Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2009 18:03:15
Svar/Indlæg:
6293/359
Ja rigtige mænd gør det ikk, sagde man engang
men nu er min backup disk stået af. Forinden den havde jeg en disk næsten magen til som også døde pludseligt.. Det drejer som om WD Elements ekstern USB diskene på 500GB
Og det er jo ikke sådan det skal være - at det er backuppen som står af og man skal backuppe igen for at have sin backup. Men stod mit RAID0 af nu med F1-diskene, ja så har jeg mistet alt.
Så jeg søger en hurtig og MEGET god løsning. Helst ikke over 2.000,-
Gerne med noget fedt software som kan lave en smart backup
Jeg har for ca. 15 gb uunværligt grafik-data/arbejde som bare ALDRIG må gå tabt...
Online backup kunne også være en mulighed?
Der er noget med at USB-interfacet er lidt skrøbeligt, hvis man har en disk i en dag over mange timer? synes jeg at jeg har hørt noget om...
Så en eSATA disk kunne jo være fremragende - ikke at den skal være sat til min PC som standard, men før eller siden kommer sådan en disk jo til at være sat til en hel dag/nat på en eller anden måde...
Der er MyBook Home 1TB og Seagate Freeagent 1TB hos prc-data til omkring 1000,- som jeg har kig på. Får 500,- tilbage for den afgåede WD elements, men tror bare jeg bestiller en ny nu. Så det er lige hvad det skal være
NAS kunne da også være sejt, men jeg tror bare slet ikke jeg får brugt/ får brug for alt det som en NAS kan...
Er eSATA løsningen for mig? mit bundkort kan tage det - og man kunne vælge en disk som også har usb, hvis man engang imellem lige skal ha den sat til den bærbare
/hygge og go weekend
Mathis