Jeg tror bare at til den tid er netbook yt.....bare kig på computer kulturen idag,vi går hen mod små strømbesparende computere som yder det de skal og ikke en dyt mere....
Jeg håber, og tror, at når x86 er ved at være for gammelt eller for begrænsende, at vi har mobil lign. lommecomputere som kan klare alt det man skal via. noget fjern-forbindelses halløj. Lidt Google's vision med at flytte alt til "cloud"......
Dette forudsætter nogle betingelser som skal være opfyldt, men mon ikke man til den tid har fundet på smarte løsninger som vi ikke kunne drømme om...... 🙂
Der er masser af muligheder som du selv siger, men lad os nu se. Personligt tror jeg ikke at der bliver noget CPU uden x86 i de kommende år, som kan konkurrere på mainstream markedet......
Netop software er et ømt punkt hos de fleste. Lad os håbe at man så småt begynder at udvikle et nyt instruktionssæt. Man kunne tage udgangspunkt i et af dem du nævnte, og så bygge derfra.
Jeg kan ikke huske det helt rigtigt, men jeg mener at IA-64 er en viderebyggelse af x86-64. Så Itanium er vist ude.....
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Moze15 d. 01-06-2009 21:53:08.