Nyt tastetur

Diverse d.  01. juni. 2009, skrevet af martinbg
Vist: 587 gange.

martinbg

Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2009 18:55:44
Svar/Indlæg:
2076/119
hejsa hwt:)

jeg skal til og have nyt tastetur, men hvilket skal jeg have?

jeg har kigget meget på Roccats tastetur, men den bliver de ved med at rykke, så den gider jeg ikke vente på mere

jeg ved ikke om man kan sige det på den måde

men den skal have en god reaktion når man trykker

hvad har i af forslag? jeg gider ikke razer tastetur :)
Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2009 19:02:01
Svar/Indlæg:
3332/33
Og hvorfor er det lige Razer er udelukket ?

Jeg har selv lige kigget på tastatur i dag til min lillebror, jeg sad og kiggede på følgende:

Logitech Illuminated
Razer Tarantula
Razer Lycosa

Og jeg undlod at kigge på Logitech G15v2, da jeg selv har det.

Så har du nogle bud, og med mindre du har en guddommelig og langt ude grund til det ikke skal være Razer, så rend og hop 😉 .

Edit:
Og det skal så siges at mit valg faldt på Lycosa, da jeg synes designet er stilet og man stadig har følelsen af at du sidder med et tastatur der er lavet til gaming.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Tenkin d. 01-06-2009 19:15:16.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2009 19:08:19
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Nu er jeg ikke den store CS-lamer-gamer. Men det med "respons" kan jeg måske snakke med om.

Efter jeg havde Logitech diNovo i sin tid, ledte jeg længe efter et tilsvarende godt tastatur (det org. gik jo ud af produktion :'-(). Mange foreslog Logitechs eget UltraX, flade tastatur, men jeg var langt fra imponeret.

Til dato, er der kun to tastaturer som jeg ville kalde for "møghamrende lækre", og så er der ikke engang lys i:

1: Logitech diNovo
2: Apple Alu

Intet over, intet under og absolut intet ved siden af.

Men igen, det kommer jo også an på hvad du forventer af et tastatur 🙂

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2009 19:12:40
Svar/Indlæg:
8762/174
Logitech Illuminated er nok en af de mest anbefalede tastature pt og det er der en grund til det er nemlig et kanont tastatur 🙂

jeg er selv meget glad for mit Microsoft Reclusa tastatur. Det er behageligt at sidde ved i lang tid på grund af den håndleds støtte den har med pude også er det jo et tastatur henvendt mod gameren.

Microsoft yder design og Razor indmad så går det ikke helt galt

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
01-06-2009 19:13:08
Svar/Indlæg:
1235/80

Jeg er enig med både #1 og #2, og kan varmt anbefale Razer Tarantula.

Ellers synes jeg at de noname tastatur man kan få rundt omkring har god respons, har længe spillet med et BlueTinum alu tastatur, og den har ikke svigtet mig endnu - den kan også godt klare lidt af hvert til LAN, der er blevet spildt cola og diverse andre væsker samt spise på den uden at den har brokket sig.......

Jeg har aldrig haft et tastatur der har været bedre end de gamle IBM Model M - de er simpelt hen uovertrufne, og man kan ikke finde noget der kan holde ligså godt..... Hvis nu man gad opdatere dem, modaniserer dem og så sælge dem igen så er jeg ikke i tvivl om at de vil blive revet væk. Somsagt, hvis du kan finde et IBM tastatur som kan opfylde dine behov så gå efter det, da jeg kan garantere dig at du ikke kigger tilbage.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Moze15 d. 01-06-2009 19:21:32.

penol

Superbruger
Tilføjet:
01-06-2009 19:15:43
Svar/Indlæg:
570/21
Jeg kan rigtig varmt anbefale Logitechs illuminated..Det er meget behageligt at bruge og så kan man slet ikke undvære lyset, når man først har vænnet sig til det.

martinbg

Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2009 19:19:13
Svar/Indlæg:
2076/119
hold da op i svare hurtigt :D

jeg har kigget på dem som i har skrevet,

razer Lycosa kan jeg ikke lide at skrive på har haft den, men den blev solgt inden for 2 uger

jeg har selv kigget meget på G15 men syntes bare alle den den

Kaffe

Superbruger
Tilføjet:
01-06-2009 19:19:27
Svar/Indlæg:
422/10
jeg anskaffede mig selv en logitech illuminated. og damn! vil ikke af med den igen.

den er bare dejlig at skrive på. men tog mig en del tid, at vænne mig til den, hvad gaming ang.

martinbg

Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2009 19:20:55
Svar/Indlæg:
2076/119

jeg skulle også til at sige, er den god at game på?

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2009 19:21:20
Svar/Indlæg:
3332/33
#6 Og hvorfor tror du så mange har det ? 🤡

Det er jo et godt tastatur.

Men nu foreslår mange Illuminated, jeg vil bare lige tilføje at jeg ikke selv kunne lokalisere nogle medieknapper, udover volumen, kan det passe ?

Kaffe

Superbruger
Tilføjet:
01-06-2009 19:26:48
Svar/Indlæg:
422/10
media knapperne er sammen lagt med F1 osv knapperne og en FN knap for at bruge dem. eller kan du selv stille om på dem via driveren.

nu gamer jeg ikke meget mere, men jo jeg nyder at bruge tastaturet. tbh tror faktisk aldrig jeg har været så glad for et stave-bræt som jeg er for dette 🙂

men har du brug for de mange extra macro taster som G15 tilbyder. så det nok ikke denne du skal gå efter

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2009 19:26:50
Svar/Indlæg:
8762/174
jeg var personligt ikke glad for mit G15 V2 det var kort sagt elendigt selv mit cycon std PS2 tastatur var imo bedre at skrive på og det koster 20 kr 🤡

Og det første der med garanti går i stykker på et G15 er de støtte nogen til at holde tastaturet op i en vinkel de er lavet af en tørret kinesisk hundelort og selv om man så bare læner sig ind over tastaturet og presser lidt på så brækker de.

jeg har gennemtævet mit microsoft tastatur i vrede rigtig mange gange og udover lidt støv så kan man ikke se det har været brugt 🙂

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
01-06-2009 21:14:17
Svar/Indlæg:
1235/80

Sådan er det også med IBM tastature...... Har også en Compaq PS/2 fra gammeltid, og som du siger så har den ikke haft det let - tæsk osv. fra mig, kan huske at min gamle CRT skærm engang faldt over den, men den virker stadig....

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2009 21:16:04
Svar/Indlæg:
8762/174

ja og især IBM's tastatur de kan bare ikke dø lige meget hvad men prøver.

Tror jeg tømte nok en liter vand ned i et IBM tastatur engang og til dags dato virker det stadig helt fint 😀

Det har også skulle modstå mine små vredes anfald engang imellem det er så nemt at bare at hamre ens hånd ned i tastaturet når alt det bare driller

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Rasmus66 d. 01-06-2009 21:16:59.

BeoWulf_Beo

Superbruger
Tilføjet:
01-06-2009 21:28:04
Svar/Indlæg:
1186/81
Jeg ville holde mig langt væk fra Razer Lycosa.. Har selv ejet 2, og der har været "løse forbindelser" bag touch pannel, og nu har en jeg snakker med (som også ejer et lycosa) begyndt at opleve lignende fejl som jeg gjorde.. vi snakker om knapper der bliver "holdt nede" selvom du ikke har trykket på den, knapper der ikke reagere når du trykker på dem, og en masse andre irriterende ting.. så af et tastatur til 500-600 kr havde jeg bare forventet bedre kvalitet.. Det samme kan siges om deres headset BC-1 (som nu hedder HP af en eller anden årsag), som jeg også har ejet 2 sæt af.. + kender en ven (ikke den samme som med lycosa), der også oplevede løse forbindelser i volumen kontrollen i det headset, og at du skulle lægge ledningen på en hel speciel måde, fordi ellers fik du kun lyd i den ene side af headsettet.. (der gik ca 1 uge før det skete hos mig med 1. sæt, og omkring 3 uger med næste headset, og der er ikke blevet kastet med det ej heller er det blevet tabt.. det skete bare ved at man tog det af og på nok gange)

Men et razer produkt jeg aldrig er blevet skuffet over er deres mus. de virker bare, og elsker dem.. 😉

Med hensyn til tastatur.. G11-15-15v2-19, har haft dem alle... og alle gode keyboards der virker.. smadrede dog både mit G15 og G15-v2, pga når jeg spiller CS eller lignende, flytter jeg tastaturet ved at bruge lillefingeren over ctrl knappen, og den faldt desværre af efter noget tid. (bruger PT G19, som jeg fik ind af døren for små 5 dage siden)

Så Logitech G-serierne er nok mit bedste bud som gamer.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af BeoWulf_Beo d. 01-06-2009 21:29:47.

dasjap

Superbruger
Tilføjet:
01-06-2009 21:45:58
Svar/Indlæg:
2534/80
#11 Det må da ha været en fejl sending du har fået fat i der 🙂 Har absolut ingen problemer med holdbarheden og kvaliteten af mit G15 V2.

Men det er ikke specielt godt at skrive på nej, men det er heller ikke derfor jeg har købt det.

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2009 15:11:11
Svar/Indlæg:
3332/33
#15 Det er da bedre end så meget andet 🤡

Jeg er sku fuldt ud tilfreds med mit G15v2, som jeg fik efter G11. Jeg kan nu godt lide følelsen af knapperne. Selvfølgelig findes der bedre, men det har nok ikke samme features eller pris.