mod en kvindelig reagent eller for? hvad siger i? er det go reklame, hvis det er en kvinde, eller hvis det var en mand?, min personlige mening er lidt splittet, jeg har ik noget imod hvis vi fik en kvindelig dronning som var overhovedet i vores kongehus, men tilgengæld så er jeg lidt bobob, fordi at vi skal ud i mange celler i verdenen, og reklammere for danmark, så vi kan få turister, og tjene på det, det er der jeg tvivler lidt, da man ved at rundt omkring i verdenen, så anses manden højere end kvinden, selvom det ikke bevidst er vist...
Men altså jeg kan ik stemme, så jeg vil hellere se resultatet... Jeg håber dog det ender godt.
---------------------
Det til EU:
Burde danmark være meed i EU? tjaaa.. det ved jeg ikke helt, men har fundet ud af nogle ulemper og fordele, eller rettere min ven fortalte lidt om det, og så tænkte jeg lidt selv:
Ulemper ved EU:
-De blander sig i vores lovgivning
-Landmænd bliver fattigere.
Fordele:
-Det overskud det måtte give i DK, som følge af øget eksport pga. støtten, jf. Rom-traktatens (1958) fælles landbrugspolitik. Dog går det imod min umiddelbare pointerede ulempe.
-"De fire friheder" jf. Rom-traktaten 1958
-Unionsborgerskab jf. Maastrichttraktaten 1993
-Mulighed for militærfredsbevarende opgaver jf. Amsterdamtraktaten 1999
-overordnet miljøplan, der dog i mod min pointerede ulempe omkring indblaning i vores lovgivning, kan sikre naturen, imod landets kommercielle egen-interesse. - (jf. amsterdamtrakten?)