-> #9
Det kan man sagtens. Men om jeg slukker computeren helt ned, eller lader den gå i dvale er ofte det samme. Eftersom søgetiden er så lav, tager det mig ikke mange sekunder af få åbnet mine programmer (Bridge og Photoshop - som jeg bruger omtrendt lige så meget som min browser) og genopstartet de seneste sessioner.
Så jeg har valgt at slå det fra, for at "forlænge" levetiden på min SSD'er. Sandheden er nok bare, at jeg er forfærdeligt overtroisk og bilder mig selv ind, at dvale ikke fører til noget positivt, for SSD'ens vedkommende.
-> #10
Sorry for total off-topic, men: "livmoderhalsbetændelse"?! *wtf* 😐
Dernæst:
Jeg søgte blot på Google efter "Windows SSD optimization" og fandt frem til en række forsk. sider. Den ene af dem gik ret meget i dybden med forskellene på Windows 7 og Windows Vista, og nævnte, at de fleste optimeringer ikke rigtigt gav noget ekstra. Men der kunne være lidt optimering at hente og alting var på eget ansvar, blah blah blah. Du kender smøren.
Jeg kører med 64 bit på min Dell laptop, der godt nok "kun" har to GB RAM. Men den kører Windows 7 omtrendt bedre end min stationære med 8 GB RAM (Vista Business).
Det kan være noget med BIOS, at der skal slåes "udvidet adressering" til. Men jeg er ikke just ekspert på området. Jeg prøver mig bare frem 😳
Jeg var førhen enormt glad for dvale, eftersom Vista jo kunne være lidt tung at danse med. Men nu hvor SSD'eren har vist sig at være for fucking insane, har jeg valgt at slå det fra.
Den eneste ulempe er, at jeg ikke rigtigt kan "fortsætte" hvor jeg slap, eftersom jeg altid glemmer et eller andet link. Desværre har det medført, at jeg har en hulens masse "foretrukne", i hvilke jeg ikke kan finde rundt 😳