En ven skal til at have en ny pc til omkring 5-6000. hvordan vil i bygge den? den skal bruges til nettet + spil. der skal også købes skærm for de penge
1680:1050 regner jeg med. spil ved jeg så ikke, nu hvor at det er min ven. og ved ikke lige hvad han har af ideer endnu, til hvad han skal spille. men det bliver nok nogle af de nye spil.
Phenom2 720be og bundkort. 500gb HD , Ati 4770, evt 2 stk, 4gb ram, billigt coolermaster kabinet og en 400-500watts kvali psu. 22" skærm efter eget ønske. Det skulle der sagtens blive råd til.!!
Grunden til at vælge Nvidia chipset og Nvidia GFX kort er for at udnytte muligheden for at køre Hybrid Power setup, som gør at man spare strøm i 2d mode. GFX kortet slukker nemlig helt under 2d og onboard GPU tager over derfra. Ellers kan man altid hoppe over på et ATI GFX hvis man er ligeglad med strømforbrugt eller evt vælge et helt andet bunkort med AMD chipset og for ca 450 kr ekstra kan han få en Phenom II 955 i maskinen. Så er det bare et spørgsmål om du kan spare på et andet område.
#8 En AM3 CPU er bagud kompatibel med AM2+ platform. Så du kunne evt spare på bunkort og Ram ved at gå DDR2 vejen med et AM2+ bunkort, men det er vel nok smag og behag. Tror ikke en gang at DDR3 ydre mere på Phenom II i forhold til DDR2 PC8500 gør. Da det vist først er fra 1666 MHz at DDR3 begynder er flyve fra DDR2 ramene af hvad jeg husker jeg læste et eller andet sted.
Men ellers et fint system du har sat sammen i forhold til prisen. Men ved at spare på bunkort og ram kunne du måske få en Phenom II x4 smækket i til samme pris.
kan ikk betale sig at spare for at få ddr2, da ddr3 ikke er meget dyre, det er mere fremtids sikker. nyeste AMD 790FX chipset. rigtig gode OC muligheder. CPU er den bedste til prisen,, hvis du vil have 4kerner så gå efter 945/955 modellerne. kabinet fik rigtig gode anmeldelser sidste år, også her på siden.
havde ikk lige set det skulle være med skærm, sorry