Superbruger
Tilføjet:
04-06-2009 19:56:58
Svar/Indlæg:
92/25
Hej igen hwt :)
Længe siden er det dog, men det er vel enlig kun godt, for det betyder vel bare at det ikke har været nogen seriøse problemer med computeren.
Indtil nu!
Til at starte med kan i da lige kikke mit system igennem og se om det er noget i er bekendt med, og hvis ikke ja så fossæt da endelig med at læse. Kunne være du alligevel havde en ide på en løsning.
Problemet!
Det hele startede da jeg havde tændt min computer efter en lang og hård arbejdsdag (en af dem der strækker sig til de 9 timer) ;).
Når, men jeg vil ser at jeg har nåede at hente nogen nye drivers til mit graffikkort aften før. Den skal da lige installeres inden jeg begynder på det helt vilde, hvilket skal vise sig at være en kæmpe fejl.
Efter installationen spørger opdateringen mig som altid om jeg vil genstarte nu eller på et senere tidspunkt. Jeg vælger nu, da jeg lige så godt kan få det ordnet nu hvos jeg er igang, desuden var der Simpsons på tv3+, så kunne se det imens.
Computeren lukker flot ned og uden probemer.
Dog da den skal til at starte op igen, viser den en sort skærm med teksten, "autosearching for BIOS on harddrive", så vidt jeg husker. For det var nemlig kun meget kort at dette billede var på. For kårt efter genstarter den igen, hvor efter jeg så tror at den har ordnet det den skal.
Men nej, det kommer bare op med samme billede. Dette gentager den 5 gange før jeg beslutter at tvinge den til at slukke (holde tænd knappen nede).
I min fortvivlelse og bekymringer, går jeg i lidt halvpanik og fare om bag på computeren for at trykke på den lille CMOS knap der er på motherboardet.
Starter den. Men intet er ændret.
Her efter prøver jeg at skifte mellem at starte den for fra og en enkelt gang lade den stå hvor kommer med det foregående billede og så genstarte. Dette gør den indtil den selv slukker helt ned. Kender dog ikke årsagen.
Jeg giver op for klokken er blevet mange og jeg skal tidligt op, og orker ikke at skulle rode med det på daværende sene tidspunkt.
Her idag da jeg kom hjem, prøvede jeg så igen at starte.
Men denne gang starter blæseren bare og der kommer intet signal til skærmen overhoved. Prøver at starte og slukke computeren et par gange for at se om det bare var tilfældigt, eller om nogen stik er faldet ud. Men nej, lige lidt hjalp det.
Nu er jeg så bugget under for presset og må erkende min dårlige håndtering af min dejlige computer.
Håber inderligt at der er en eller nogen som kan komme med et svar på hvorfor det er at den skaber sig på denne måde, og hvad jeg kan have gjort galt. Eller hvis der er nogen som har en eller flere ideer til en mulig løsning, jeg er åben for alt.
Hvis du/I har et spørgsmål eller flere, så skriv det endelig.
Mange tak for jeres tid, og undskyld for alt teksten :)
Hilsen,
zafot