yousee + router

Diverse d.  18. maj. 2009, skrevet af zørn
Vist: 1394 gange.

zørn

Superbruger
Tilføjet:
18-05-2009 11:31:45
Svar/Indlæg:
86/45
Jeg har lige fået yousee bredbånd, og det kører sådan se fint nok, problemet er bare at hver gang jeg skifter computer, dvs går fra den bærbare til den stationære så bliver jeg nødt til at aktivere min internetforbindelse igen (indtaste en masse yousee-numre) og vente 120 sekunder på at kabelmodemmet genstarter = træls!
Jeg ringede til en supporter som sagde jeg skulle sørge for at min router ikke kloner min pc's mac-adresse, da yousee kun tillader en registreret mac-adresse som knyttes til aktiveringen.
Min trådløse router er en linksys wrt54gl og når jeg tjekker den står mac-adress clone til at være disabled...
hvad gør jeg nu?
mvh Søren
ErnstEmil

Overclocker
Tilføjet:
18-05-2009 12:21:40
Svar/Indlæg:
95/13
Du skal tage din router fra, ringe til Yousee og bede resette din mac adresse.
Det tager kun et øjeblik, der efter tilslutter du igen din router og sikre dig at DHCP server er enabled.
Så vil den sikkert have at du skal registere dit udstyr og det gør du så.
Så virker det.

Du kan også slukke for dit udstyr, så tager det mellem 1 og 3 timer så skulle den være reset.

Mvh
Ernst

zørn

Superbruger
Tilføjet:
18-05-2009 12:39:54
Svar/Indlæg:
86/45
#1: tak ernst!
lige et enkelt uddybende spørgsmål, er det vigtigt om routeren er slukket eller ej når jeg tager den fra/ sætter den til igen? Og er det rigtigt nok at mac-address cloning skal være disabled hvis jeg vil have flere pc'ere på?

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2009 12:43:27
Svar/Indlæg:
4018/217
Jeg slukkede det hele, tændte igen, satte min router til og så ringede jeg til kundeservice der kunne se at jeg havde sat min router til som så gjorde det hele.

Der gik maks fem min. incl ventetid før jeg var kørende.

ErnstEmil

Overclocker
Tilføjet:
19-05-2009 12:10:58
Svar/Indlæg:
95/13
#2: Jeg vil altid slukke for router og modem.
Der efter tænder du først dit modem og venter til den er online, tænd så din router og vent til den er klar, typisk 15 sek. måske lidt mere.
Mac-address cloning behøves ikke at være disabled.
Du kan koble alle de pcér til som du vil.

Mvh
Ernst

zørn

Superbruger
Tilføjet:
20-05-2009 11:49:33
Svar/Indlæg:
86/45
yes! det virker! Det hjalp at slukke for det hele i et par timer og så starte op igen - tak for hjælpen!

ErnstEmil

Overclocker
Tilføjet:
21-05-2009 21:06:21
Svar/Indlæg:
95/13
Det var så lidt, er glad for at kunne hjælpe.

Mvh
Ernst