Noget gik galt med deres charts efter 2003 og mange gange svarede deres resulter slet ikke med andre HW sites, eller det man selv oplevede.
Deres oprindelige ide var god, men der gik ged i den efter de begyndte at tildele points hvor det hele blev uoverskueligt istedet for at tage faktuelle gennemsnit for ydelse i div spil.
De fleste af deres enkelte tests plejer at være ok, men deres masse charts giver jeg 0 for.... det samme gælder også Anandtech, jeg ved heller ikke hvad der er gået galt for dem. De eneste charts der siger mig noget kommer fra landet hvor "Ordnung muss sein" og "Vertrauen ist gut, kontrolle ist besser" aka. pcgameshardware.de og computerbase.de.
#13: "its results aren't always meaningful because 3D performance in real games is often much lower than what 3DMark06 reports."
Hvilket jo absolut ingen mening giver da meget nu hardware smidt på 3Dm06 viser næsten ingen iforskel iforh. det ældre hw. Her skal man netop over i Vantage for at se den rigtige forskel. Og det postulat med at 3Dmark06 viser for meget i forhold til ydelsen i de reelle spil ?. kan det have noget med at gøre at 3Dm06 er yesterday - ellers så har det jo altid være sådan at 3dmark programmerne har vist mindre end hvad kortene har været i stand til på spil siden.
IMO er det bedste 3Dmark program stadig 3Dm03. Her kan du altså se forbedringer for nye generationer af kort, og det er altid stor forskel på om du kører single el. multiGPU system.
Anyhow hvis de skal have 3Dm06 med under så mange forbehold, jamen så drop det.