Hey har købt ny computer (med ATI HD 4890 1Gb DDR5) og kom til at sidde og tænke, ville det være muligt at køre crossfire med mit "gamle" Sapphire HD 4850 512Mb DDR3?
Det er jo lige det som jeg skriver og de også sikkert ved bruger HD4890 jo en anden chip.
Det er jo ikke sikkert de har lavet det sådan at det kan blandes med de andre kort fra HD4800 serien hvem ved det finder vi jo kun ud af hvis #0 sætter kortet i og prøver 😀
Er ret sikker på at jeg har læst om en som har fået det til at fungere. MEN som med et 4850 og 4870 så vil det komme til at yde som det svageste af de to kort. Det vil sige at du vil få hvad der svare til to 4850 i CF. Det vil derfor have været spild af penge med et 4890 fremfor det noget billigere 4850.
NB: Det er nemere at hjælpe hvis du har en opdateret profil så man kan se præcis hvilke komponenter du har.
With the introduction of the HD4K series of cards the combination options for CrossFire have increased and you should be able to CrossFire your two cards. You will require an internal CrossFire bridge connection between the two cards. An adequate power supply and CrossFire capable motherboard chipset will also be required. The link below is to the latest CrossFire Combinations Options chart and it should be helpful. HD4890's have not yet been added but should fall within the same block as the other HD4K cards in the upper left corner.
When you do CrossFire the two the cards will operate at the lower memory and clock speeds so you may not notice much of an increase with the difference in the memory of the two cards you have.
#15 Det er rigtigt... det svare til at køre med 2 HD4850 512MB
#14 det virkede jo sådan set logisk nok... Den ellers mest åbenlyse forklaring udover normal CF ville være hybrid, og det får man vist nul og en narefis ud af 😐
Mit gæt er at det setup er ret meningsløst. Et 4890 yder ca. 50% mere end et 4850, så hvis dit setup ville yde som 2 4850, kan du jo selv regne ud hvor lidt det vil give, sammenlignet med et 4890 alene.