det er da ingen undskyldning at blæseren larmer.... du udskifter den da bare til noget større, der bevæger dig lidt langsommmere rundt....
men hvorfor vil du have cdrom internt? personligt ville jeg bare bruge et eksternt, så bliver pc'en så meget mindre, og er jo ikke så tit man bruger et dvd drev (er det ikke for mig ihvertfald....)
overvej evt at lege med at sænke vcore'en og frekvensen, burde kunne opnå noget den vej rundt. muligvis ikke den sotre gevinst hvis man finder noget med en mobile cpu.
også evt WD green hardiske, godtnok kun 5200 omdrejninger, men bruger jo også mindre strøm.. eller... en SSD hvis det skal være helt rigtigt....
hvad med at rive bundkortet ud af en bærbar? burde nemt kunne finde en ældre centrino med et defekt batterie man kan rippe.
men hvor store krav har du til den? jeg har f.eks et board med en 600Mhz mobile cpu, 1GB ram, som bruger en 10-15W mener jeg det.... vil sagtens kunne bruges til kontor arbejde, men der må ikke være for mange vinduer åbne af gangen....
EDIT: lige en lille note, har en gammel maxtor 80GB disk liggende, og den bruger 15W, så hardisken er en rimelig stor strømsluger....