Superbruger
Tilføjet:
18-05-2009 22:19:42
Svar/Indlæg:
1235/80
Har for noget tid siden gået over til allerhelvedes wide-screen skærme, og fundet mig rigtig dårligt tilpas.
Jeg gik fra en SXGA+ til en WXGA(på den bærbare), og den første stykke tid ikke kunne komme mig over at alt er blevet "større" og nogle af mine programmer har mindre skærm "real estate", hvor jeg er blevet nød til at lukke en del menuer osv. for at kunne bruge programmet.
Da jeg nogle gange programmerer i 4. generationssprog, er jeg tit kommet i tanke om hvad man egentligt kører af skærm opløsning på diverse computere... Eller hvordan man kan leve med mindre end SXGA+, jeg har så skærme ved siden af som jeg benytter da jeg ikke kan leve med "kun" WXGA.
Jeg har kørt med SXGA+(1400x1050 px), WSXGA+(1680x1050 px), QWXGA (2048x1152 px), WUXGA(1920x1200 px) samt WQXGA(2560x1600 px)
Jeg har fundet mig tilrette ved SXGA+ og til dels WSXGA+, de andre opløsninger er bare "bling" effekt i mine øjne - idet jeg ikke kunne bruge mine programmer ordentligt fordi når de var skalerede op til den størrelse så lignede det ****. Det skal dog siges at AutoCAD er niiiiiiiice i WQXGA.(savle savle) 🤡 🤡
Jeg har aldrig prøvet med spil i højere end SXGA+ fordi jeg synes det blev for meget af det gode :P :P