#17: For 117 gang så mener jeg at man måske knap burde fokusere så meget på DX 11 fordi der er jo intet der pt understøtter det, ja win7 gør det som OS og uhu big deal so far, men hvilke applikationer ser vi med annonceret DX 11 support inden for 6mdr. En Ferrari bliver jo heller ikke kun solgt på baggrund af at den har en stejlende hest.
#20: Det er totalt skudt forbi målet og er slet heller ikke det jeg snakker om. Det var en illustrering til #7.
#21: Der findes andet end retail markedet, og de retail pc'er der fremover sælges bliver næppe med engelsk win7 + en language pack. Jeg ved ikke hvad du mener med dansk på update ? det var ikke lige det jeg fik præsenteret mht Win7 Professional/Enterprise.
#23: Grundlæggende enig men.
Endvidere er det vel fair nok at slå på DX11 - så ens kort understøtter nye kommende spil 1 år eller mere ude i fremtiden. Det er jo ikke alle der køber nye kort hvert kvartal eller årligt for den sags skyld.
Hvorfor købe DX 11 kort nu udelukkende pga DX 11 mulighed ? er det pga "e-penis".
Hvis man vil have DX 11 understøttelse, hvorfor så ikke vente til der reelt er noget der kan bruge det til den tid og som samtidig er noget bedre end de første DX 11 kort som alligevel ikke kom ordentligt i brug i DX 11 øjemed ?
#24: Overdrivelse fremmer forståelsen, og så skal du også lige læse hvad jeg skriver, "first gen" og "second gen" 😉 . GF8800GTS 512mb var ikke next gen iforht GF 8800GTS 640. Det var en videreudvikling - lige som Radeon 9700 var til 9800. Radeon 3870x2 var det ikke 80% hurtigere end Radeon 2900 ?
Jeg forstår virkelig ikke hvad folk farer sådan i flint over ? jeg siger bare ja Direct X 11 er en god ting, min var det ikke bedre at fokusere på det der er nu DX 10 og som i ekstremt ringe grad iforht. DX 9 bliver udnyttet.
Hvad med at gemme DX 11 som det tungeste salgsargument når vi har DX 11 applikationer rundt om hjørnet og så nogle nyere DX 11 kort som er kraftigere end de første ?. At sælge grafikkort PRIMÆRT (læs det!) på DX 11 egenskaberne på nuværende tidspunkt er efter min mening rigtig dårligt, men selvfølgelig ekstremt fikst af producenterne for at komme med nye salgsargumenter såsom "fremtids-sikring" et begreb alle slupre i sig uden kritik. "Køb dette kort og du kan køre DX 11 spil... om 1år" - wow yeah, nu har jeg så det kort og har ventet 1år på DX 11 spillet, men det kører ikke ret jævnt... ØV ?. Deja vu anyone ?.
Jeg har intet imod DX 11 kortene og de er velkommen, men det jeg vil se markante forbedringer på er ydelsen i de NUVÆRENDE applikationer og ikke et eller andet fiktionelt behov som ingen alligevel kan spå om før det er her. Jeg vil se kort der kan klare 1920x1200 opløsninger og med 16xQCSAA uden og svede og ikke længere være en flaskehals i de opløsninger.
Jeg så hellere at salgsargumentet primært var i det ny chipsæt design, måske mindre strømforbrug, lavere varme, men nok mere om den forbedrede ydelse iforh. de tidligere kort - at HD gaming nu er en reel mulighed uden at gå på kompromis.
Når jeg engang køber GTX380 el. hvad det kommer til at hedde, bliver det sku ikke pga. DX 11 men på baggrund af hvor godt det yder i de spil jeg spiller - f**k DX 11 det er ydelsen der tæller. Jeg vil kun bekymre mig om DX 11 ydelsen når der er noget DX 11 at smide på kortet, og her gælder ikke 1-5 spil - men minimum 20-50spil, og hvis det så ikke yder godt nok her, jamen så trænger det til en udskiftning. 😎
Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Gripen90 d. 03-06-2009 23:51:22.