3 x BSOD efter restart af computer

Diverse d.  31. maj. 2009, skrevet af Xtream_metro
Vist: 297 gange.

Xtream_metro

Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2009 06:45:34
Svar/Indlæg:
252/18
jeg har haft nogle problemer med mit system. der gentagende gange har lavet BSOD 2-3 gange under boot til vista.

Fejl 0x000007E o.s.v alle 3 BSOD var forskellige fejlkode dog alle sammen i forbindelse med memory (når man slå det op på google)

Godtså jeg tjekkede QVL list for mit bundkort. Asus p5n32-e SLI
og opdaget at de kingston ram jeg hade montere kun var understøttet i 2 sokler i stedet for 4... okay jeg tog herefter 2 stænger ud.

.det hjælp ikke.

jeg kiggede i QVL listen og bestildte nogle andre ram hjem som var understøttet 100% i fire sokler. 4 GB ram.

reinstall af windows. det så ud til at virke ....

jeg genstartede i forbindelse med en driver .

BUM BSOD !!!!!!! argh.

hmm... nu var jeg efter hånden blank.

prøvede et par gang for at sikrere mig at det ikke bare var noget pjat med det blev ved i samme stil som før.

Nå jeg fik en anden DVD-Brænder (S-ata) istedet for min gamle IDE

jeg skiftetde den ud da den var hurtigere.

VUPTI så var der ikke længere BSOD (med memory code) altså heller ikke andre bsod :D

Det har så hele tiden skyldes Det forbanede DVD-Brænder drev. da jeg skiftede tilbage til min "ikke understøttet kingston ram" kørte det også perfekt. på det tidspunkt var det lige før jeg ville indlægge mig selv pga. gakgak syndromet. 🤡

Har nogle af jer oplevet dette før (eller noget lingene)
krikke

Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2009 07:41:50
Svar/Indlæg:
2335/16

Ja jeg har hørt om før,det er ikke første gang jeg høre/læser om det,men med de fejl koder du fik ville jeg også have troet det var ram den var gal med. 😉

Nå men nu ved du hvordan du skal fejlsøge næste gang ved at pille alt unødig fra og så tage den derfra. 😛 🙂

js9600

Overclocker
Tilføjet:
31-05-2009 08:09:45
Svar/Indlæg:
235/0
Ja de fejlkoder er lidt et gæt - siger MS ikke også noget med hardware, bios i fejlmeddelelsen? Kan være hvad som helst. Ofte ram som du også mistænkte. Du skulle have testet med Memtest86 eller den indbyggede i Vista. Havde nok ikke gættet på dvd-drev alligevel, men så ville ram da være frikendt, stort set. At slå ting og sager fra i bios, rykke kabler ud kan være eneste vej.

Måske det gamle drev er ok, modsat kablet - eller ide-controlleren? Du kunne teste 😛

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af js9600 d. 31-05-2009 08:10:13.

Xtream_metro

Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2009 10:49:26
Svar/Indlæg:
252/18
tja tror også jeg lige tester drevet en gang mere da det er et lækkert Plextor drev. som kan brænder playstations spil mm.