Kritik af mediefagsfilm

Hyggehjørnet d.  20. maj. 2009, skrevet af Boka
Vist: 469 gange.

Boka

Overclocker
Tilføjet:
20-05-2009 13:16:16
Svar/Indlæg:
170/29
Hej alle hwt-brugere..

Jeg skal om nogle uger op og "forsvare" vores mediefags film hvor det ofte er godt at kunne kritisere ens film. Som alle ved er det altid svære at finde fejl ved ens egne ting, så det kunne være rart hvis nogen med et objektivt syn kan vudere og komme med de kritikpunkter som helt sikkert er der. Jeg må undskylde for kvaliteten, men da jeg desværre ikke har den gode version af filmen bliver det ikke bedre.

Filmen kan findes her:

http://tohaweb.dk/tohacast/Ele...

På forhånd tak ;)
Heiselberg

Superbruger
Tilføjet:
20-05-2009 13:39:57
Svar/Indlæg:
72/23
Først og fremmest: God film ;) skal nok blive en god eksamen.

Det første jeg lægger mærke til, er klipningen. Episoden hvor han går fra baren og uden for er der til at starte med hele tiden kontinuitets klipning, men så skifter i stil og filmer pludselig forfra istedet for at panorere den vej som han går, hvilket vil være naturligt. Noget andet er den pludselig indskudte håndholdte kamera som først plejer at komme i situationer hvor handlingen intensiveres, men her kommer den fuldstændig random.
Den ville have virket stærkere hvis der var mere brug af underlægsningsmusik, f.eks i baren hvor han sidder med gutterne osv, inden politiet kommer, og på de tidspunkter hvor der er opbrud i kommentar-sporet. Den underlægningsmusik som er til stede ender altid helt brat, istedet for at muligvis have faded ud eller skruet ned.
Mht. gun-fighten skulle i måske have optaget den af sekvenser for at gøre det mere intenst og effektfuld.

Men ja det jo små ting i forhold til at det er en gymnasie produktion. Glimrende film :)
Det var sådan noget vores mediefagslærer lagde vægt på ihvertfald, håber du kan bruge det ;) Held og lykke med eksamen

Mvh. Søren Heiselberg.

Boka

Overclocker
Tilføjet:
20-05-2009 16:18:25
Svar/Indlæg:
170/29
Mange tak.. Det er lige hvad jeg ledte efter :) Er meget enig i dine punkter - Især det med at der var relativ få sekvenser i gunfighten, men vi filmen måtte ikke tage meget mere end vores gør så vi var lidt bundet. Men endnu engang mange tak. Kunne godt forestille mig at vores mediefag lærer ville høre sådan noget :)

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2009 16:29:30
Svar/Indlæg:
5750/124
#0 Fin film.

For selve filmen, så synes jeg den er fin, det eneste der mangler er lidt dynamik og aktion i klipning i gunfighten (så den ikke er så langsommelig).

Fortæller stemmen synes jeg lyder flad, og meget lav i forhold til noget af musikken, hvilket i måske skulle have afstemt lidt mere 😕 En fix måde at gøre stemmen mindre flad er bare at tilføje lidt rumklang 😉 (det er vist mega godt at kunne sige hvad man skulle eller kunne have gjort i stedet 😛 )

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2009 16:35:02
Svar/Indlæg:
5891/423
Man kan høre LOC i baggrunden? 😛

der i baren

POST FUCKING 5000! 😀 ❤

Boka

Overclocker
Tilføjet:
20-05-2009 16:38:22
Svar/Indlæg:
170/29
#3 Altså voice over skulle have været højere eller hvordan - Fordi det er jeg som sådan enig i og det tror jeg ville være meget godt at tage op til eksamen.

#4 Ja det har du helt ret i ;)

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2009 22:47:27
Svar/Indlæg:
5750/124
#5 ja den voice over skulle være højere, og hvis den havde lidt rumklang ville den ikke lyde så flad, det er meget tydeligt at det kommer direkte fra en mic, uden efter behandling 😉 Med rumklang ville det også lyder mere som "tanker" og være mere virkelighedstro, hvis du ser en film med "tanker", så er du ikke i tvivl om hvad jeg mener 😉