Jeg er på udkig efter en hdd til lager, den ryger i en gang raid (mirror eller 5) og fokus ligger på lav pris (min 250 gb) men med god kvalitet så der ikke er stor chance for at den går i stykker når den kører 24/7.
Seagate 7200.11 kører upåklageligt hér og har gjort det stort set 24/7 siden jeg købte den. Jeg valgte 320 GB'eren, da den er ret hurtig og til prisen er/var det et kup 🙂
Enig med #1, Seagate ved hvad de laver. Alle andre diske som har jeg haft kun dårlige oplevelse med. 11 model er nok det bedste valg, men du kan også være uheldig.
#2 de ved ikke altid hvad de laver, for ellers havde vi ikke set den lidt vilde firmware fejl som ødelagde oplevelsen for mange 🙂 ... det skal dog siges, at de normalt laver stabile diske og de nye er helt fine.
Seagate er normalt fine, men WD har generelt lavere fejlrates. Til 24/7 brug ville jeg dog personligt ofre en .ES2 (Seagate) eller .RE2 / .RE3 for at få en disk i serverkvalitet. Med spejlet raid kan jeg dog godt forsvare en mainstream disk.