Nyt TV - Har brug for hjælp!

Diverse d.  30. maj. 2009, skrevet af Satai
Vist: 739 gange.

Satai

Overclocker
Tilføjet:
30-05-2009 17:23:13
Svar/Indlæg:
700/28
Hej,

Jeg skal have et nyt tv, det skal helst kunne/være:

40"/42"

Full HD

Flot Billede

HDMI eller lign. til at forbinde til Pc'en.

Men jeg har lidt svært med og finde det rigtige tv for markedet er jo så stort.
Så ville godt have noget hjælp. Pris helst under 6 000 men meget gerne billigere. På forhånd tak

//Satai
Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
30-05-2009 17:36:40
Svar/Indlæg:
5363/442
Hvorfor vil du have Full HD?

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2009 17:40:06
Svar/Indlæg:
7111/480
1# kune forstile mig dt er fordi han vil forbine til pc så er fuld HD jo fedt vis man vil spile på den men tro bare ikke man kan opfyle alle ting alser flot bilede og full HD det vile jeg syns var svært
0# der er en anden trod om ca det samme den kune du læse evt men hvorfor enlig spøre om det på et HW forum og ikke på et forum der har med tv og deslige af gøre som feksmpel recorder eller flatpanels der vil jeg vove du får beder svar iverfal er chansen støre for der er flere der ved lige noget om det du søger

xystos

Superbruger
Tilføjet:
30-05-2009 17:46:45
Svar/Indlæg:
293/5
Jeg sidder lige nu med et Samsung LE40A656 som kan fås på edbpriser til 6400 kr (http://www.hifipriser.dk/Produ... )
Billedet er rigtig godt til film/tv men måske ikke det bedste til pc, der er mange der er glade for det til pc også, men jeg har på mit lidt problemer med skygger i det røde ellers er jeg meget tilfreds, men billedet bliver altså stadig behandlet på en eller anden måde og det er = nono når du skal bruge det til pc(har sluttet det til HDMI2 og kaldt indgangen PC, til dem der ville foreslå det :D). Problemet med at bruge Fjernsyn til pc er som sagt at de fleste tv behandler signalet inden du ser det, og det skal du undgå, der er sikkert en del tv på markedet, men den bedste måde at undgå dem på er nok at bruge noget tid på forskellige fora såsom http://www.avforums.com og de link saiot har skrevet oven over
Derinde fandt jeg f.eks ud af at de havde lavet en pc mode til mit fjernsyn, hvilket var en af grundende til at jeg købte lige netop den model. Når du så har pejlet dig ind på et fjernsyn så find ud af hvem der har det til udstilling for derefter at tage en bærbar med hdmi udgang med ned i udstillingsbutikken, og høre om du må checke lidt fjernsyn med den(husk at skifte opløsning til 1920x1080@60Hz), vender du ordene rigtig får man som regel lov. ellers kan jeg kun sige at jeg nyder at sidde ved en 40" skærm, det gør bare oplevelsen mere nær at skærmen fylder så meget af en synsfelt(sidder 50-60cm fra skærmen).

ps. har du ikke selv en bærbar med hdmi kan du jo spørge dine venner... Jeg kan kun fraråde dig at købe et tv du ikke har testet først da fjernsyn jo klart nok ikke primært er til pcbrug, og det derfor sjældent er designet med dette i tanke.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af xystos d. 30-05-2009 17:49:32.

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
30-05-2009 17:49:56
Svar/Indlæg:
1235/80
Se evt. her: http://hwt.dk/forumthread.aspx...

Ellers, hvis du kan, så vent til efteråret - der skulle der efter sigende komme nyere, og forhåbentligt, bedrere TV-apparater.

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2009 00:26:36
Svar/Indlæg:
4310/364
Panasonic PX80. Bedre 42" er aldrig lavet til så billig en krone.