ja det kan man kalde næstekærlighed

Hyggehjørnet d.  22. maj. 2009, skrevet af saiot
Vist: 1011 gange.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 00:37:20
Svar/Indlæg:
7111/480
ja linket siger vil det hele http://www.dr.dk/Nyheder/Indla...
vis nolge skule være i tvylv er det ironisk 😕
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 00:56:17
Svar/Indlæg:
23132/740
Det har intet med næstekærlighed at gøre. Hvorfor skal de omkring 60 afviste irakere behandles anderledes end alle andre flygtninge der kommer til dette prægtige land?

Jeg synes at det er noget svineri. Hvis endelig Folkekirken (eller kirkerne generelt) mente det så seriøst, skulle de huse samtlige flygtninge, og ikke kun de 60. Det grænser sgu næsten til racisme...

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 01:08:06
Svar/Indlæg:
7111/480
1# nu er det jo kun de 60 eller hvor mange det nu er der har valgt af tage der in så kan bruge det anet til noget der er ingen der har sagt ingen andre må kome in vis de er bange og frøgter for deres lyv vile jeg også¨gøre vis nolge vile pute mig op et fly og sende mig der ned læst evt rejsevejledning på udrings menistert hjemeside 😉 så det hanler ikke så meget om det er 20 60 eller 80 eller om de er blå gule eller røde det hanler om mænsker der er virkelig bange så kan ikke se et problem kirken hjælper dem med tag over hovet vs de har løst til af være der men syns du ahr meget med racisme så var det racisme fordi du ikke kune få en lejlihed nu er det racisme der kun er 60 bange mænsker der vil være i kirken :no:

sjoestedt

Overclocker
Tilføjet:
22-05-2009 01:11:05
Svar/Indlæg:
504/116
Kirkens argument har jo været at de ikke har inviteret irakerne, men at de ikke vil smide dem ud når de nu er der og at de ikke vil stå i vejen den dag politiet kommer efter dem. Så tanken må jo være at hvis andre kom ville de få samme behandling.

Men altså, at folk gider at gå så principielt op i det når de ved at irakerne med sikkerhed bliver smidt ud en dag kan jeg ikke forstå.

Det jeg synes er mest crazy ved den "artikel" er den sladderblads overskrift. Christ, "ryster folkekirken" - pga. 10 navlepillende personer der har for meget tid. Ja ikke for at træde nogen over tæerne, men come on.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 01:20:25
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

Nøh... Jeg er skam ikke racist, selvom du forsøger heftigt at påvise det modsatte. Jeg mener blot, at Folkekirken er racister, når de kun vil holde på 60 flygtninge. De burde lægge beslag på dem alle sammen, også indvandrerne, når de står ved grænsen.

Så kunne en eller anden biskop stå og vente dér, en gang om ugen, med et par busser. Og tage alt ind i landet, som de mente, var Folkekirkens tid (og vores penge) værd.

Jeg mener. Kun at ville holde hånd over 60 flygtninge. Hvordan tror du så ikke de tusindevis, der blot har fået blank afvisning, ikke har det? Tænk hvis det var dig selv eller en af dine venner, som ikke fik lov til at komme ind i landet, men blot blev sendt tilbage, mens du fik lov til at komme ind i en varm kirke, med vin og brød.

Orgelmusik og pigekor. Det er sgu da synd og skam. Der er da tusinder af flygtninge der ville give næsten hvad som helst, for at være i samme situation som de 60 flygtninge.

Det værste er sådan nogle Pia K. typer, der blot tror, at de flygter fra den kirke, 2 dage inden deres sag bliver afgjort. Jeg lover dig for, at de flygtninge bliver i den kirke, og afventer som ærlige og redelige mennesker de er. Altså, hvis de opfører sig pænt og ikke skærer struben over på nogen, kunne det jo være at de fik lov til at blive.

På den anden side, så må de sgu også have dårlig samvittighed. Hvis det var mig der sad i den kirke, i samme situation, ville jeg ikke et sekund tøve med at foreslå et par af mine gode venner, der kunne tage min plads. Men den beslutning har den danske Folkekirke jo allerede taget for dem.

Jeg synes sgu ærlig talt at det er noget svineri, ja. Og næsten racisme. Hvorfor er nogle flygtninge gode nok til at bo i den fine kirke, mens andre ikke er det? Hvordan pokker kan de tillade sig at tage den beslutning på deres vegne? Det er godt nok unfair, hvis du spørger mig.

-> #3

Jeg tror at du leder efter ordet "agurketid" 😴

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 01:26:49
Svar/Indlæg:
7111/480
4# hvor har du fra der ikke må kome andre in det hanler om nolge mænsker der er desperate også er det fint for mig af kirken vælger af lage dem blive der du er jo ude i hampen med af de skule blive samlet op ´nede ved gransen mig bekent er det kun de 60 der har søgt til kirken så var har du fra af de andre ikke have fåget samme behanling ?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 01:30:40
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #5

Det ved jeg da heller ikke, eftersom jeg ikke kender mere til sagen end hvad jeg hører i nyhederne. Synes bare at det er for ringe, at de kun har taget 60 ind, og ikke flere.

Mere er der som ikke i det.

js9600

Overclocker
Tilføjet:
22-05-2009 01:31:09
Svar/Indlæg:
235/0
Næstekærlighed er at sende et par Hercules fly til udsatte områder med direkte livstruede ofre, proppe dem til og bringe lasten til DK. Eller tilsvarende aktioner der afgør forskellen på at dø eller ikke. Alt andet er ofte noget fis og som med miljø handler det mere om at pudse glorien end reel indsats. Man er kun næstekærlig indtil det begynder at gøre nas. At glo på/og bekymre sig om billeder fra en folkekirke er godkendt indsats.

Vil vædde på det ender med endnu en diskussion om de nu ikke igen skal have penge for at følge loven. Og hvor meget, blah blah. Næstekærlighed på et noget højt plan.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 01:38:00
Svar/Indlæg:
7111/480
6# du bruger bare meget af dit inleg på af broke dig over det kun er 60 der har valgt af tage in til kirken hvad vile du have dem til af sende prasten ud og fange alle mænsker der ligner asyldsøger kom igen nonig 😉

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 01:40:55
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #8

Hvorfor ikke? Hader du da irakere og andre flygtninge? Det havde jeg alligevel ikke troet om dig Saiot. Hvem har gjort dig til Herre over de staklers skæbne? :no: :'-(

Prøv at sætte dig i deres sted. Du kommer fra et land med krig, terror og andre overgreb. Derudover, så er ikke alene dit, men også din families liv og ve i fare. Så selvfølgelig vil man jo søge andensteds. Så kommer man til Danmark, og får at vide, at man ikke kan blive her, og risikerer at blive sendt tilbage.

Hvad værre er, så er det kun dig og dine børn der får lov til at blive, men din kone bliver sendt retur. Det må de være forfærdeligt, ikke alene at man ikke kan blive i det land man er vokset op i og måske har en masse gode minder om. Men derudover splittes din familie og du sidder i et land hvor alle hader dig fra dag et.

Sidst, men absolut ikke mindst, så må du se din kone blive sendt tilbage til landet med krig, terror og andre sjove ting. Det må sgu være ødelæggende for enhver. Så er det da smukt, at nogle vælger at tage dig under deres vinger. Men det er da svinsk at de samtidig sender din kone retur. Det er dét jeg er harm over.

Eller omvendt, at de har udvalgt de 60 som kan få husly mens resten må gå for lud og koldt vand. Dét er ude i hampen.

Punisher

Overclocker
Tilføjet:
22-05-2009 01:46:21
Svar/Indlæg:
29/6
Det er da beklageligt at de kan få lov at være der.
De er blevet udvist End of story.
Sådan er reglerene herhjemme og der er "os" der har valgt dem

Hvorfor er det lige disse 60 der skal hjælpes? hva så med alle de andre?
Hvis vi bukkede under for sådanne aktioner, hvordan tror du så det vil komme til at se ud?

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 01:50:38
Svar/Indlæg:
7111/480
9# nej gør jeg ikke men du er lidt inklig du bruger næsten alle dine inleg på afskive noget der ikke holer og når man på pajer det komer du med sluder 🤣 men nej jeg hader ikke irakere eller andre flygtninge jeg syns de skal behanles ordenlig
og vis man ikke opflyerkravne ja så skal man da hjem men ikke for af død jeg syns ikke om VK rageninng udlenine politik det er ingen hemlighed og man kan jo se af folk vil blive sent hjem til irak selv om FN fraråder man sender dem hjem men ja FN er jo vil bare nolge fjolser der ikke ved noget samt vis man læser lidt hvad vi "såkalte" alm dansker så fraråder Udenrigsministeriet rejser til Irak hvorformon 😉

edit 9# nu stoper gider du ikke læse lidt inden næste post de har ikke været ude og vælge 60 iraker der må være der nej de er komet il kriken som har sagt af de ikke vil gøre noget ved de er der så de har ikke inveteret dem vis det er det du tro 😉
hvor har du det fra med af konen er sent hjem kan jeg ikke se men selv om det skule være sådan så tro jeg helt ærligt jeg vile tænke på mine børn fik et godt liv men kan ikke se logiken i af moren bliver sent hjem og faren flyter ind i kriken og kan ikke se hvad du byger det på kan jeg faktis ikke på særlig meget af det du srkiver :no:

10# nu er troden gået lidt af sporte mening med troden var sådan mere det med folk meler sig ud af folke kirken fordi kirken give 60 mænsker lov til af sove på gulvet og være der det er jo ikke sådan kirken bagidere dørne de har bare sagt af de godt må være i kirken så var sådan set det der var mening med tråden 😉

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 02:35:28
Svar/Indlæg:
1972/260
NoNig - Ta' lige og klap hesten en gang. No offence!

Alle flygtninge der kommer til DK skal have samme gode behandling, men ville det ikke være optimalt at give dem en fair chance?

Saiot siger at kirken ikke har udvalgt 60 bestemte Irakere, men de har blot undladt at smide dem ud, og skulle der komme flere ville de få samme behandling.

Hvorfor skulle folkekirken invitere samtlige asylansøger der har fået afvist deres ansøgning? Det var jo ikke præsternes ønske at deres "hjem", kirken, skulle "kapres".

Hvor er racismen i det?

Lige nu drejer det sig ikke om de tusindvis af andre flygtninge, men de 60 der fokuseres på. Så lad dem da være i fred i det korte øjeblik de har det. Inden længe bliver de tvunget hjem, og så er den sag glemt.

Du spørger saiot hvem der har gjort ham Herre over de staklers skæbne. Jeg kunne ligeledes spørger dig, skal du være Herre over de staklers skæbne? Skal de ikke selv have indflydelse på om de skal sidde i en kirke eller ej?

De hypoteser du frembringer er jo selvfølgelig situationer ingen ønsker at stå i, men mon ikke det er mere kompleks end lige sådan som du beskriver det. Mon ikke man først og fremmest ville tænke på sine børn?

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 03:26:57
Svar/Indlæg:
2958/84
Det skal lige siges at jeg kun lige har skæmet indslagende.

Når det er sagt, så er det skandaløstaf Folkekirken, hvordan de kan se sig selv i øjenne efter det her, Silam bliver først (måske) en fredelig trosretning den dag alle folkeslag er konveteret, hvis det var Danskere der besatte en Måske i Iran, ville de sku blive stenet til døde, jeg kan godt forstå dem der melder sig ud af Folkekirken, på denne baggrund, de som ønder at man ikke skal krænke det religøse (Muhammetkrisen), at de kan finde på at søge tilflukt i en dans kirke, det er nok første og siste gang de viser sig i en kirke, jeg tviler meget på at de frivilligt ville gå ind og overvære en dansk Gudstjæneste fordi de bare var nyskærige på at finde ud af, hvad Kristendom egentlig er, derfor mener jeg at de ikke har det fjerneste at gøre der, smid dem ud og lad dem der er Kristne få Deres Kirke tilbage og stop så det klynkeri.

Ja nu har vi jo ikke vane for at brænde flag af, men her var måske en grund til at begynde.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 04:20:32
Svar/Indlæg:
7111/480
13# kan opfordra dog til af læse lidt om emnet da du lyder til du går op i det de har fåget lov af være i kirken nr 2 af menihes rådet kirke nr 1 var de ikke ønske men prasten ville ikke gøre noget ved det så kan man jo ikke tage det sariøst samtid har irakerne sagt de ikke vil lave tumult eller nogt så det var jo bare af få prasten til af ringe til politet vis han var så meget i mod det men kirke nr 2 har de fåget lov af være der af menihesrådet 🙂 så vis du komer hjem til mig og vil sove på min sofa og jeg giver dig lov til det så har du besat mit hus 😐

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
22-05-2009 09:06:34
Svar/Indlæg:
15982/637
DK kan ikke redde hele verden selv om det ofte ser sådan ud at det skal det....

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 10:20:19
Svar/Indlæg:
8947/160
Vi tager ikke vores del,. Ikke i forhold til andre lande som vi ellers plejer at sammenligne os med.! Når nu det stærkt frarådes at tage derned som dansker, hvorfor helvede sender vi dem så tilbage.? Pia K skulle have lov at prøve. Måske hendes opgave skulle være at starte et nyt liv for en hel familie med 0kr på lommen,. 60 er døde i deres hovedstad (bagdad) de sidste 2 dage PGA bomber. Nogen der vil med pia derned.?? Det er så dobbeltmoralsk og nogen gange skammer jeg mig på landets vegne. Vores gode ry/rygte er HELT væk internationalt. Vi har i den grad nok i os selv.... :'-(

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 10:33:28
Svar/Indlæg:
5891/423
#15 nej men de må gerne hjælpe til, for dem som IKKE er afviste, og vise dem en god vej, så de mange % af invandrene ikke ender i kriminelitet 😉

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 11:03:07
Svar/Indlæg:
5474/39
virker tit sådan folk tror, vi dansker kan rede hele verden. Bare tage alle de illegale indvandre ind i landet. Der er også grænser for, hvad Danmark kan klare af illegale indvandre.

Danmark har en ballance de skal holde overfor Euroen. Hvis den danske krone skulle falde alt for meget alle mister deres tillid til den danske krone. Tror jeg der virkelig vil være nogle store problemer.

En anden side af sagen er også den vi gør også meget for få verden til blive et bedre sted leve. Tror bare ikke pt på at det kan lykkes fjerne muslimerne undertrykkelse af terror. Vi gør da i forvejen meget for få det bedste ud af de invandre tager til landet. Det er Polaker eller afrikaner eller hvad det nu er ellers der kan finde på tage til Danmark. Det gør mig heller ingen ting, at de skulle tage alle de danske piger. Et eller andet dårligt argumment for skulle stoppe indvandrene. 🤣 Hvis de gerne vil have en danske kvinde indvandre, så syntes bare de skal være ordenlige overfor dem. Har hørt i rygter om muslimere i deres hjem land går meget op i ære. når de tager sådan ting med til Danmark, så skulle de sendes med det første fly hjem. Vi lever i en global verden med dens fordele og ulemper.

Tror også selv tager ud i verden finde en kæreste tage med hjem til Danmark. Det finder jeg ud af hvordan det kommer til gå mig.

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 12:49:29
Svar/Indlæg:
2958/84
#14 "Vil ikke lave tumult", så skal de sku da bere få røven på gælled og se at komme ud af den kirke i en hvis fart og så finde Kastrup.

At ved sin blotte tilstædeværelse, fortrænger her boenden danskere er sku da at lave tumult, hvis det ikke er at tale med dubbelt tunge, så ved jeg ikke hvad det er.

TahmiaS

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 13:06:13
Svar/Indlæg:
990/50
-> NoNig. Jeg kan ikke lige se, hvordan du kan dreje det her til en negativ handling fra præstens side. Nu er det jo ikke ligefrem noget der sker tit, hvilket man også ser afbilledet i nogle af folkekirkens medlemmers reaktion, men det handler jo ikke om, at kirken burde eller ikke burde tage sig af de stakkels mennesker, for det skal den ikke - det har vi samfundet til. Men set fra et religionsmæssigt perspektiv, så gør han jo det, alle kristne burde gøre, når folk i nød kommer til en. Derfor behøver man da ikke selv aktivt gå ud at opsøge disse mennesker ?

Jeg kan se, at nogle vælger at vende situationen om, og prøver at forestille sig, hvad der ville ske ved at 60 kristne danskere kom til en moske, og på denne baggrund smide dem ud - "for det ville de have gjort". Det er da skammeligt, at man vil ned på det niveau :/

tatoo1956

Overclocker
Tilføjet:
22-05-2009 13:28:03
Svar/Indlæg:
1630/101
HA - jeg er så glad for at jeg i dag kan læne mig tilbage i stolen, drikke kaffe og bare skrive min forargelse *HOST*.
For 20 år siden, da jeg sluttede med at opholde mig i brændpunkterne troede jeg ikke mere på mennesket :'-( men i dag har jeg distanceret mig så meget til grusomhederne som mennesket foretager så altså.. jeg har overhovedet ingen mening.

Som jeg lærte af en gammel veteran: SKID ELLER HOP AF POTTEN, det er så let at være kristen uden blod på hænderne.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 13:36:53
Svar/Indlæg:
5750/124
Jeg synes vi skal indføre en ny ordning, afvist asylsøgninge = ud af vagten kammerat 😉 Du har måske 1 uge, er du heldig 1 måned. Du er jo blevet afvist bl.a. fordi du ikke kan klare dig selv uden hjælp fra staten, eller fordi det er vurderet at du godt kan overleve hvor du kom fra. Ja, gu er det farligt, men hvorfor skal DK forvandles til et vandrehjem, og gå fra 1. klasse til 3. verdens lande :no: kald mig racist hvis i vil, men kan man få røven med sig på få timer hvor man kom fra, kan man sku også godt gøre det når man skal tilbage 😐

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 14:12:19
Svar/Indlæg:
7111/480
19# fortranger her borne dansker hvornår har du sidst været i en kirke der var fylt op 😉 har enu ikke hørt om en kirke hvor der ikke kune kome dem in der vile til gudstjeneste fordi de var der så com on find på noget beder 😉
20# nemlig
22# hvor har du fra de ikke kan klare dig selv og bare vil lige samfunet til last man kan også lave lovne i et land så umænskligt flygninge nenvnet vudeere jo sager efter loven der er lavet så komer sådane sager hre jo op jevnligt og udstiler hvor umænskligt lovgivning er FN fraråder man sender dem hjem men hey FN har jo ikke tjek på en skid og danmark kender sitioasionen beder nej vent for den danske ragening siger jo det same til folk der bor i danmark og er danske statbovere 😕

js9600

Overclocker
Tilføjet:
22-05-2009 14:25:53
Svar/Indlæg:
235/0
Jeg kan nu godt forstå dem - hvorfor ikke prøve? De er sådan set ligegyldige, da det handler om systemet der har talt og bestemmer. Ikke fordi der så er xx færre flygtninge, men fordi der potentielt er plads til xx nye. Der er nok at tage af hvis man vil udvise næstekærlighed. Ring til FN og hit nogle der er direkte livstruede af den ene eller anden årsag. Flertallet har slet ikke råd til eller mulighed for at flygte.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 15:05:08
Svar/Indlæg:
5750/124
#23 Jamen hvis du vil financere et vandrehjem af egen lomme, så værsgo', men når man har fået et nej, og det er blevet stadfestet flere gange (bl.a. offentligt, hvor der ellers plejer at blive ændret mening), så skal man sku acceptere, vi kan sku ikke redde alle som er i nød! Det kan sku godt være det er hårdt, men that's life, du kan spørge en hver som driver en velfungerende forretning om de ikke også skal fyre lille Anders som driver den af hele tiden, selvom man godt ved Anders ikke har råd til sin knallert uden! 😐 Jeg ved ikke hvorfor at vi overhovedet skal tage i mod så mange invandrere, for de første par år trækker de sku på samfundets resourcer. Og jeg nægter at tro på alt bliver tilbagebetalt udover hvad der er en hver danneborgers pligt! :no: Den dag alle indvandrer har tilbagebetalt hvad de har "nasset" af samfundet, så er de sku velkomne (så længe de kan affinde sig med den danske levemåde og alt det andet self!) 😉 Og nej, jeg stemmer ikke DF, de kan ikke styre en skid der har med økonomi at gøre, lige som den røde del af det politiske spænd 😉 (ikke at den højre side er meget bedre, men de har da vist at de kan finde ud af det :yes: )

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 18:19:40
Svar/Indlæg:
7111/480
25# hvad har det med et vandrehjem af gøre du er nok den koles kid jeg kender de mensker er flygtet og bange har du løst tila f tage ned til irak nej du er 18år så jeg vil gette på du alt i alt også har korste samfunet mere ind du har givet og igen ved om du dør idnen det går lige op eller om du får en sydom som komer til af korste en del så det alt i alt vil give et negatyvt rasultat man kan ikke sæte alt op sådan der er noget der heder mænsklig hed og du samenligner mænsker der skal blive sent til et land hvor FN ikke anbefaler man sender folk til og det danske udrings menistet hiler ikke gør mener du af irakerne er mendre vær en en dasnker for så syns jeg du er lang ude 😐 synes alle mænsker er lige meget vær og nu er de her oppe så må man behanle dem ordenlig mens de er her der har ikke været en hejmsenelse aftale før nu og FN har ikke anbefalet man sente dem hejem enu så det er det man skal forhole sig til vis der på et tidspunkt bliver sikert i irak eller så siker som det nu kan blive så FN og udenrisk menistet siger ok for den så kan man jo sende dem der komer hejm igen vis der ikke er grund men de her mænsker har været her mange år nolge børn er født her alser de kener ikke det land de skal til andre har bodet i et asylsenter næsten hele livet så siger ikke man bare skal give alle mænsker asyld men dem der er beratet til det og dem der ikke er skal ikke senes hjem til et sted som vi ikke en gang selv tilråes af rejse til

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
22-05-2009 19:32:03
Svar/Indlæg:
5363/442
Nu er det jo så blevet belsuttet af myndighederne at de skal sendes til deres hjemland, hvilket man så kan mene om hvad man vil.

Fakta er dog at det nu engang er sådan reglerne er her i landet. Så hjælper det jo ikke noget at begynde at flytte ind i en kirke for at få opmærksomhed. De her mennesker vil selvfølglig gøre hvad de kan for at blive i landet, men flertallet her i landet vil det anderledes, ellers havde de vel stemt anderledes ved sidste valg..

Det minder mig lidt om denne historie:
http://nyhederne.tv2.dk/articl...

Udenrigsministeriet fraråder også alle rejser sil Somalia - men det er vel ikke ensbetydende med at vi bare skal sige velkommen til dem alle?

Det samme kan siges om en masse andre lande - Colombia, Syrien osv..

Fakta er at en alt for stor del af verdens befolkning lever i dyb fattigdom, og derfor vil gøre alt hvad de kan for at komme til vesten. Men at byde dem alle velkomne med åbne arme er jo bare ikke måden at hjælpe dem - det bør være klart for enhver..

Selvfølgelig er der nogle af disse asylsøgere der har været i landet i mange år, og som derfor føler sig knyttet til landet. Men reglerne er nu engang ikke sådan at de kan blive i landet..

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 19:52:33
Svar/Indlæg:
5474/39

Vi kan jo ikke stoppe de illegale indvandre. ´probemet er også den, at vi ikke bare sådan lige kan smide alle de illegale indvandre hjem. Vil det virke lidt racistisk, men igen hvis vi ikke selv bestemer i eget land ser det lidt sort ud.

Et kæmpe problem idag er forskellen mellem den rige vestlige verden og den fattige verden.

Hvis indvandre ved, at de vil dø af sut i deres eget land vil de heller tage til vesten. Hvor de kan leve, som konger i forhold til.

Kan ikke sige at indvandrene er en udgift for samfundet. Arbejde med det for nogle år siden. Da der er nogle af indvandrene, der betaler skat med mere.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 19:57:20
Svar/Indlæg:
7111/480
27# du ahr brugt meget tid på af skrive det men ikke så meget på af tjeke dine kilder udrinsmenisteet fraråder ikke man tager til syrien men til colombia står der
Alle rejser til Colombia, der ikke er nødvendige, frarådes, undtagen rejser til Bogotá og provinshovedstæderne. I Bogotá og provinshovedstæderne bør der udvises den største agtpågivenhed. Der er risiko for terrorhandlinger udført af guerilla-grupper.
ved irak står der Rejsevejledningen er senest ændret den 16. marts 2009. Udenrigsministeriet fraråder stadig alle rejser til Irak, med undtagelse af rejser til de tre kurdiske provinser Dohuk, Erbil og Sulemaniya, hvortil alle ikke nødvendige rejser stadig frarådes. så iraker fraråes alle rajser og til de 3 provenser der er nevnt hvortil alle ikke nødvendige rejser stadig frarådes. men fater helt ærlig ikke hvorfor folk skal amlen fanen på vægen vis man ikke kan se forskel på de stakels iraker der har levet i et asylsenter så længe og børn der aldri har været i irak og så generalt så er man langt ude du forholer dig slet ikke til FN fraråder man sender dem hjem mener du det samme som DF af FN ikke har styr på hvad de laver ? det er en exstraordinær sidison det her det er jo ikek vær gang der komer nolge her op og søere asyld af FN fraråder man sender dem hjem og det er ikke vær gang man ikke kan tvangs hjemsende dem så de ahr side i et asyl center og blivet shykisk ødelagt ja de kune bare tage hjem selv siger nolge men fåstår saktens de ikke har gjort det jeg vile prøve alt vis jeg var i deres sitiasion og have flygtet fra det de har og man må jo forhole sig til der ikke var en hjemsenelse aftale før nu så kan det jo se andre ledes ud senere nu når den er og vis FN skifter anbefanlig da man nu vil kune sende dem hjem med det samme er i det meste beder så har de ikke sedet i et asylcenter og blivet ødelagt selv om jeg ikke syns de skule sendes hjem når FN anbefaler man ikke gør det men fåstå mig ret det er nu alige vil beder af sende folk hjem der ind efter de har fåget børn der ikke ekner anet in danmark og taler pafekt dansk og nolge har fåget phykiske skader

Queenbitch

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 20:13:22
Svar/Indlæg:
110/0
blabla blabla, der er truffet en beslutning, så ind og hent dem, og fluks ud til det første fly, så vi kan slippe for, at høre mere om det mediestunt, de har gang i der :no:

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
22-05-2009 20:18:09
Svar/Indlæg:
5363/442
#29 Nu skal jeg skære det ud i pap for dig:

Det er da fuldstændig lige meget hvad udenrigsministeriet fraråder eller ikke fraråder!!

Der er masser af lande i verden hvor det frarådes at rejse til, men det betyder jo ikke at vi bare skal lade indbyggerne i de lande rejse hertil!

Jeg gider slet ikke diskutere om det er rigtigt eller forkert at sende Irakerne hjem - for det er en uendelig diskution. I stedet kunne man måske diskutere om vi ikke bare skal tage imod alle irakere? - den diskution ville vi komme lige så langt med.

De er blevet nægtet asyl i Danmark ergo må de sendes hjem - så kan vi jo diskutere til evig tid om vores asylregler er for stramme eller ej..

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 21:04:12
Svar/Indlæg:
7111/480
31# la os da kun bruge exstrem exsempler istet for af tænke på det konkrate så når vi snaker om af spare på el ved af sluke for stanbay aperater hvorfor så ikke smid ealt eletronik ud og når vi snaker om af sæte skaten end hvorfår ikke helt fjæerne skaten det er jo det samme exstrem exsempler istet for af tænke konkret på den spicele sidionsion der er 😐

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 21:13:28
Svar/Indlæg:
5474/39

Hvis ikke ønsker næsten ingen form for skat er du nok nødtil tage til USA.
Hvis vi ikke har skat i Danmark, vil der ikke være noget til de indvandre der tager til Danmark.

Tror jeg også på at kriminaliteten vil stige, men det er tanke ikke noget viden bagved.

js9600

Overclocker
Tilføjet:
22-05-2009 21:16:18
Svar/Indlæg:
235/0
Irak er sikkert på mange måder et skodsted for andre end dem der får kassen for at være der. Men kan ikke se nogle sammenhæng mellem generelle udrejseanvisninger for danskere og individuelle flygtninge sager for irakere. Du kan jo argumentere for at flertallet af verdens lande ikke er anbefalelsesværdige at bo i.

At den her og andre situationer kan være specielle pga. langsommelig behandling kan du have ret i. Ændrer dog ikke noget. En af grundene er jo at hver sten bliver vendt, appellereret osv. Har været tilsvarende sager før. Og du skal stadig ikke se bort fra den historie om de Somaliske pirater der hellere vil glo tv i sjældet end leve der hjemme. Kan ikke se der er noget mærkeligt i det. Sådan er verden skruet sammen pt. Heller ikke glemme det med at dem der har betalt i dyre domme for at flygte, er dem der har pengene/overskuddet. Som sortseer vil jeg mene det er spildte ressourcer at ofre på så lille en gruppe - de penge/energi kunne bruges bedre og "redde mere". Men de er nu i tv, en sag man kan forholde sig til, og så er der børnene... Nemt og gratis at klappe sig selv på ryggen. Kan hurtigt blive til et spørgsmål om man er et dumt svin eller næstekærlig, men det er sludder.

Fik en ide. Smid de hundredevis af polakker der bor i min region ud og send irakerne hertil 🙂 Det meste arbejde kan de overtage med kort varsel. Polakkerne må vente lidt med BMW´en og irakerne integreres. Arbejdskraftens fri bevægelighed må vige en sjat.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 21:29:32
Svar/Indlæg:
7111/480
33# det var ikke næsten ingen skat det var 0% i skat hvor man selv betalte for alting og vis man ingen job have var det bare surt som sagt var det for af sæte det på spisen for lidt det same gør 31# ved af faje alle over en karm der er spicel ting her der gør den her sag spicel af de har vente så længe og FN ikke anbefaler man sernder dem hjem

34# jeg akomentere ikke for af landet kke er anbefalelsesværdige at bo i jeg siger af FN anbefaler man ikke sender dem til irak og danskerne bliver det samme det er ikke om det kke om lanet anbefalelsesværdige at bo i det er den konkate rejsevealning og FN syien vile jeg ikke selv så gerne tage til det er ikke just det ruligste sted af tage til men der komer udrismenistet ikke og fraråder man taget til jeg kune fine mange landet som de ikke gør det med så det holer ikke helt 🙂

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 21:31:24
Svar/Indlæg:
23132/740
Måske man bare skulle skyde de flygtninge. Det er jo en win-win situation.

Først og fremmest, så slipper vi for at diskutere problemet og politiet får poleret deres triggerhappykløende fingre. Dernæst, så er deres lidelser da overstået. Og bedre endnu, bedemændene har noget at tage sig til, og Folkekirken kan nu gå videre til problemet om de skal begraves på en offentlig kirkegård eller en muslimsk kirkegård.

Alle er happy, og har noget at tage sig til 😎 ❤

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 21:34:56
Svar/Indlæg:
7111/480
36# kune saktens fine på noget mere fånåftigt af bruge en kule på 😕 syns din udtalese liger meget tet op på noget der kune være strafbart kune være man skule sende det print screen vider 😉

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 21:36:10
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #37

Ville du da hellere tage deres plads? Jeg mener, at tage en kugle, for at redde 60 flygtninge, er sgu da noget af det smukkeste jeg har hørt. Du er et ædelt menneske 😳 ❤

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 21:37:39
Svar/Indlæg:
7765/230
de er afviste og skal derfor selvfølgelig ud af landet.så er den jo ikke længere...som det er nu viser de jo tydeligt at de vil skide os en hatfuld og at de ikke behøver at følge de love der gælder her i landet. Og hva faen skulle de gøre det for, hvis de får noget ud af ikke at rette sig efter loven denne gang er det jo et tydeligt signal om at det behøver de heller i fremtiden....Deres talsmand er jo dømt dødenskøbmand, meeen lad os da endelig give ham en chance for at få de sidste handler i hus inden han vi dømmer ham endnu engang...

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
22-05-2009 21:39:26
Svar/Indlæg:
5363/442
#37 Strafbart - på ingen måde.

I dette land har man lov til at mene næsten hvad som helst - det hedder ydringsfrihed..

Men altså, hvis de ikke vil forlade landet frivilligt - så må der jo grovere metoder i brug..

js9600

Overclocker
Tilføjet:
22-05-2009 21:40:25
Svar/Indlæg:
235/0
Måske en værdig sag for Hjemmeværnet? De har kuglerne og viljen til at bruge dem.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 21:41:28
Svar/Indlæg:
7111/480
40# der er faktis granser for ydringsfriheden vis du ikke skule vide det ved ikke om du har hørt man kan blive dømt for trusler og rasicme ellers spør pia K så vidt jeg kan huske er hun ikke bliv dømt enu men hun har været i raten for det et par gange 😉

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 21:42:51
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #42

Hvis der var grænser for "ytringsfrihed" var det jo ikke en "frihed", men "rettighed". Der er stor forskel, selv om ordene ligner hinanden lidt.

Jeg siger skyd de sataner. Bomb hele lortet, så er vi af med problemet 😎

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
22-05-2009 21:43:11
Svar/Indlæg:
5363/442
#42 Og hvad siger det dig så om vores retssystem at hun netop IKKE er blevet dømt? - det må da netop understrege min pointe..

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 21:44:17
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #44

Hold da op. Pia K. er vor alles befrier, helt og muligvis fremtidige Fører ❤

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 21:51:24
Svar/Indlæg:
5891/423
#45 ja jeg elsker hende også ❤ ❤ ❤ bare sådan en rynket dame, mums! 😛

(brækkende smiley)

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 21:52:20
Svar/Indlæg:
5891/423
#41 ahhh viljen, tror du danmarks tøsedrenge nr 1 kunne finde på sådan noget? 😲 🤡

js9600

Overclocker
Tilføjet:
22-05-2009 21:59:32
Svar/Indlæg:
235/0

Bombe en kirke? Hvad med først at lokke dem ud på en pløjemark, bild dem ind de skal på sightseeing fordi for mange timer i en Dansk kirke kan være hårdt for sjælen - derefter indsættes udryddelses styrker fra alle verdenshjørner? Marken kan så efterfølgende blive officiel gratis muslimsk gravplads for dem der måtte have trangen. Bare stil sig ud midt på og skrig "Allahu akbar" så går resten af sig selv.

Det vil vise sig. Opgaven ligger selvfølgelig et stykke fra trafik-kontrol og at spotte fly, men hvis ikke man tror på Hjemmeværnet hvad er der så tilbage?

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 22:02:00
Svar/Indlæg:
5891/423

Vi har brugt milliarder på militæret, og hvad er der sket? ingen ting, vores militær bliver ikke løftet nok i politik, og det er ligesom om poltikerne skider på dem.... 😕

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 22:11:40
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #48

Hva' har kirken nu gjort? 😐 😛

js9600

Overclocker
Tilføjet:
22-05-2009 22:21:57
Svar/Indlæg:
235/0
Lur mig om ikke de hellige forsøger at snige et par danske salmer ind i dagligdagen. Kan få selv den mest hærdede ned med nakken, skade proportionalt med antal vers - lige som med danskere. De kan have godt af en fridag.