hvis du har noget basal elektronik viden, så burde man kunne flække noget sammen, af en ntc modstand, en comperator og noget transistor værk til at drive elementet.
men.... det er den lille ting.... at du skal kunne regulere en ret stor strøm... hvis du nu har 300w i tec's og de bruger 12v, så er det 25A du skal kunne tænde og slukke for.... er ikke rigtigt godt at bygge..
der skal iøvrigt også være en konstant lav spænding på elementet, hvis der ikke løber en strøm igennem, vil varmen bevæge sig over til den kolde side.... "tomgangs" strømmen behøver dog ikke være større end en 2v.
samt du skal have en strømforsyning der kan tåle en sådan belastning, er meget hårdt for kondensatorne hvis din tænd/sluk frekvens bliver for høj.
jeg har selv et skuffe projekt hvor jeg vil lave det. min tilgangsvinkel er dog list anderledes... jeg vil bygge min egen regulerbare switchmode strømforsyning, som skal reguleres af en µC, ud fra temperatur og luftfugtighed. så jeg kan regulere spændingen til TEC'et istedet for switche det on/off
kan også være man kan købe en færdig unit til regulering... har bare ikke stødt på nogen der var til at betale når vi kommer op i så stor effekt,..