-> #2
Nøh... Jeg er skam ikke racist, selvom du forsøger heftigt at påvise det modsatte. Jeg mener blot, at Folkekirken er racister, når de kun vil holde på 60 flygtninge. De burde lægge beslag på dem alle sammen, også indvandrerne, når de står ved grænsen.
Så kunne en eller anden biskop stå og vente dér, en gang om ugen, med et par busser. Og tage alt ind i landet, som de mente, var Folkekirkens tid (og vores penge) værd.
Jeg mener. Kun at ville holde hånd over 60 flygtninge. Hvordan tror du så ikke de tusindevis, der blot har fået blank afvisning, ikke har det? Tænk hvis det var dig selv eller en af dine venner, som ikke fik lov til at komme ind i landet, men blot blev sendt tilbage, mens du fik lov til at komme ind i en varm kirke, med vin og brød.
Orgelmusik og pigekor. Det er sgu da synd og skam. Der er da tusinder af flygtninge der ville give næsten hvad som helst, for at være i samme situation som de 60 flygtninge.
Det værste er sådan nogle Pia K. typer, der blot tror, at de flygter fra den kirke, 2 dage inden deres sag bliver afgjort. Jeg lover dig for, at de flygtninge bliver i den kirke, og afventer som ærlige og redelige mennesker de er. Altså, hvis de opfører sig pænt og ikke skærer struben over på nogen, kunne det jo være at de fik lov til at blive.
På den anden side, så må de sgu også have dårlig samvittighed. Hvis det var mig der sad i den kirke, i samme situation, ville jeg ikke et sekund tøve med at foreslå et par af mine gode venner, der kunne tage min plads. Men den beslutning har den danske Folkekirke jo allerede taget for dem.
Jeg synes sgu ærlig talt at det er noget svineri, ja. Og næsten racisme. Hvorfor er nogle flygtninge gode nok til at bo i den fine kirke, mens andre ikke er det? Hvordan pokker kan de tillade sig at tage den beslutning på deres vegne? Det er godt nok unfair, hvis du spørger mig.
-> #3
Jeg tror at du leder efter ordet "agurketid" 😴