Netbank i Win7

Software d.  18. maj. 2009, skrevet af KleitusIV
Vist: 731 gange.

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
18-05-2009 11:33:43
Svar/Indlæg:
4295/306
EDIT:

Fandt regedit stedet hvor jeg kunne sætte documents rigtigt så nu virker det.

Men jeg kan ikke få min netbank (Danske Bank) til at fungere. Først brokkede den sig under installationen af net-komponenten og nu kommer jeg så til log-on siden, men der popper bare et vindue op med beskeden "der er sket en fejl i forbindelse med logon" som jeg kan trykke ok på og så er jeg tilbage ved logon. Nogen der har Danske Bank som har fået dette til at virke?

Hej

Så fik jeg også taget mig sammen til at installere Win7, men indtil videre er jeg ikke synligt imponeret over at jeg allerede samme dag befandt mig i regedit for at finde indstillinger som er fjernet for at skåne brugeren... 😕

Et af mine problemer er at jeg har documents liggende på en anden harddisk og deri ligger jo savegames og indstillinger som de altid har gjort. Den nye documents i Win7 gør at man kan tilføje biblioteker og det gjorde jeg så, og fjernede de 2 andre default.

MEN

Efter installation af spil kan jeg se at de stadig smider deres data under C:\User\xxx\documents selvom mit documents bibliotek altså peger på at det skulle være på et andet drev.

Så ET eller andet sted har Win7 stadig en mening om at default biblioteket er på C: drevet...

Og jeg kan ikke finde ud af hvor - har endda været i regedit for at ændre til det rigtige bibliotek, men det hjalp ikke...

Nogen der ved dette?

Jeg kan også se de har fjernet muligheden for at editere genvejen der ligger i "Games" vinduet som åbnes fra start knappen.

Hmm første indtryk ikke positivt når helt basale indstillinger ikke er til at ændre i... ☹
CF

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2009 12:45:49
Svar/Indlæg:
4689/105
Altså det er vel ikke værre end at man bare smider sine gemte spil der hvor 7 vil have dem? 😐

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
18-05-2009 12:58:13
Svar/Indlæg:
4295/306
Næh det er det vel ikke, bortset fra at jeg godt kan lide at hvis OS'et stryger og der kun er en vej ud med format og re-install så er det da dejligt at man ikke mister sine save-games og alt det andet snask fordi alt "personligt" ligger på en anden disk...

Og så princippet i at man ikke selv kan ændre... 🙂

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
18-05-2009 13:04:19
Svar/Indlæg:
4295/306
Det irriterer mig også grænseløst at Windows laver "logisk" navngivning af biblioteker, så mit bibliotek pludselig vises som "My Music" når det nu rent faktisk hedder "Musik" ... men det er en uskik der blev introduceret i Vista... hvor man også kunne have 2 grupperinger i start menuen ved navn Spil fordi det ene rent faktisk hed Spil mens det andet hed Games som så blev oversat til dansk Spil for at gøre det let for brugeren... vis mig nu hvad mappen hedder rigtigt!

HEH 🙂