Jeg er af modsat holdning, jeg synes at der er for mange tjenester hvis grundlæggende principper er den samme, men grundet forskellige corporationer er endt som adskilte produkter.
Palm, og tildels andre mobilkommunikations firmaer, har formået at fremstille software som kan fungere med forskellige IM, mail etc. tjenester, men under samme UI. Hvilket har gjort at flere og flere helt undladder at benytte tjenesterne seperat. Lidt ala Outlook, eller anden mail program, hvor man kan samle sine mail konti og eller RSS og diverse andre tjenester - og derved slippe for at skulle besøge 5, 10 forskellige sider bare for at tjekke mail.
Jeg tror at det tager tid at vænne sig til Wave, men derefter vil man nok komme til at tænke "hvorfor var det her ikke opfundet tidligere". Eneste problem som kunne opstå, vvar hvis forskellige firmaer udviklede deres egen version af det - hvilket Google jo har undgår ved at gør hele koden Open Source.
Hvis de så kan få det offline, som ved deres Gmail klient, så ser jeg faktisk ingen grunde til hvorfor jeg ikke bare kan skrotte min Gmail og hoppe på "bølgen" (sorry for lame-ass joke).
For at vende tilbage til det med offline meddelelser, så mener jeg at der var ved version 6 eller 6.5 at M$ indførte offline beskeder i MSN. Derefterer det kun blevet bedrere.....