micro pc

Media Center d.  21. maj. 2009, skrevet af silentk
Vist: 468 gange.

silentk

Overclocker
Tilføjet:
21-05-2009 21:58:17
Svar/Indlæg:
48/10
hey.
ville gerne høre lidt inputs fra folk som skal bruges som media center/gateway/server

krav er an den skal vlre så billig som mulig (uden dog at skrabe alt for meget XD)
helst gerne kunne indholde en normal størrelse psu da jeg har en liggende i forvejen.
skal have et rimelig onboard grafikkort med kdmi udgang.
aller helst 2 gigabit fine netværkshuller i bagen og meget gerne et tv-tuner kort til som kan håndtere digital signal
på forhånd tak
saiot

Elitebruger
Tilføjet:
21-05-2009 22:17:34
Svar/Indlæg:
7111/480
det er måske ikke til meget hjælpe men kan da høre om det er noget falt over en box byget på nvida icon eller hvordand et staves den have gigabit og det grafikort der nu er man kune få wi-fi inbyget i den også og CF kort som lager eller SSD eler lile HDD have også forsklige lyd udgange video dvi mener også der vr vga så kan man evt bruge en dvi til hdmi der var ikke tv tuner ved ikke om man kan få noget exteren der ? men den var pasivkølet og prisen var så vidt jeg husker ca 200£ ved ikke vad det koste med delusxudagven med duel core atom og wi-fi prøvet lige af fine linket jeg fant i grå men kune ikke lige så vile lige høre om det er noget inden jeg bruger mere tid på af fine det 🙂

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
21-05-2009 22:21:54
Svar/Indlæg:
1142/59
Mener jeg så ION kortet fra Zotac til 1200 med single core atom og ca. 1700 med dual core atom. Jeg ville dog nok hellere satse på et kabinet til MicroATX som kan rumme din PSU. Til det formål kan du bare snuppe et AMD 780G baseret bundkort og så fx smide en Athlon X2 4850E på (det kører jeg selv med). Du kan dog også sagtens tage 5050E eller hvad den hedder, da den ikke koster mere end 30-50 kr. ekstra. Bundkort og CPU vil så løbe op i 800-1000 kr, derudover skal du selvfølgelig betale for ram, harddisk, drev, tv-kort osv. Det med 2 gigabit porte, der skal du nok overveje at smide et netkort på via PCI eller PCI-E x1. Jeg har nemlig ikke lige set så mange mATX bundkort med 2 * netkort 🙂

silentk

Overclocker
Tilføjet:
21-05-2009 22:23:26
Svar/Indlæg:
48/10
tak for response saiot. men bliver ikke noget i den stil, selv om den lyder til at være i en dejlig størrelse :)
skulle gerne kunne rumme en-to almindelige sata hdd's det andet bliver for dyrt selv om keg kan få rabat på cf kort XD og well dvi->hdmi magnler lydinputtet. hvilket jeg gerne ville have med også (ved at de fleste grafikkort med hdmi har samme problem men håber de har tænkt på at forbinde lydkortet på et onboard et af slagsen XD)

silentk

Overclocker
Tilføjet:
21-05-2009 22:31:53
Svar/Indlæg:
48/10
jeg havde selv kigget på et Thermaltake LANBOX lite kabinet.ser dejlig lille ud og har stadig plads til en normal psu. havde selv tænk på en am2 socket med et athlon x2 7750 black edition cpu i (står i ca 450kr pt) og well har selv et par ram stænger, psu og muligvis et par hdd's tilovers så det er der jo så i forvejen.
du har nok desværre ret i at det vil være svært at finde matx motherboard med 2 gigabit porte, så et netværkskort må nok desvære komme på tale.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
21-05-2009 22:39:42
Svar/Indlæg:
7111/480
3# bare iorden 🙂