kunne maks klarer 3829 mhz stabil. uanset hvordan jeg vender og drejer det. havde eller håbet på at komme forbi 4 ghz. men nej. der er ingen forskel på hvor godt de 2 clocker.
Min cpu er en E5200 2.5 ghz.
Så det er nok også meget muligt det samme hos dig. Men intet er selvfølgelig sikker.