Zepto: Nedjusterer forventninger men opgraderer service

Litteratur d.  23. maj. 2009, skrevet af Pizzadude
Vist: 767 gange.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
23-05-2009 21:12:11
Svar/Indlæg:
5363/442
Zepto nedjusterer deres forventninger til årets resultat, men forbedrer samtidig deres service.

Læs hele nyheden her: http://hwt.dk/newsdetails.aspx...
nikolajs12

Superbruger
Tilføjet:
23-05-2009 21:14:06
Svar/Indlæg:
94/17
Zepto har været udskældt for dårlig service og lange reperationstider, men dette ser ud til at være fortid for Zeptos kunder

Jeg vil se det, før jeg tror det. Nu er det jo også løgne, og dårlige produkter.

Det hjælper infocare jo ikke på!

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2009 21:14:27
Svar/Indlæg:
5891/423
Flueknepperen siger! der er et "l" for meget i million

4 milllioner begge år. Især er fladskærmene udset til at skulle bidrage til at dette skal kunne opfyldes.

😛 😛

OM TOPIC

Det må man da håbe, inde på trustpilot, har de fået noget af et dårligt omdømme 😕

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
23-05-2009 21:22:31
Svar/Indlæg:
5363/442
#1 Løgne?

Deres nyeste serie af bærbare har da ellers været af fin kvalitet, så jeg ved ikke lige hvad du refererer til?

#2 sshhh 😛

Ja men på sådanne sider giver en lang reperationstid for eksempel også rigtig mange dårlige anmeldelser. For at være helt ærlig har jeg lidt svært ved at tage sådanne sider fuldstændig seriøst... Meget af det er heller ikke tidssvarende, deres gamle modeller havde jo f.eks. varmeproblemer - men det har de nye ikke.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2009 21:23:03
Svar/Indlæg:
5750/124
Håber de får en god service :yes:

nikolajs12

Superbruger
Tilføjet:
23-05-2009 21:47:44
Svar/Indlæg:
94/17
#3 Købte selv en zepto 6224w som, jeg havde et år, det var noget værre lort.

Det år var fuldt med løgne om skiftede komponenter. Deres chat er fandme smart, man for det ene at vide på chatten, og det andet at vide over kundeservice.

En anden ting, er at jeg har ca 10 gange hold en telefon i 1:30 time for at snakke med dem.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
23-05-2009 21:51:50
Svar/Indlæg:
5363/442
#5 Hvordan kan du udtale dig om deres nuværende produkter på den baggrund?

Og de vidste jo tydeligvis at den var gal med deres kundeservice - hvilket de nu prøver at gøre noget ved. Så forstår ikke helt din negativitet..

Lord_Shiva

Superbruger
Tilføjet:
23-05-2009 22:59:28
Svar/Indlæg:
63/9
Jeg vil nu også have lov til at sige, at bare det at Zepto rent faktisk erkender åbent, at de har haft et problem, så er de allerede kommet et godt stykke. Jeg synes nu normalt, at det er generelt at firmaer forsøger at bagetalisere deres problemer osv. Nu er der rent faktisk nogen som åbent og offentligt siger "vi har (haft) et problem" og vi vil gøre noget aktivt ved det og investerer et større beløb i at få afhjulpet problemet.
Se det synes jeg sq er flot :yes:

mp_3

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2009 01:00:12
Svar/Indlæg:
3588/418
Jeg har ingen nævneværdige problemer haft med min Zepto 6625WD.

Den har været til reperation 2 gange, og anden gang fik jeg den tilbage samme dag jeg havde indleveret den. 🙂

Så alt i alt er jeg godt tilfreds.

nikolajs12

Superbruger
Tilføjet:
24-05-2009 12:01:09
Svar/Indlæg:
94/17
#6 Nu følger jeg meget med i hardware forums, og kan se at deres nyere produkter, har mange af de samme problemer som de lidt ældre.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
24-05-2009 12:38:38
Svar/Indlæg:
5363/442
#9 Og hvilke problemer er det så?

nikolajs12

Superbruger
Tilføjet:
24-05-2009 12:39:05
Svar/Indlæg:
94/17
#10 Varme.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
24-05-2009 13:02:51
Svar/Indlæg:
5363/442
#11 Det må du gerne lige underbygge med nogle links..

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2009 13:22:57
Svar/Indlæg:
5750/124
#12 Det er rigtigt nok de har det med at blive lidt varme, men ikke så mange igen hvor de laver BSOD eller genstarter 😉 Men stortset alle Highend klaptops er meget varme når de arbejder 😉

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
24-05-2009 13:28:05
Svar/Indlæg:
5363/442
#13 De gamle 6214 og 6224 havde seriøse varmeproblemer, hvor der var en stor del af dem der gik ned på grund af det. Men synes ikke jeg har hørt at det samme skulle være tilfældet med de nye modeller - er derfor jeg undrer mig over hans udtalelser..

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2009 14:51:00
Svar/Indlæg:
5750/124
#14 ja, nu er min udtalelse også om de nye, med at de er varme ja, men meget få hvor det er et problem udover stegte lår 😛

camperman

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2009 19:51:59
Svar/Indlæg:
437/24
#15 Når der lugter af bacon er maden klar 😛

Ej de fleste bærbare der f.eks trækker luft ind i bunden bliver da lune hvis man sidder med den. Har selv et par gange prøvet med en Asus M model fra Nordjylland til Kbh = Varme knopper på lårne.

At de vælger Infocare for at rette op på problemerne ser jeg dog ikke som nogen løsning da f.eks. Deres rep. på HP produkter ofte(ikke altid) kan tage helt op til 2md. Hvilket er lig med meget utålmodige kunder i den anden ende.

Er ihvertfald glad for de ikke håndtere LG længere, var dog heller ikke meget bedre da de skulle til LG's service center i sverige her var det dog ikke pga. det tog langtid aldrig mere end max 8 dage. dog var de aldrig til at få fat i hvis man ønskede at vide hvad de havde lavet ved en indsendt bærbar.

Man kan da håbe at Infocare har oppet sig siden.

W.e.S.t

Superbruger
Tilføjet:
24-05-2009 19:59:43
Svar/Indlæg:
312/44
Zepto er noget lort. Det er desværre det eneste jeg har at sige om dette mærke. Havde selv en 6214W, som døde efter 2 år - den havde kostet mig over 10.000 kr. som ny. ALLE dem jeg kender, som kører Zepto har haft problemer med dem, undtagen en enkelt. En af dem har en 6224W, som også brændte af, blot efter 1 år, efter at han udover det havde haft den sendt ind før pga. død skærm. Så var der en anden af mine venner, der har en af de nyere som også brændte af, først var det strømforsyningen, som havde en løs forbindelse og senere, efter dette problem, var det selve computeren. Den 3. havde en 6214W, som havde varmeproblemer (hvilket jeg også selv havde). Den 4. og sidste, som også havde en af de nyere med 8600GT, måtte også sende hans tilbage efter nogle måneder pga. stabilitetsfejl.

Så ingen skal komme og fortælle mig at Zepto er godt og så er jeg egentlig lidt ligeglad med hvordan kvaliteten bliver i fremtiden. Jeg har i hvert fald mistet respekten for dette firma fuldstændigt.. Men udfra mine erfaringer er der da ikke noget at sige til at servicen har været så dårligt, når kvaliteten på deres produkter er som den nu engang er. Det betyder jo et utroligt stort pres på deres service/RMA afdelen at en meget stor del af de produkter der kommer ud også kommer ind igen pga. fejl og mangler.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
24-05-2009 21:19:54
Svar/Indlæg:
5363/442
#17 Der er ingen af de nyeste modeller fra Zepto der har været udstyret med et 8600Gt, så det må være fra den forrige serie de bærbare du omtaler kommer fra, og som sagt var der en del problemer med dem ja..

Det virker dog yderst useriøst at afskrive et firma pga. fortidens problemer... For hvis de har fået rettet op på tingene og forbedret produkterne, er fortiden vel uden den store betydning...

oecon

Overclocker
Tilføjet:
25-05-2009 09:01:48
Svar/Indlæg:
38/3
#18 nej, tværtimod er det dybt useriøst - specielt fra et medie som burde sætte uafhængighed højt - at tale et firma op, blot fordi der udsendes en pressemeddelelse.

Historien har det med at gentage sig - så lad os nu se om zeptos bærbare bliver bedre... Bliver de ikke det, så er det jo i øvrigt totalt ligegyldigt om deres service bliver det: rygtet er spredt og ingen ved deres fulde fem køber en bærbar, der går i stykker så snart garantien udløber (og service stopper).

Det I - som uafhængigt medie - burde interessere jer for, er deres årsforventninger. De forventer et underskud på 11 mio. kr., og deres egenkapital er 13 mio. kr. efter sidste års resultat på -15 mio. kr.

Tænk lige en ekstra gang over det. Tror I der er flere eller færre, der køber et zepto produkt i år end sidste år? Finanskrisen, zeptos vedvarende dårlige produkter (den slags rygtes jo) og ikke mindst den stigende sandsynlighed for en konkurs (og dermed tab af garanti)...

Regn lige på ovenstående tal - hvad sker der hvis zepto får samme resultat som sidste år? Eller bare lidt dårligere end deres egne forventninger.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2009 09:26:20
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg har lige pt kun haft gode erfaringer med zepto og deres laptops jeg har haft 3 forskellige modeller og ingen problemer so far. Jeg vil dog sige at hvis man køber sin zepto gennem computercity har de en aftale med zepto der kræver at maskinen er lavet eller ombyttet indenfor 14 dage og den er de gode til at overholde men det burde jo også være gældende for deres egne kunder.

W.e.S.t

Superbruger
Tilføjet:
25-05-2009 10:25:15
Svar/Indlæg:
312/44

Jeg har på intet tidspunkt skrevet at deres modeller med 8600GT var deres nyeste, men hvis du kendte lidt mere til deres modeller, ville du vide at 6214W, som blev nævnt 2 gange, var med et 7600GT, hvilket understøtter min pointe: der har været problemer i flere generationer af zeptos bærbare. Og bare dette faktum, gør at jeg ikke går tilbage til dette mærke. De vidste siden 6214w at de havde et problem, men får først øjnene op for det så snart det begynder at gå dårligt.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
25-05-2009 10:47:20
Svar/Indlæg:
5363/442
#19 Jeg "taler ikke nogen op", jeg forholder mig blot til hvordan tingenes situation er.

Jeg synes nu nok vi allerede har set en forbedring i kvaliteten i forhold til deres ældre serier, men kan selvfølgelig altid gøres bedre endnu - og det kan jo være de nye maskiner bliver endnu bedre. Men det vil tiden jo vise.

Jeg ved ikke helt hvad du mener, synes ikke der er så meget mere at sige om Zeptos årsforventinger...

Finanskrisen medfører givetvis en nedgang i omsætningen, hvilket Zepto også selv har meldt ud at de forventer. En konkurs mener jeg dog bestemt ikke er lige oppe over, det er vist kun dig der har den opfattelse.

Zepto er ganske vidst presset på likviditeten, men med en forestående aktieudvidelse der står til at indbringe ca. 15 millioner og med milliardæren Karsten Ree der er klar til også at skyde et millionbeløb i Zepto, så er der også plads til et værre resultat...

#21 Du taler om modellerne 6224 og 6214 samt "en af de nyere med 8600GT". Jeg ved udemærket godt at 6214 var udstyret med t 7600GT. Ud fra dit indlæg kan jeg dog kun konkludere at de maskiner du omtaler ikke har været fra den nyeste serie, og du derfor ikke kan udtale dig om hvordan deres nuværende produkter er...

At du vil dømme dem på fortidens fejl skal da være op til dig, men personligt vil jeg da hellere dømme dem på nutidens forhold frem for fortidens...

W.e.S.t

Superbruger
Tilføjet:
25-05-2009 11:05:34
Svar/Indlæg:
312/44

Jeg har aldrig sagt at det var den nyeste model! Jeg har sagt at det var en af de NYERE..

Men ja.. Du skal da være velkommen til at købe efter hvad Zepto prøver at bilde dig ind. Hvis jeg skal købe Zepto igen, som jeg selvfølgelig ikke afviser, skal de virkelig oppe sig, men indtil da, vil jeg ikke støtte Zepto, bare fordi de selv siger at de har forbedret sig.. Der skal virkelig bevis på bordet, for indtil nu har jeg kun oplevet dem som ligeglade med de produkter de sendte på markedet, som ikke engang under selve produktionsperioden blev rettet for fejl, for det kunne vel ikke betale sig for deres økonomi.

oecon

Overclocker
Tilføjet:
25-05-2009 13:04:50
Svar/Indlæg:
38/3
#22 jaja det er jo lidt ligesom at pisse i bukserne, når man fryser... Hvis de ekstra millioner kommer, så redder det jo kun zepto 1 år mere.

...og zepto har helt urealistiske forventninger til 2010:

For 2010 forventer Zepto en stigning i det samlede salg på ca. 24 pct. i forhold til 2009, hvilket svarer til en omsætning på 126,9 mio. kr. og et resultat før renter (EBIT) på 3,5 mio. kr., mod et forventet EBIT-underskud i år på 11 mio. kr.

http://borsen.dk/it/nyhed/1578...

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
25-05-2009 13:37:30
Svar/Indlæg:
5363/442
#23 Og jeg konstaterer jo blot at de ikke er fra den nyeste serie, og du dermed ikke kan udtale dig om kvaliteten af deres nyeste bærbare.. Jeg baserer bestemt ikke mine køb på hvad producenterne siger, men på egne og andres erfaringer. Og jeg har så erfaret at de nye modeller er bedre end de gamle.

#24 Jeg tror vist ikke du har den rette bagrund til at kunne vurdere om deres forventninger er urealistiske eller ej.

De har været igennem en masse problemer det seneste års tid, hvilket jo er gunden til den pressede likviditet. Og alt andet lige ser det ud til at de problemer er ved at være ovre idet det lysner på aktiemarkedet, de lancerer deres nye modeller og har skåret i omkostningerne...

Du tror da vel heller ikke seriøst at en mand som Karsten Ree ikke vil stille krav til Zepto hvis han skal poste penge i det. Tror nu nok han har lidt mere styr på hvad han foretager sig, end du har tjek på Zeptos økonomi...

oecon

Overclocker
Tilføjet:
25-05-2009 16:23:28
Svar/Indlæg:
38/3
#25 tjae al din snik snak om aktiemarked, nye modeller og reduktioner i omkostninger, det ændrer jo ikke på at de - med zeptos egne ord - skal have en omsætning, der er 25 % større i 2010 for at det til at løber rundt.

Om Ree skulle have bedre eller dårligere chancer for at vurdere dette, det må tiden jo vise - min pointe er blot at man som forbruger skal tænke sig rigtig godt om før man køber en computer, der risikere at miste garantien ved en snarlig konkurs.

Jeg tror i øvrigt, at jeg har bedre evner udi vurdering af zepto's økonomi end du har i vurdering af rigmænds evner til det selv samme. Der findes i øvrigt utallige eksempler på rigmænd der har tjent enorme summer på et marked og tabt dem på andre (som de ikke har forstand på - aka hobby projekter).

Jeg håber for din skyld du ligger lidt mere grundige overvejelser bag egne investeringer end 'de andre kan jo ikke tage fejl' - det gør jeg i hvert fald, og jeg er ikke imponeret over et selskab, som kører med et så stort underskud, at det går konkurs lige så snart kapital-indskudne stopper (og det gør de helt sikkert før eller siden - også selvom Ree har rigtig mange penge).

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
25-05-2009 18:24:05
Svar/Indlæg:
5363/442
#26 Zepto har siden starten i 2002 kun kørt med overskud, og det er kun den seneste tid dette er vendt til et underskud. Og at dette kommer i en krisetid bør ikke undre nogen. Det må da være en indikator der viser at de ved nogenlunde hvad de foretager sig.

Desuden er det jo ikke Karsten Ree der styrer Zepto, men det netop den økonomiske sikkerhed de behøver at have en milliardær i ryggen - hvilket igen gør snakken om "snarlig konkurs" rimelig overflødig.

Zepto siger jo netop ikke at deres omsætning skal stige 25% for at det løber rundt, men at de forventer dette hvilket så skulle medføre et overskud på 4 millioner. Jeg siger ikke at dette kommer til at ske, men mon ikke de selv er bedre i stand til at vurdere dette end du er..

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
26-05-2009 10:36:29
Svar/Indlæg:
5363/442
#oecon

Hvis du fortsat insisterer på at diskutere om Zepto går konkurs eller ikke, så kan du gøre det i din egen tråd, hvor du netop behandler selv samme spørgsmål:

http://hwt.dk/forumthread.aspx...